משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing מדד הרלוונטיות Relevance Score בפייסבוק הולך להשתנות
מדד רלוונטיות בפייסבוק

מדד הרלוונטיות Relevance Score בפייסבוק הולך להשתנות

מדד הרלוונטיות בפייסבוק 

מה זה מדד רלוונטיות?

מדד הרלוונטיות Relevance Score עוזר למפרסמים לקבל הצצה מהירה למצב המודעות שלהם
ועד כמה הן אטרקטיביות לקהל המטרה המיועד. 

פרסום דיגיטלי ובמיוחד רכישת מדיה (קניית מודעות מרשתות פרסום כגון גוגל, פייסבוק) דורש מעקב תמידי.
לאחר ההקמה הראשונית, פילוח קהלי המטרה ויצירת הקרייאיטיב העבודה לא הסתיימה,
עליכם לעקוב אחר התוצאות, להבין איזה קמפיין/ סט מודעות / מודעות עובדים טוב יותר ואילו פחות,
לבצע התאמות ולהגיע למיקסום התקציב שלכם, כזה שייצר לכם יותר מהמטרה הפרסומית המוצהרת בפחות כסף.

יש לא מעט מדדים שכדאי ורצוי לבחון כדי לקבל תמונת קמפיין מלאה ומעבר לכך,
עבור מפרסמים מתחילים, אני ממליץ בחום גם להקדיש צפייה בסרטון הבא המרכז 5 טעויות שכיחות שאתם עושים ועולים לכם לא מעט כסף 

מדד הרלוונטיות Relevance score מספק למפרסמים הצצה מהירה יחסית על מצב המודעות שלהם והוא (בעבר)
הציג ציון ב 1- 10 כאשר ככל שציון המודעה התקרב ל 10 זה הצביע על כך שהמודעה רלוונטית לקהל המטרה ומייצרת אינטראקציה ועניין ראויים. 

אז מה הבעיה?

הבעיה היא שמדד זה הרכיב בתוכו לא מעט משתנים שהשפיעו על הציון הכולל,
כל עוד המדד הצביע על 8+ כולם מאושרים אך כאשר הוא היה נמוך מכך,
היה קשה להבין מה ניתן לשפר בכדי להעלות ציון זה.
חשוב לציין פרט נוסף, ציון זה גם משפיע על עלות החשיפה/הקלקה שתשלמו למערכת פייסבוק,
זאת אומרת, יש מיקום מוגבל בפייסבוק להצגת מודעות ויש המון אבל המון מפרסמים
אז נכון, אלמנט התקציב משמש פקטור בפייסבוק איזה מפרסם להציג יותר אך גם מדדי איכות משפיעים.

מה השתנה?

החל מ 30.4.19 מדד הרלוונטיות השתנה ונהיה "בהיר" יותר ומפורט יותר למפרסמים. הוא מוצג ב3 מדדי משנה:
 Quality Ranking  Engagement Rate Ranking Conversion Rate Ranking 

מדד האיכות : מדד זה בוחן את המודעות שלך אל מול מודעות המתחרים על אותו קהל מטרה
ומבצע בחינה של כמות "הסתרת פרסום" המבוצע, עד כמה יש שימוש בclickbait (ניסיון ל"שאיבת" קליקים) או engagementbait
וכל מיני ניסיונות ליצור באופן מלאכותי במודעה תגובה מקהל המטרה.
(לדוגמה: ליצור במודעה בקשה לעשות לייק, או חץ בצבע אדום שמצביע על כפתור ההרשמה וכדומה)

מדד המעורבות: מדד זה בוחן את המודעות שלך אל מול מודעות המתחרים על אותו קהל מטרה
ומבצע בחינה של כמות צפויה שהמודעה שלך תייצר מעורבות ברמת לייקים, תגובות, שיתופים. 

מדד ההמרה: מדד זה בוחן את המודעות שלך אל מול מודעות המתחרים על אותו קהל מטרה עם אותה מטרת המרה.
המערכת משערכת עד כמה המודעות שלך גורמות לקהל המטרה לבצע את ההמרה הסופית המוגדרת. 

איך מסתכלים על המדדים?

כל מדד יוצג לכם בתצורה כזו 

  • Above Average
  • Average
  • Below Average (Bottom 35% of ads)
  • Below Average (Bottom 20% of ads)
  • Below Average (Bottom 10% of ads)

הדירוג הזה יסייע לכם להבין איזה מדד דורש תיקון במודעה 
כמובן, אם כל שלושת המדדים יקבלו ציון משוערך של "מעל הממוצע" אתם במקום טוב בפרסום ולא הייתי ממליץ לשנות משהו.

איך משפרים את המדדים?

מדד האיכות: שיפור שלו יתבצע בעיקר ברמת הקריאייטיב, שפרו את איכות הויז'ואל או הטקסט המוצגים או
זקקו את פילוח קהל המטרה לקהל מטרה שיותר יעריך והקריאייטיב "ידבר" אליו.

מדד המעורבות: צרו את המודעה שתהיה יותר מניעה לפעולה, עשו זאת חכם ולא "בנאלי"
אך שיהיה ברור לגולש מה הוא מתבקש לעשות מכם וצרו מוטיבציה עברו לפעולה,
או זקקו את פילוח קהל המטרה לקהל מטרה שיותר יעריך והקריאייטיב "ידבר" אליו.

מדד ההמרה: אם אתם מקבלים מהפרסום מספיק המרות אז אין לכם מה להתייחס לשיפור מדד זה,
אך אם רוצים יותר המרות נסו לבחון את היעד הסופי אליו המודעות מפנות, מה ניתן לשפר שם כדי להגדיל המרות,
מצד שני בחנו את קהל המטרה ותנסו להגיע לקהל "חם" יותר, כזה שכבר מכיר את המותג שלכם ולכן יהיה לו נוח יותר לרכוש או להשאיר פרטים.

 

נ.ב

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ

צרו קשר או התקשרו 0528803553

נ.ב.ב

* הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

 

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world