משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing וואו איזו שנה זו הייתה

וואו איזו שנה זו הייתה

* הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

הייתה שנה מאתגרת ושונה (בלשון המעטה), שנה אשר דרשה מכל אחד מאיתנו לחשוב מחוץ לקופסה, לעיתים להמציא עצמנו מחדש ולעיתים לחדד תהליכים שהיו רעועים עד כה. עם זאת, אנו יודעים ובטוחים שעשיתם החלטה נכונה, (אם אתם קוראים פוסט זה) אתם כבעלי עסקים מבינים שעסק דורש שיווק תדיר, דורש נראות ודורש השקעה. אתם מבינים שעם המשבר יש גם הזדמנויות שונות.

לדוגמה: היכולת לייצר כסף לא רק באינטראקציה פיזית אלא גם באונליין | היכולת למכור ביתר קלות מאשר בעבר מוצרים אונליין | עלויות הקלקה ופרסום זולות מהממוצע בגוגל / פייסבוק/ אינסטגרם ועוד ועוד..
למיטיבי קריאה מחכה בונוס בסוף מאמר זה

מסחר מקוון
האפשרות לקנות אונליין, בצורה דיגיטלית כבר קיימת סביבנו מספר שנים, אך משבר הקורונה האיץ תהליכים ודחף אוכלוסיות שלמות שעד כה נמנעו מלרכוש מוצרים ושירותים דרך האונליין לבצע זאת כעת. שנת 2020 שברה שיאי רכישות אונליין בכל הפרמטרים. צילום המסך המצורף מציג נתונים רשמיים והגידול במדינות השונות בהיקף המסחר באונליין (במיליארדים). מדובר בהשוואות בין 2019 ל 2018 כך שרק ניתן לשער שנתוני 2020 יציגו שיאים חדשים למגמה הברורה. הנתונים האחרונים בבלוגים הפיננסיים השונים מעידים על גידול של כ 37% במסחר אונליין ברבעון השלישי של שנת 2020

סקר אחרון בארה"ב אשר נערך על קניות של מוצרי מזון באינטרנט מעיד על הכפלה במסחר, כאשר 42% רכשו מזון באונליין לעומת 22% בשנת 2018.

לסיכום: "הסכר נפרץ" ועולם המסחר המקוון הוא עובדה מוגמרת שגם גולשים שנמנעו לעשות כן רוכשים ועושים זאת יותר ויותר. כך שהשקעה בנכסים דיגיטליים, נראות דיגיטלית וכמובן הצעה של מוצרים או שירותים דיגיטליים ברכישה ישירה אונליין זו לחלוטין החלטה עסקית נכונה ומדויקת.

בנוסף, בגלל זמני השהייה ההולכים וגוברים אל מול המסכים, הגולשים כבר אינם רוכשים מה שהם בדיוק צריכים אלא רוכשים לפי מה שהם "מרגישים" ועולמות הסושיאל משפיעים על כך, לדוגמה: אם ראינו פוסט של חבר/ה עם נעל חדשה אנו נשאל מאיפה רכש? הפעלנו יוטיוב כדי להאזין להופעה של האמן האהוב עלינו ופתאום מופיעה פרסומת בדבר קורס אונליין המבטיח ללמוד מהבית עיסוק חדש המבטיח הכנסה פאסיבית, זה יעורר עניין ויגרום להקלקה וכמובן רבות הדוגמאות למוצרים ושירותים שאנו לא באמת חשבנו שאנו צריכים אלא בעזרת השיווק זה מעורר אצלנו רצון או יוצר "פער" שעלינו למלא על ידי רכישת המוצר או השירות המוצעים. הגרפיקה הבאה מסכמת בצורה יפה עד כמה הרשתות החברתיות השפיעו על מגמת הרכישה באונליין אצל פילוחי גיל שונים.

כמובן שכל פעילות שיווקית ועסקית אפשר לייעל ולמקד כדי לשפר רכישה, שכן להבדיל מרכישה שנעשית בטלפון או פיזית שיש אפשרות למוכרן לראות את הקונה, את שפת גופו ומכאן לפעול בהתאם, התהליך באונליין צריך להיות ברור, פשוט (כמובן משדר אמינות ומאפשר מנגנון החזרה ותשלומים נוח) . אחת הטעויות הנפוצות שהכי "תוקעת" מכירה היא העובדה שהקונה כבר הוסיף לסל מוצר אך מגלה פתאום שיש עלויות נלוות, כגון עלויות שילוח נוספות שמייקרות את העסקה. לכן בניית חנות מקוונת דורשת ניסיון, ידע וכמובן המון בדיקות על בסיס נתונים "מהשטח".

מה הצפי (מבחינה שיווקית) לשנה הבאה?

