צרו קשר

פייסבוק כבר לא ילדה | על שלב הבגרות של פייסבוק ואיך זה קשור אלינו

שלב-הבגרות-פייסבוק

**הפוסט רשום בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה כמובן לשני המינים**

פייסבוק הופכת להיות להיות דודה וזה אומר שהחשיפה שלכם תרד, אלא אם כן תהיו מספיק נחמדים אליה

פייסבוק מתבגרת? איך זה קשור אלינו ולחשיפה של הפוסטים שלנו? המשיכו לקרוא

מה קשור התבגרות לחשיפה?

אנו חוזרים ואומרים זאת כבר מספר שנים, הכיוון שאליו הולכת פייסבוק, כגוף “מפלצתי” אשר תחתיו כמויות מידע עצומות הוא תהליך דומה לגוגל. כמו גוגל, שבתחילתה, פעולות קידום שונות היו יחסית רובוטיות, אוטומטיות ולא כל כך מסובכות לשכפול, כיום האלגוריתם הרבה יותר מתוחכם, מסועף ומצריך ידע טכני ויצירתיות הרבה יותר רבה, כך גם בפייסבוק, הפלטפורמה איננה כבר רק פלטפורמה אלה היא רשת (יש תחתיה את וואטסאפ, אינסטגרם, Audience Network, מסנג’ר ו”היד עוד נטויה”) זו הופכת להיות טכנית יותר, מסועפת יותר ואינטואיטיבית הרבה פחות מאשר הייתה בעבר, היא הופכת לגוף מדיה ולו זרועות רבות ובכדי לנהל תקשורת עסקית מוצלחת עליכם להיות אנשי מקצוע מיומנים (יותר מבעבר). מאפיינים אלו נופלים לשלב בגרות המוצר. מה זה “שלב הבגרות”? כל מוצר או שירות יש לו “חיי מוצר” אשר מחולקים לכמה שלבים. בגדול נהוג לחלק את חיי המוצר ל 4 שלבים עיקריים:
שלב החדירה לשוק | שלב הצמיחה | שלב הבגרות | שלב הדעיכה. 
כל שלב בחיי המוצר חובן בתוכו מאפיינים ייחודיים ומכאן גם טקטיקות עסקיות אחרות שצריך לנקוט, לא ניכנס ל”עובי הקורה” של המודל הזה אך ניתן להבחין בבירור שבשנתיים האחרונות לערך, פייסבוק נכנסת לשלב הבגרות, היא כבר עברה את שלב החדירה לשוק והצמיחה, רואים האטה מסוימת בכמות היוזרים החדשים המצטרפים אליה (נכון, יש שווקים של מדינות עולם שלישי מעבר לפינה שיכולים לחדש את זרם הנכנסים החדשים) אך במדינות המפותחות היא כבר התבססה ואין גדילה. מעבר לכך, אחד המאפיינים של כניסה לשלב הבגרות שהמוצר כבר לא “מגניב” כמו פעם, יעידו על כך החבר’ה הצעירים אשר “רועים בשדות זרים” כגון: סנאפצ’ט , אינסטגרם, מיוזיקלי וכדומה..ופייסבוק הפכה דווקא לכלי מבוקש אצל הוריהם. ובנוסף, כפי שציינו בראשית הפוסט, המערכת הפכה להיות מאוד רוחבית ומסועפת, זו כבר לא פלטפורמה אלא רשת פייסבוק ולה גרורות רבות והמון המון ידע שהצטבר בנוגע לרשת זו ובכדי להתנהל בה עסקית בצורה נכונה, צריכים להיות אנשי מקצוע חדים.

אז איך זה קשור לפייסבוק?

גם קברניטי פייסבוק יודעים זאת (שהם נמצאים בשלב הבגרות) ולכן גם ההתייחסות שלהם לפיצ’רים השונים במערכת השתנתה, כבר לא ניתן כמו פעם , לעשות ככל העולה על רוחנו, בעלי העסקים והמשווקים, אלא יש כבר הגבלות יתר וחוקים. אלו נועדו בעיקר בשביל לשמר על צרכני הקצה של הפלטפורמה, פייסבוק לא יכולה כאמור, להרשות לעצמה איבוד של משתמשים שכן, הגידול שהיה היסטרי בעבר הואט ואף בשווקים שונים נעצר, ולכן כרגע חשוב לשמור על כל משתמש ברשת, איך עושים זאת? מכילים הגבלות פרסומיות שנועדו להנעים את זמנם של השוהים בפייסבוק, לא להרגיש שהם מופצצים בפרסום כל הזמן אלא לעשות זאת כ “פרסום רך” ככל הניתן.

ולאחר ההקדמה הארוכה הזו, אתם יכולים להבין מדוע הרשת החברתית מוסיפה מיגבלה נוספת אשר החלה כבר לפני מספר חודשים עם פגיעה בחשיפה של פוסטים אשר מנסים “לסחוט הקלקה” או מעבירים לדפי נחיתה ו/או אתרי אינטרנט חיצוניים בעלי חווית גלישה ירודה. 

פייסבוק ממשיכה בקו זה והיא הודיעה לאחרונה שהיא תתחיל לפגוע בחשיפה של פוסטים אשר מנסים “לדוג מעורבות” . מה זאת אומרת? פוסטים אשר כוללים בתוכם הנעה לפעולה כגון: “עשו לייק אם אהבתם את הסרטון” | “שתפו את הפוסט בכדי להיכנס להגרלה” | “תייגו את החבר שנראה כמו הדמות שבתמונה” וכדומה…
פייסבוק רוצה לייצר שיח “אמיתי” יותר, שלא מבוסס על מניפולציות למשוך מעורבות אלא תוכן שבאמת יעניין את הגולשים שלכם. 
מה זה אומר ? שצריך יותר מתמיד להכיר את קהל המטרה שלנו, להבין מה גורם לו “לזוז”, להיות קראייטיבים ומתוחכמים יותר מבעבר וכל הזמן לבדוק סוגי תוכן שונים.

 

משהו לא ברור? רוצים לייצר פעילות דיגיטלית נכונה יותר? אנו נשמח לסייע!
אנו מתמחים במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים ונשמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ ראשונה חינמית ובלתי מחייבת מצידכם,
אנו נבנה יחדיו עבורכם תוכנית עבודה תפורה לכם ונגבש שיווק למידותיכם.

צרו קשר או התקשרו 1599-501015

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג’ה מונקי בע”מ)

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

אז מה דעתך ?