ממש אוטוטו זה כבר כאן, כפתור ה DisLike. מארק צוקרברג חשף זאת בסרטון אחרון אשר הועלה לרשת בו הוא משיב לשאלות שונות ( Questions and Answers) וזרק את "הפצצה" הזו לחלל האויר
Townhall Q&A: September 15, 2015Here’s the video from today’s Townhall Q&A at Facebook. People from around the world asked questions about education, science, virtual reality, artificial intelligence, my future daughter and of course the dislike button. It was great to hear everyone’s questions and feedback. Thanks for watching!
בינינו, זה מתבקש, לא מעט הפעמים שאנו נתקלים בתוכן המעורר בנו הזדהות אך כפתור הLike לא ממש מתאים לסיטואציה, מדובר למשל בפוסט אשר משתף תחושת עצב ולכן תחושת ההזדהות שלנו עם הכותב צריכה להיות מובאת בצורה אחרת מאשר כפתור הLike. "קברניטי" פייסבוק עדיין לא החליטו מה יהיה שמו הסופי של הכפתור שיבצע פעולה זו, אולי הכפתור יקרא "תנחומי" או אולי "תרגיש טוב" …?
למה זה בכלל חשוב ולמה אנחנו דנים בזאת? בחירת שם נכון לפעולה ברשת כה פופולארית יכולה לא רק לשנות את הדרך אשר בה אנו מתקשרים בפייסבוק אלא בכלל לשנות צורת דיבור, ראו דוגמת כפתור ה Like, אשר כעת הינו מונח שגור בפינו והרבה מעבר לפעילות פייסבוק בלבד.
עולות תהיות נוספות שצריכות להישאל, האם כפתור זה יוכנס גם לפוסטים בדפים עסקיים? ואם כן האם זה יהיה חלק מאלגוריתם החישוב שקובע את תפוצתו (Reach) של הפוסט? האם הרבה סימוני Dislike יפגעו בחשיפה/דירוג התוכן?
מה שבטוח כמו תמיד בפייסבוק, לא ממש תהיה לנו זכות בחירה, וכל התשובות יהיו ברורות כאשר הפונקציה הזו תשולב בהדרגה בכלל הפרופילים, אבל אין ספק שזה עוד שינוי שיגרום ל"דיירי פייסבוק" להתרגל למשהו חדש, להכיר משהו חדש ולהתנהל מעט אחרת במרחב אשר אנו כה אוהבים לבלות מזמננו.
אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן
הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג'ה מונקי בע"מ)