משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
איך לנהל עסק בעולם דיגיטלי?

איך לנהל עסק בעולם דיגיטלי?

**הפוסט רשום בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה כמובן לשני המינים**

אז נתחיל מהמאקרו, אם הגעתם לכאן אז אתם בעלי עסק אשר עולם הדיגיטלי לא זר להם, אתם "חיים" בו ומתנהלים בצורה כזו או אחרת. מעבר לכך, אם נכנסתם דווקא לבלוג פוסט זה, אתם יודעים כבר שניהול עסק הוא אתגר. אתגר מתמשך אל מול הלקוחות, הספקים, הרשויות. אתגר.
בנוסף לניהול העסק, נוסיף גם את הצורך בלשווק עקבית את העסק וקבלנו מתכון שנועד להיות ייחודי ויוצא דופן, שלא כל בעלי העסקים מוכנים או יכולים לעמוד בו בטווח הארוך.

שיווק כחמצן עסקי

אז לאחר שהעסק הוקם יש צורך לקדם ולשווק אותו, (וזה בהנחה שהוא עבר תהליך בניית תוכנית עסקית נאותה הכוללת מיתוג איכותי ושאר "הירקות"), ערוצי השיווק כיום הם רבים ומגוונים אך שיווק ברמה כזו או אחרת הינו הכרחי. בעולם של רעש תמידי, אתם חייבים לבלוט לקהל היעד שלכם, להימצא ב"ראש סדר העדיפויות " שלו כדי שזרם תנועת הלקוחות יהיה יציב וקבוע.
אני בכוונה מציין את צמד המילים יציב וקבוע כי עבודה ב"פיקים" , גם אם הם חיוביים כמו זרם לקוחות מאסיבי, יכול להוות בעיה עסקית ואף לתקוע אותו.

שיווק דיגיטלי

אני לא ארחיב כאן יתר על המידה על האקוטיות של שיווק במרחב הדיגיטלי, מדוע ? כי זה כבר עובדה מוגמרת ודי ברור לכל עסק, קטן ככל שיהיה, שאם הוא לא נמצא בצורה כזו או אחרת במרחב הדיגיטלי הוא פשוט לא קיים. אם עדיין תרצו להרחיב קריאה על המהפכה שהביאה עימה הרשת החברתית הקליקו כאן .
המרחב הדיגיטלי מאפשר הגעה לקהלי יעד מפולחים ובעלויות נוחות (גם ברמה של כ 5 שקלים ביום) ולקבל תוצאות.

אבל…לכל דבר טוב יש גם קאץ' , שיווק במרחב הדיגיטלי הוא "חיה" ערמומית, כל הזמן משנה את עורה, משתנה , זזה ממקום למקום וקשה להשתלט עליה. מה הכוונה באנלוגיה הקטנה הזו?
אתם בוודאי מכירים את פייסבוק, אינסטגרם, גוגל (למטיבי לכת יש גם את טיקטוק, לינקדאין) וזו באמת רק רשימה חלקית, כל הזמן מתווספות פלטפורמות דיגיטליות חדשות לפרסום, לו זו בלבד, כל פלטפורמה כזו, ניקח לדוגמה את פייסבוק, משתנה כל הזמן! ברמה שזה כבר גורם לעוסקים למחייתם בתחום (כמוני) OCD וצורך לרדוף כל הזמן אחר עדכוני מערכת, לנסות ולקרוא כל יום כל פיסת מידע כדי להישאר מעודכן. פיצ'רים וכפתורים שהיו זמינים עד כה והניבו תוצאות ראויות יכולים פתאום להיעלם, כלי פרסום שעד כה השתמשתם בהם שונו וכעת יש צורך בהתאמות .

