משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
8 טעויות שכדאי לכם להימנע בשיווק באינסטגרם

8 טעויות שכדאי לכם להימנע בשיווק באינסטגרם

במידה ואתם עסק מתחיל או בתחום כבר תקופה, יש כמה טעויות נפוצות באינסטגרם שכנראה לא ידעתם עליהן ופוגעות לכם בחשיפה, משמע מונעות מכם להגיע לקהל המטרה ולייצר פרופיל עסקי מניב.

  1. האשטאגים– כמו שהביטוי אומר ״כשהחיים נותנים לך לימונים תעשה מהם לימונדה״ (ואנחנו מוסיפים) לא כדאי רק לסחוט לימון אחד מסכן ולחכות עד שהשאר יתקלקלו.. רוב האנשים מתעצלים ולא משתמשים בכל 30 ההאשטגים וזאת הטעות הראשונה שאסור לחטוא בה. כשאינסטגרם מאפשרים 30 סיכויים לחשיפה אורגנית וטובה, חובה לנצל את ההזדמנות. אולם, אנחנו מסייגים ואומרים שמחקר האשטגים זה עולם בפני עצמו… במידה ואין לכם 30 האשטגים איכותיים שהם רלוונטים לאותו תוכן, אנו ממליצים להשתמש בפחות האשטגים אבל כן חשוב שיהיו איכותיים. במקרה הזה האיכות כן גוברת על הכמות.
  2. סטורי– הפונקציה הכי חשובה וקריטית שאסור לוותר על השימוש בה. בסטורי ניתן ליצור קהילה של משתמשים שיתעניינו בתוכן שאתם מעלים, ניתן לעדכן בכל פעם כשפוסט חדש עולה בפיד וככה תזכו לחשיפה אורגנית נוספת באותו פוסט. ככל שתעלו יותר סטורי, אינסטגרם יקדם אתכם יותר ותופיעו ממש בתחילת הדף.
  3. פונקציות– רשתות חברתיות ובמיוחד אינסטגרם זה עולם של טרנדים, כל כמה זמן מוצגת פונקציה חדשה והפלטפורמה שמה עליה דגש מיוחד בקידום, ולכן אנו ממליצים לכם להשתמש בכל הפונקציות שהאפליקציה מספקת, כדאי להשתמש במיקומים, לתייג, לצלם לייב וכן להוסיף טקסט חלופי שיעזור גם לליקויי ראייה. פונקציות שונות מגדילות את החשיפה ודוחפות את התוכן שלכם לאיזורים שונים ואף הנ"ל יקבל תעדוף על פני תוכן פחות "עשיר".
  4. להגיב בחזרה– לא כולם מגיבים לעוקבים שלהם וחבל, במידה ואתם רוצים שיאהבו אתכם ואת התוכן שאתם מייצרים אתם חייבים להגיב בחזרה. כל משתמש שהשקיע קצת מזמנו והגיב לכם, דורש את תשומת לבכם ואסור לכם להתעלם ממנו. חשוב לדעתם כי האלגוריתם של אינסטגרם כבר מזהה את הבוטים שחוזרים בחזרה לתגובות והוא שונא אותם (הוא גם מתחיל לנקוט בפעולות אקטיביות בפרופילים שעושים שימוש באותם בוטים והוא אפילו מוריד את החשיפה לאותם משתמשים). לכן ככל שתגיבו יותר מילים ופחות אימוג׳ים או בביטויים משוכפלים, אינסטגרם יאהב אתכם ויקדם את הפוסט שלכם יותר. אנו ממליצים להשתמש בכל תגובה ביותר מ3 מילים ולנסות להתאים ככל הניתן את תגובתכם לתגובה הגולש הראשונית, כדי "להוכיח" לאינסטגרם שמדובר בשיחה אמיתית בין שני משתמשים.
  5. עיצוב– בפלטפורמה כה ויזואלית, עיצוב ואסתטיקה, עם זאת , אין צורך בהגזמות ובעיצובים שנראים לא אמיתיים, כדאי כן להבהיר את התמונה, להוסיף טיפה צבע ושהתמונה תצא כמה שיותר נקייה בלי דברים שעלולים להפריע לעין. אנו ממליצים להשתמש בתוכנות כמו לייטרום, Snapseed, פייסטון וכדומה. יש לכם המלצות לאפליקציות נוספות? אל תשכחו להגיב אותם למטה!
  6. קאפצ׳ן Caption– העליתם תמונה לאינסטגרם בלי קאפצ׳ן (תיאור)? זה מתכון לאסון. ככל שתכתבו תיאור יותר משמעותי כך תקרבו את המשתמשים אליכם ותגרמו להם לתנועה (תגובה, לייק, שיתוף..) בסופו של דבר אתם מספרים סיפור והסיפור לא יהיה שלם בלי תיאור של התמונה או הסרטון שהעליתם.
  7. ביו– ברגע שמשתמש חדש מגלה את הפרופיל שלכם, הדבר הראשון שבולט לעיניו הוא התיאור של הפרופיל שלכם, ככל שיהיה מעניין יותר, אינפורמטיבי ושנון, המשתמשים שנכנסים אליכם לפרופיל ירצו לעקוב אחריכם ואחרי התוכן שאתם יוצרים. נכון להיום זה המקום היחידי באינסטגרם שניתן לשים בו לינק, עשו זאת בחוכמה והשתמשו במקום לשיתוף תוכן נוסף שלכם שהוא מחוץ לגבולות אינסטגרם ושתרצו לשווק אותו גם כן (לדוגמא- אתר העסק שלכם, דף הפייסבוק, ערוץ היוטיוב שלכם ועוד..)
    *למתקדמים שביניכם, ניתן לשתול לינק גם כאשר מעלים סרטון ב IGTV ואז כדי לנתב טראפיק לאותו סרטון , להיעזר בסטורי המקשר אליו. רוצים עוד מידע על הטריק הזה? צרו עימנו קשר
  8. אהבת חינם– גם בעולם המושלם של אינסטגרם יש צורך באהבת חינם, תפרגנו לאחרים בחזרה, תגיבו, תשתפו ותתעניינו. גם כדי לחשוף את עצמכם יותר בפלטפורמה וגם כדי להכיר ולהתחבר ליותר אנשים ואולי גם כדי ליצור שיתופי פעולה ויחסים עסקיים בצורה בלתי מתווכת וישירה.

חשוב לזכור שבסופו של דבר מדובר בפלטפורמה כיפית שנועדה מעל הכל ולפני הכל לשתף בתכנים וליצר ערך ולכן אם אתם כבעלי עסקים מרגישים שאתם לא מתחברים אליה ו/או יכולים לתחזק אותה בצורה מעניינת (ולא אינפורטיבית בלבד) , כדאי שתיוועצו או תיעזרו באנשי מקצוע שיעזרו לכם לפלפל את הניהול של פלפורמה חשובה זו.

כותבת הפוסט- רואן חלבי, מנהלת קהילות אינסטגרם בחברת נינג׳ה מונקי.

יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים לפנות אלינו ולהתייעץ
צרו קשר או התקשרו 1599-50-10-15

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

רוצים לקבל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וכל מה שעסק קטן זקוק לו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו והמיילים שלכם יהיו עשירים ומועילים יותר

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דילוג לתוכן