משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing סרטוני וידיאו בפייסבוק, לא מה שחשבתם

סרטוני וידיאו בפייסבוק, לא מה שחשבתם

**הפוסט רשום בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה כמובן לשני המינים**

אנחנו כבר מורגלים דיגיטלית לדעת שתוכן וידיאו כיום הוא ה-סוג תוכן החשוב, הנחשף והמשורשר ביותר כיום ברשת בכלל ובפייסבוק בפרט, הרשת החברתית כבר שמה בחזונה להיות רשת מבוססת וידיאו ועם רכישות חשובות כגון Oculus גם חווית הצפייה הולכת להשתנות. צפו בדוגמה הבאה לחווית 360 מלאה
הפוסט הבא שרשמנו הוא בהשראת הפוסט מאתר socialmediaexaminer , מי שעוקב אחרינו יודע שאנחנו נוטים פחות ללכת למקום של "השראה" אלא תכנים מקוריים, אבל במקרה של הפוסט הבא חרגנו מהרגלנו כי המחקר שהם ערכו הניב תוצאות מעניינות שכדאי להציף הלאה.

כמובן המגמה בפייסבוק של העדפת סרטוני וידיאו NATIVE על פני שיתופים מיוטיוב היא ברורה בכל המדדים
וכמובן המגמה של וידיאו על פני תמונות גם היא ברורה ומפורטת במאמר, מה שמפתיע זו ההשוואה של סרטונים קצרים שמועלים בפייסבוק לעומת סרטונים ארוכים.
אנו כצורכי מדיה דיגיטלית מורגלים שקצר בהכרח זה טוב יותר ברוב המקרים (כמשווקים/בעלי עסקים), כי הרי רמת הקשב של הגולשים נמוכה ולכן אין טעם להשקיע בסרטון ארוך. אז זהו, שהנתונים הבאים מראים אחרת:
במהלך תקופה של כשנה נבחנו 23 סרטוני וידיאו ואלו המסקנות.

א. ניכר שפייסבוק מתעדפת חשיפה ותפוצה דווקא של סרטונים ארוכים יותר – (מעל 30 שניות) הן במדדי החשיפה והן במדדי הצפייה. יכול להיות שזה מתוך מטרה לייצר גיוון בפיד של הגולשים לסרטונים יותר ארוכים שישאירו מן הסתם גם את הגולשים יותר בפלטפורמה.

ב. גם בבחינת המדד – כמה אנשים צפו בסרטונים עד סופם ישנה הפתעה יחסית – היינו מצפים שבסרטונים קצרים (מתחת ל 20 שניות) האחוז של הצופים עד הסוף יהיה גבוה משמעותית אבל בפועל עומד רק על 40% , לעומת סרטונים ארוכים יותר שם האחוז  יורד ל 18% כך שהמסר המרכזי בסרטון שלכם חייב להיות על ההתחלה. הקריאה לפעולה צריכה להופיע בשניות הראשונות.
ג. גם במדד המעורבות – אנו רואים שסרטונים ארוכים יותר מקבלים מעורבות גולשים גבוה יותר (Reactions , תגובות, שיתופים)
כך שבעולם פייסבוק עם חשיפה אורגנית הולכת ופוחתת קשה למצוא מגמות שימקסמו את הפעילות האורגנית, זו לחלוטין אחת מהן ששווה לשים לב אליה — סרטוני וידיאו והשקיעו באריכותם.
*כמובן שמדובר בנתונים רוחביים וכמו כל פעילות בפייסבוק – חובת ההוכחה היא עליכם להתנסות ולבחון תוצאות על הקהיל/ות שלכם, אבל כעת יש לכם רפרנס נוסף לשלב בתוכן ואם עד כה נמנעתם מסרטוני וידיאו או נמנעתם מסרטוני וידיאו ארוכים — זה הזמן להתחיל לשלב .

משהו לא ברור? רוצים לייצר פעילות דיגיטלית נכונה יותר? אנו נשמח לסייע! אנו מתמחים במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים ונשמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ ראשונה חינמית ובלתי מחייבת מצידכם ונבנה יחדיו עבורכם תוכנית עבודה תפורה לכם.

צרו קשר או התקשרו  1599-501015

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן 

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג’ה מונקי בע”מ)

 

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world