אנו במציאות אחרת, זאת כבר כולם יודעים ו"חזרה לשגרה" לדעתנו זה מושג שאוהבים להשתמש בו אך הוא לא ריאלי, השגרה לכולנו תהיה מעט שונה ולא תהיה בדיוק כפי שהיכרנו, לטוב ולרע. מהצד העסקי צריך להשקיע בתשתיות דיגיטליות, אולי אף שינוי אסטרטגי שיקח בחשבון ויסתכל על ה FLOW העסקי שלכם מחדש ואיך אפשר להתאימו למציאות החדשה.
רכזנו עבורכם את הכלים והמגמות השיווקיות החזקות והמתחזקות של 2021 שיש לקחת בחשבון

  1. פייסבוק SHOP ואינסטגרם SHOP : לאחרונה פייסבוק ואינסטגרם פרסו בצורה רחבה את הפיצ'ר של החנות בתוך הפלטפורמה. זאת אומרת כבר היום ניתן להציג קטלוג מוצרים לגולשים שלכם. בארה"ב החנות הינה כוללת גם אפשרות לסליקה בצורה ישירה מתוך הפלטפורמה אך בישראל ובעוד מספר מדינות, עדיין , הקלקה על מוצר מובילה לפתיחת שיח במסנג'ר או כניסה לאתר. אך אם זה קיים בארה"ב וכל העדכונים בנושא מעידים שלשם פייסבוק הולכת (שילוב מנוע סליקה בתוכה) אז בוודאי זה גם יגיע לישראל. גם כיום, ללא האפשרות לסליקה, יש לפיצ'ר הזה יש משמעות שכן הוא מעודד טראפיק איכותי למכירה ורכישה.
    כך שהפניית משאבים לאלמנט זה להערכתנו יהיה נכון עסקית.
  2. צ'טבוט : כיום עולם שירות הלקוחות נמצא כולו באונליין, אנשים מעדיפים לרוב לפתוח שיחה בצ'ט עם נציג המכירות או שירות הלקוחות של החברה מאשר להתקשר בטלפון. כחלק ממגמה זו, עליכם להיות ערים לקהילות שלכם, להגיב ולספק שירות בזמן אמת ובזמן שנוח לא לכם, אלא נוח לקהל שלכם. טכנולוגיית הבוטים הולכת ומתפתחת ומאפשרת לבנות תסריטי שיחה שונים ומגוונים, כאלו שיספקו מענה ראשוני הולם (ואפילו יותר מכך) לא משנה היום והשעה בה הלקוחות והמתעניינים יחליטו לפנות אליכם.
    כך שהפניית משאבים לאלמנט זה להערכתנו יהיה נכון עסקית.
  3. וירטואל ריאליטי VR : טכנולוגיה זו לא חדשה אך היא צוברת תאוצה ומספקת חווית גלישה שונה בתכלית ממה שאתם מכירים היום.
    טכנולוגיה זו היא כבר כלי הכרחי בעולם הגיימינג ולהערכתנו (ובשילוב העובדה שלפני כמה שנים פייסבוק בצעה רכישה של חברת Oculus אשר מתמחה ומפתחת אביזרים עבור טכנולוגיה זו ) המשבר הנוכחי יאיץ תהליכים ואנו נראה יותר ויותר משתמשים אשר גולשים באינטרנט, כן כן, גם בעולמות של הרשתות החברתיות , בעזרת טכנולוגיית "מציאות ווירטואלית" . אנו מצרפים לינק לאחד מהכנסים האחרונים בהם מארק צוקרברג (מנכ"ל ובעלי פייסבוק) מציג את חזונו בנושא.

    כך שהפניית משאבים לאלמנט זה להערכתנו יהיה נכון עסקית.
  4. פלטפורמה למסחר: אם עדיין אין לכם אתר אינטרנט לעסק שלכם, זה הזמן! גם אם אתם כרגע לא מוכרים שום מוצר בצורה מקוונת, וגם אם יש לכם רק דף עסקי בפייסבוק, השקעה באתר אינטרנט יהווה גם גדילה בחשיפה של המותג שלכם ברשת אבל גם יהווה פלטפורמה על בסיסה תוכלו להוסיף תכנים וגם אם תרצו בעתיד חנות דרכה תוכלו למכור מוצרים.
    כך שהפניית משאבים לאלמנט זה להערכתנו יהיה נכון עסקית.

לרגל השנה החדשה, אנו נרצה להעניק לך הטבה בדמות שיחת ייעוץ עם איש מקצוע בת כ 45 דקות במהלכה יחדיו תזקקו מסרים, תחשבו על האסטרטגיה הנכונה לעסק שלך ותהיה לך אפשרות לשאול ולהתייעץ נקודתית. השאירו את פרטיכם כאן וניצור קשר בהקדם לתיאום.

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דילוג לתוכן