משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing מאיפה באנו ולאן אנו הולכים, רשת האינטרנט מזוית קצת שונה

מאיפה באנו ולאן אנו הולכים, רשת האינטרנט מזוית קצת שונה

לא נכנס כרגע לדיון האם אתם מאמינים בתיאורית המפץ הגדול או בבורא עולם אך, כך או כך, בוודאי שמעתם על תאוריה זו,
בקצרה ( לפי ויקיפדיה): "על פי תאוריה זו, תחילתו של היקום בנקודה בודדת, הקרויה "סינגולריות כבידתית" עקב תנודות קוונטיות. המפץ הגדול מתאר את האירוע שהתרחש בנקודה זו ובמהלכו נוצר היקוםממד הזמן, ממדי המרחב, והגדלים הפיזיקליים הידועים לנו כיום. עם הזמן התפשט היקום לכדי היקום המוכר לנו כיום".
נדבך נוסף בתיאוריה זו גורסת, שלאחר המפץ הגדול והתפשטות הגלקסיות ישנה האטה בקצב הגדילה, מה שמעיד על התחלת תהליך הפוך, קרי, התפשטות היקום נבלמת והוא מתכווץ ולבסוף יקרוס לתוך עצמו.
כמובן גם לתיאוריה זו יש תומכים ומתנגדים, כמובן, אף אחד מהם לא יהיה כאן לכשכל זה יקרה בפועל, אף אחד לא יוכל  להגיד "אמרתי לך", כמו כל תיאוריה בעלת נושא רחב ונצחי כשל זה אשר לה אין אפשרות פתרון סופי ומוחלט, החוקרים מנסים להתבסס על נתונים אמפיריים ותצפיות עד שכמובן תגיע תיאוריה טובה יותר אשר תספק מענה מדויק יותר.

אבל לשם הדיון, בואו נשתמש בתיאוריות שהעליתי לעיל כהנחת דיון בסיסית, כאקסיומה לטובת המשך הפוסט ונשליך אותן על רשת האינטרנט, המרחב הדיגיטלי שכולנו נמצאים בו לא מעט שעות במהלך יומנו.
עם חדירת רשת האינטרנט בצורה המונית לחיינו (אי שם בתחילת שנות ה 90 ) אנו חווינו מפץ גדול דיגיטלי, היווצרות רנדומלית של יקום, זמן, מרחב מתוך נקודה בודדת. כל אחד עם הבנה בסיסית בשפת מרחב זה (HTML) וציוד קצה (מחשב/מודם) יכל להקים "כוכב לכת" משלו, אתר אינטרנט בודד ועל ידי כך להצטרף למרחב. כך נוצרו להן גלקסיות של אתרים והרשת גדלה וצמחה והפכה להיות עמוקה, רבודה ונישתית מאוד.
לאט לאט הרשת עברה ממצב של התפשטות למצב של עצירה, "כוכבי לכת" מסוימים החלו לצבור המון כניסות, טראפיק, מה שהקנה להם "כוח כבידה" גדול והנ"ל משכו אליהם אתרים קטנים יותר עד שבשלב מסוים אף בלעו אותם במיזוגי רכישה כאלה ואחרים או סתם מתוך רצון לדחוק מתחרים.

אתרים כגון נטקינג, אשר היה פורטל אינטרנט מאוד פופופלארי החל משנת 1998 נמשך ל"כוח הכבידה" של ענקית בשם סלקום ואז נעלם, אתרים כגון: פליקר (נרכש על ידי יאהו) , יוטיוב (נרכשה על ידי גוגל), אלקסה (נרכשה על ידי אמזון) והרשימה עוד ארוכה, ארוכה מאוד.
רק לסבר את האוזן, לפי הנתונים העדכניים, חברת גוגל לבדה בצעה 198 רכישות של אתרים אשר הציעו שירותים שונים במהלך 13 השנים האחרונות. 
מי שנפשו הנוסטלגית מתגעגעת לאתרים ישנים או אפילו אתרים קיימים אבל לראות איך הנ"ל נראו לפני עשור למשל, אנו ממליצים בחום על האתר הזה: Internet Archive

בשנים האחרונות צבירים עצומים אלו החלו "לבלוע" אפליקציות פופלאריות
וויז (נרכשה על ידי גוגל), וואטסאפ (נרכשה על ידי פייסבוק), אינסטגרם (נרכשה על ידי פייסבוק), כך שמתחילה להסתמן מגמה והיא ברורה צמצום המרחב האינטרנטי וכיום הוא נראה משהו כזה, כמובן מדובר בסכמה גרפית, אבל אתם מבינים את הרעיון.

בשני המרחבים שסקרנו בפוסט זה, הן הפיזי והן הדיגיטלי ישנו דבר מדהים, יכולתן של מערכות כל כך מורכבות למצוא סדר ללא יד מכוונת ויש, אתם חייבים להודות, די מן ההשקה בין שני המרחבים, אנו לא יודעים מה יהיה סופם של שני המרחבים אך מה שבטוח הוא שבוודאי יש עניין רב לעקוב אחר התפתחותם מקרוב כי לשניהם יש משמעות אקוטית על הפרטים אשר מתנהלים באותם מרחבים, קרי אנחנו.
שתהיה לכם המשך גלישה נעימה.

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן 

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג'ה מונקי בע"מ)

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world