משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים

30 שניות על המהפכה של הרשתות החברתיות…

טוב לא באמת 30 שניות, אלא אם כן יש לכם קריאה ממש מהירה

אנחנו יכולים לדבר היסטוריה עתיקה עוד מימי המצאת הפפירוס או השימוש הראשון במכונת הדפוס התעשייתית. אבל אנחנו נתמקד בתהליכים אשר קרו בתחילת המאה ה20 ועד היום.
אמצעי התקשורת המסורתיים אשר כללו: עיתונות, שלטי חוצות, רדיו ולאחר מכן טלוויזיה היוו את "מדורת השבט", שם ההמונים היו ולכן גם בעלי העסקים והפרסום נהרו אחריהם.
עם התפתחות רשת האינטרנט ככלי תקשורת המוני בתחילת שנות ה 90 של המאה הקודמת, (ולא עם המצאתו בסוף שנות ה60) התפתחה זירת שיחה חדשה, מרחב נוסף בו ההמונים החלו לבלות זמן גובר והולך מסדר יומם, ושזה קורה, עיניהם של המפרסמים פקוחה והיד רושמת או במקרה הזה האצבע מעצבת, מה היא מעצבת? באנרים! אותה צורת פרסום אשר נפוצה עד היום ואתם נתקלים בה תחת כל "עץ רענן" או אתר בעל טראפיק (תנועת גולשים) מספקת.
הפלא ופלא, התחלנו את המאה 21 וטכנולוגיה חדשה התפתחה לה, המכשירים הניידים הפכו להיות חכמים יותר ויותר ויכולות המחשוב שלהם מתעצמים ומאפשרים להציג דפי אינטרנט מתוחכמים יותר ועשירים יותר. טכנולוגיה זו היוותה את אחד הקטליזטורים העיקריים לצמיחתן של הרשתות החברתיות. זוכרים את הרשת החברתית MySpace ? או את "מקושרים" הישראלית? היו כאן רשתות חברתיות לפניFACEBOOK אז מדוע דווקא היא צמחה להיות הרשת החברתית הגדולה בעולם? אחת הסיבות, הימצאות במקום הנכון ובזמן הנכון – הטכנולוגיה של המכשירים הניידים תאמה את הצורך העיקרי של רשת חברתית, האפשרות להפקת והפצת תוכן בכל מקום ובכל זמן.
לאחר המיפוי הזריז אשר הצגנו, ניתן לחלק את פלטפורמות הפרסום לשני ענפים עיקריים:
OffLINE – אותם צורות פרסום ישנות (של המאה הקודמת). פרסום המתרחש במרחב הפיזי.
OnLINE – אותם צורות פרסום חדשות (תחילת שנות ה90 של המאה הקודמת). פרסום המתרחש במרחב הדיגיטלי.
כמה נקודות על ההבדלים.

שיווק OffLINE
יוצאים מתוך הנחה שהלקוח מוכן לקנות.
אין התייחסות למחזור הקנייה – המפרסם לא "מבשל" את הלקוח אלא פשוט מציג פרסומת שאמורה למכור.
תזמון – מתי שנוח למפרסם. כאשר אתם מפרסמים בעיתון, האם קהל המטרה שלכם צופה במודעה בזמן הנוח לו? ברמת קשב וריכוז אופטימליים?
המטרה העיקרית של המפרסם – ליצור תשומת לב. כמה שיותר גדול, כמה שיותר פעמים יותר טוב, אין באמת התייחסות לאפקטיביות והאם המסר פוגע.
חשיפה כמדד יחיד בד"כ. האם אתם יודעים כמה צפו בשלט החוצות שתליתם? כמו עצרו בשגרת יומם והתקשרו לעסק שלכם בגללו? או המליצו לחבר?