עדכונים שוטפים והישארות ב"משחק"

הצורך להישאר מעודכן הוא לא ברמת פיסת מידע מומלצת, אלא יש לה ממש חשיבות גדולה בשיווק הדיגיטלי שלכם. רוצים דוגמה? (חשבנו שלא תבקשו)
אחד הכללים החשובים בעולם של שיווק דיגיטלי נקרא RTM  (real time marketing) , זאת אומרת, שיווק ברשתות חברתיות דורש לא רק הצפת מסרים חד צדדיים מצד המותג אלא גם להקשיב לסביבה ולהתייחס לאירועים מדוברים, להרחבת קריאה על הנושא הכנו אחלה בלוג פוסט. על ידי התייחסות או "שיח" עם אירוע אקטואלי אתם תהנו מחשיפה, תגובות ואינטראקציה גבוה יותר מצד הגולשים וזה כמובן רצוי מבחינתכם.
דוגמה נוספת לצורך בהישארות מעודכנים, הפלטפורמות הדיגיטליות ובראשן פייסבוק כל הזמן משנה, מנסה (לא תמיד לטובה) ומוסיפה אפשרויות פרסום. כלים שעבדו לנו עד לפני כמה חודשים והניבו תוצאות יפות ללקוחותינו כבר אינם רלוונטיים או מומלצים ואילו כלים חדשים מציגים נתונים נאים. המערכות עצמן מתעדפות כלים חדשים, זאת אומרת, זה לא סוד שפייסבוק שמה לה לדגש להתחרות אל מול יוטיוב כפלטפורמת וידיאו, ולכן פוסטים שמועלים עם וידיאו, יתרה מכך , פוסטים שמועלים עם סרטון וידיאו בלייב, מקבלים תעדוף קידומי במערכת.

אז מצד אחד, אתם כבר מבינים שכדי באמת לנצל את כוחו של המרחב הדיגיטלי, אחת מנקודות המפתח זה להישאר עדכני, להבין את הטרנדים וכל הזמן לחיות את השטח, לא בכדי לדעת ולהבין אלא בראש ובראשונה כדי שבאמת מאמצי השיווק יישאו פרי, מצד שני אתם צריכים לנהל עסק, למי יש זמן לכל זה?!?!

קבוצות ופורומים

אחד הכלים החשובים להתעדכנות בשוטף זה ההשתייכות לקהילות שונות כגון פורומים וקבוצות מקצוע בפייסבוק , לינקדאין וכדומה. שם ניתן לקבל מידע בזמן אמת אחר עדכונים חשובים, לשאול שאלות ולהשתתף בדיונים, אבל…..כי גם כאן חייב להיות קאץ' – קבוצות מקצועיות בכל נושא קיימות וקמות בכל רגע נתון כ"פטריות אחרי הגשם", לא כולן איכותיות וכפועל יוצא, התוכן שתקבלו משם לא רק שלא יהיה איכותי וטוב אלא גם יכול להזיק, כי אתם כבעלי עסקים, יש לכם זמן מוגבל ואתם בוודאי לא רוצים להעמיס עליכם עוד "רעש רקע" מיותר ולא רלוונטי.
אני אמנם לא אובייקטיבי אבל אני יכול להמליץ על קבוצה שאני הקמתי, אני מנהל אותה ושומר על איכותה. זו קבוצה שמונה כבר מאות חברים וכולם עוברים סינון. כולם בעלי עסקים קטנים עד בינוניים שבאמת רוצים ללמוד ולקבל ידע איכותי, להשתתף בדיונים ומעל הכל לנהל ולשווק את העסק שלהם בצורה טובה יותר. התכנים שמועלים בקבוצה זו עברו בדיקה, ניסוי ומונגשים בצורה ידידותית ובהירה. להצטרפות לקבוצה לחצו כאן . ההצטרפות לקבוצה זו הינה ללא עלות (בינתיים) אז מהרו מהרו.

ואם הגעתם עד לכאן – קבלו עוד בונוס על הדרך: 20 אפליקציות ואתרים שהם חובה לכל בעל עסק "לשמור במועדפים"

———————————————————————————————

משהו לא ברור? רוצים לייצר פעילות דיגיטלית נכונה יותר? אנו נשמח לסייע!
אנו מתמחים במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים ונשמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ ראשונה חינמית ובלתי מחייבת מצידכם,
אנו נבנה יחדיו עבורכם תוכנית עבודה תפורה לכם ונגבש שיווק למידותיכם.

צרו קשר או התקשרו 1599-501015

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג’ה מונקי בע”מ)

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

דילוג לתוכן