כמשווקים בפייסבוק עלינו להפיק תכנים, אך איך נדע האם הנ"ל רלוונטיים ומעניינים את הקהילה שלי? הרי הנעה לפעולה הינה צורך אקוטי לגדילה ברשת החברתית ושיפור תפוצה.
אז נכון, יש מערכת תובנות (INSIGHTS) נפלאה אשר מספקת לנו שלל נתונים על העמוד ותכניו ואנחנו ממליצים לפחות פעם בחודש לנבור במערכת הזו כדי לסגל נהלי עבודה נכונים. אבל..בכתבה הזו אנו רוצים להציג לכם דרך מהירה, קלה ועל בסיס יומי אשר תספק לכם את ההכוונה הראויה האם אתם יוצרים תכנים מעולים או חלילה מייצרים תכנים המייצרים אנטגוניזם.
יש המון מדדים ונתונים אז במה אנו בוחרים להתרכז? POST CLICKS
בממשק העמודים החדש ישנו סרגל כלים זריז המראה לי נתונים כללים – אנו מסתכלים על הנתון הקרוי POST REACH
בעזרתו אנו רואים את סך החשיפה המצטברת של הפוסטים אשר הועלו בשבוע האחרון בדף, ובריחוף העכבר עליו נוכל לראות תצוגה מקדימה של הפוסטים אשר הועלו ולבצע מחקר קצת יותר מעמיק > משם נגיע לגולת הכותרת: POST CLICKS
מדוע אנו מתעכבים על מדד זה? מכיוון ש"מעורבות" פוסטים נשענת על סך פעולות (לפי סדר חשיבות: שיתוף, תגובות, לייקים, קליקים), וכאשר אנו מעלים פוסט על גבי "קיר" הדף שלנו, אנו נוטים להסתכל על הצלחתו בעיקר מהכיוון של כמה לייקים, שיתופים ותגובות היו לו ומפספסים מדד נוסף.
בואו ניקח לדוגמה את הפוסט הזה:
על פניו בהסתכלות ראשונית נוכל להסיק שהוא לא היה יותר מדי "מניע לפעולה", סך הכל 4 לייקים לפוסט.
אבל…
בהסתכלות קצת יותר מדויקת ונכונה אנו מגלים שהפוסט הזה עבד לא רע בכלל
הוא ייצר 72! הקלקות על הפוסט כאשר 62 מהם היו הקלקות שבצעו הפנייה ללינק השתול ו10 הקלקות נוספות אשר אינן על איזורי תוכן כגון: כותרת הפוסט, או על כפתור "ראה עוד" SEE MORE אשר מרחיב את הטקסט המצורף לפוסט (במידה והוא רב).
מעבר לכך, בפעולה זו אנו גם נחשפים להזדמנות להציץ במדדים חשובים לא פחות, פעולות שליליות אשר נעשו ביחס לתוכן. עליכם לעקוב ולראות, האם "צפה" לה מגמת תוכן אשר גורמת לגולשים שלכם אנטגוניזם, הסתרה או אפילו נטישה.
פעולת מעקב זו הינה, זריזה, קלה והכי חשוב משמעותית לניהול איכותי ונכון של הדפים העסקיים.
אז המשיכו לעקוב > אחרי הדף שלכם ואחרינו 🙂
נהניתם? סייענו לכם? מוזמנים לשתף