שיווק OnLINE

לקוחות מחפשים פתרון לבעיה שלהם, בזמן המתאים להם – אתם מגיעים ללקוחות ומציגים לו פרסום מפולח, כזה המתאים לאישיותו ובכך מגבירים את האפקטיביות הפרסומית.
מדידה מדויקת – תדעו בדיוק לאן הכסף הולך, עבור מה שילמתם? כמה הקליקו? כמה נכנסו לאתר שלכם בעקבות הפרסום ועוד..
כל אחד יכול למצוא את מבוקשו לא משנה עד כמה המוצר הינו נישתי. לדוגמה: itune, Netflix, Amazon
תקציבים נמוכים – עולם הדיגיטל מספק לנו לא מעט כלים בסיסיים חינמיים המאפשרים לנו (העסקים הקטנים), למצוא גם את מקומנו במרחב זה, לחסוך בעלויות ועם זאת ליהנות משיווק, נראות רשת וגדילה ברווחיות.
גם עולם הפרסום הדיגיטלי עבר תמורה, לאחר שאת נכסי הנדל"ן הנחשקים בכל אתר (בדרך כלל באנר רוחבי בחלקו העליון של עמוד הבית + באנר צד) תפסו עסקים גדולים כי להם תקציבי פרסום משמעותיים, העסקים הקטנים נדחקו לאיזורי פרסום פחות נצפים ונחשפים ולכן האפקטיביות הפרסומית ירדה.

את "החלל" הזה מילאה GOOGLE עם מנוע הפרסום שלה המתבסס ברובו על מוצר הדגל של החברה שהינו מנוע הפרסום. (כמובן עם התפתחות מנוע הפרסום הוא "מושך" נתונים גם ממוצרים נוספים של GOOGLE כגון תיבת המייל הפופולארית GMAIL).
תוכלו לרכוש מודעות פרסומיות אשר יוצגו רק לאחר שאותו גולש רשם בצורה אקטיבית מילה ו\או ביטוי התואמים את המוצר\שירות\עסק אשר הגדרתם מבעוד מעוד. תשלמו רק עבור הקלקה (מודל אשר נקרא CPC – COST PER CLICK) ולא עבור חשיפה בלבד ( מודל הקרויCPM – COST PER MILE).
רמת הדיוק הפרסומית הזו הובילה עסקים רבים, בעלי תקציבי שיווק מגוונים למנוע פרסום זה.
צריכים לזכור שמבחינת בעלי עסקים, דיוק פרסומי = אפקטיביות פרסומית = החזר השקעה.

לזירה זו הגיחו הרשתות החברתיות אשר בראשן הפייסבוק. כעת תוכלו ליהנות מפילוחים ואופציות פרסום מדויקות עוד יותר, מה למשל?
מדינה\עיר מגורים\גיל\מגדר\תחומי עניין\דפים שהגולשים עשו להם LIKE\שפת משתמש\סטטוס זוגי\מקום עבודה\מוסד לימודים\רשימות תפוצת מיילים\רשימות תפוצה טלפונים\מעגלי קישורים\סוג מכשיר בו גולשים קהל המטרה..
וזה באמת קצה הקרחון. והעלויות? נמוכות, נמוכות מאוד!
ראו דוגמה מלקוח שלנו:
1סנט!! יצירת הנעה לפעולה אשר עלתה לנו סנט אחד!!
*ממוצעי עלויות קניית המדיה (לא משנה המטרה הפרסומית) נמוכות מאוד בפייסבוק וכיום היא מהווה את המנוע הפרסומי הנחשק ברשת.

כמובן שפעילות עסקית ראויה כוללת בתוכה רבדים שונים כגון:
כתיבת תכנים, תפוצה, קניית מדיה, עיצוב גרפי, מענה לתגובות גולשים, אפליקציות, התעדכנות יומית בשינוי הממשק, מעקב אחר נתונים, הפקת דוחות. #כאב_ראש

תנו לנו לעזור לכם! תצרו עימנו קשר עוד היום ותהנו מפגישת ייעוץ חינם

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world