משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing החשיפה לא ממש מעניינת את פייסבוק

החשיפה לא ממש מעניינת את פייסבוק

לא מעט שומעים "פייסבוק פגעה בחשיפה של דפים עסקיים" "היא עושה זאת בצורה מכוונת כדי להכניס יותר כסף" ועוד אמירות כאלו ואחרות.
אז נכון, פייסבוק מעל הכל הינה עסק וצריכה להרוויח, עם זאת התמונה לא עגומה כפי שמנסים לייצר אותה ואנו נסביר.

פייסבוק בסופו של יום הינה ענקית של מידע ותקשורת וחייבת לאזן בין בעלי העסקים אשר מעדיפים חשיפה רבה כמה שיותר לבין המשתמשים אשר רוצים ליהנות מחווית גלישה נעימה ותקשורת חברית. לכן בעמוד הבית של פייסבוק, מה שנקרא NewsFeed, ישנה מערכת סינון אשר קובעת אילו תכנים יקבלו עדיפות. מערכת סינון זו משתכללת בצורה תדירה והשינוי לאחרונה אף מקל על הגולשים להפסיק לקבל תכנים מחברים, קבוצות וגם דפים עסקים ברמת הקלקה פשוטה. צפו בסרטון הבא ותבינו:

כך שבסופו של דבר, המגמה ברורה וחד משמעית, פייסבוק נותנת עדיפות במדד החשיפה לגולשים ולא לעסקים. זה היה כך בעבר עם פעולות שונות שפייסבוק ביצעה, להזכירכם השינוי הזה , כדי לחזק את דברינו כדאי לשים לב לציטוט הבא:

There’s this inherent conflict in the system, though. Are we trying to optimize News Feed to give each person, all of you guys, the best experience when you’re reading? Or are we trying to help businesses just reach as many people as possible? And in every decision that we make, we optimize for the first, for making it so that for the people that we serve that use Facebook and are reading News Feed get the very best experience that they can
(מארק צוקרברג) 

בגדול לסיכום הנושא, בהחלטה האם לתת יותר חשיפה לעסקים או חווית גלישה נעימה יותר למשתמשי הקצה, הוחלט בצורה חד משמעית. הגולשים חשובים יותר! 

אז מה הלאה? 
חשוב להבין שכעל עסק אשר משווק בפייסבוק, אין היגיון בלבנות את כל האסטרטגיה הדיגיטלית ובחינת הצלחת הפעילות על מדד ארעי כמו מדד חשיפה. עליכם לבנות תוכנית שיווקית ברורה אשר מכוונת למטרות עסקיות מוצהרות כגון: גדילה בטראפיק לאתר שלכם, גדילה בלידים, גדילה בשימוש בקופונים, גדילה ברשימת התפוצה ובסופו של יום גדילה ברווחיות העסק. 
נאמר אין ספור פעמים וכיום נכון מתמיד, התוכן הינו הקו הראשון בפעילות פייסבוק ואם הוא לא יהיה מעניין, הגולשים פשוט לא ירצו לשמוע מכם או יותר נכון, לראות מכם. 
חשיבה נוספת שעליכם לעשות הינה ברמת כמות הפוסטים אשר מועלים, האם אתם מעלים הרבה מדי רק לשם העלאה? בעולם הפייסבוק הנוכחי פעולה זו עלולה להוביל להפסקת המעקב אחריכם.
אלמנט נוסף שתוכלו לעקוב אחריו בצורה יומית ויספק לכם הבנה עסקית האם אתם על "המסילה", תוכלו לקרוא כאן 

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן 

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג'ה מונקי בע"מ)

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world