משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing איך תבחרו משווק דיגיטלי ותוכלו לבצע סינון ראוי עבור העסק שלכם

איך תבחרו משווק דיגיטלי ותוכלו לבצע סינון ראוי עבור העסק שלכם

**הפוסט רשום בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה כמובן לשני המינים**

הפוסט הבא הולך לעצבן לא מעט מקדמי דיגיטל ו/או מנהלי שיווק במרחב הדיגיטלי ולמען האמת, גם יעשה את החיים שלי ליותר "מורכבים" אבל לדעתי האמת צריכה להיאמר!

תחום השיווק הדיגיטלי צובר תאוצה אדירה וביקוש השוק לאנשי מקצוע רק הולך וגובר מה שאומר שיש לא מעט "מומחים" אשר צצים ומציעים שירותים כאלו ואחרים ומתוך ראיה מפוקחת וניסיון של שנים, לצערי אני נוכח לראות שאותם משווקים אשר נמצאים בשוק זה רק בגלל שהוא מייצר פרנסה ולא באמת ממקום של הבנה, התמקצעות או נתינת ערך אמיתי ללקוח, אותם משווקים פוגעים "בבאר" ממנה אני ועוד רבים וטובים שואבים, כאלו אשר למדו את התחום, חיים את התחום, נוברים בו יומם וליל, מרצים לאחרים ובסופו של דבר מייצרים תוצאות אמיתיות ורווחיות ללקוחות שלנו.

אני יודע…זהו מהלך אבולוציוני רגיל במקצועות חדשים אשר מאוד טרנדים ויותר מכך, מציעים מקור פרנסה זמין ואין לי ספק שעם הזמן והיכרות לקוחות הקצה עם המדיה הזו, יכולת הסינון תגבר, אנשי מקצוע איכותיים יתפסו את ראש החץ ואילו אותם "משווקים" אשר נמצאים רק בשביל לעשות "סיבוב" יעלמו או פשוט ינסו להיות רלוונטיים על ידי לקיחת מחירי רצפה וכמובן האיכות והתוצאה אשר הלקוח מקבל תהיה בהתאם.

אין צורך להרחיב בחשיבות של ניהול נכסים דיגיטליים בצורה ראויה, עזבו לרגע את הפן מכירתי והגדילה התזרימית, ברובד הבסיסי ביותר, משווק לא מנוסה, לא אמין ולא שירותי יכול לא רק שלא להיטיב עמכם אלא להזיק למותג שלכם. אם בכתיבת תוכן שגויה, קריאייטיב פשטני או תגובה פוגענית לגולש במחי הקלקה הוא (המשווק) יוצר רושם שוק ומוניטין רעים וזה קשה מאוד לתקן וקל להרוס.

אז בואו נגיע "לתכלס", מהם הנקודות שעליכם לבדוק, לדרוש ולברר בהגיעכם להחלטה שאתם רוצים לייצא את הפעילות השיווקית שלכם לאיש מקצוע או חברה, מהם הפרמטרים שיעזרו לכם לבצע השוואה נכונה בין ההצעות השונות ויצמצם את חוסר הוודאות:

1. המלצות – האם יש לנותן השירות העתידי ממליצים או המלצות כתובות ו/או מצולמות?

2. ניסיון – האם יש לנותן השירות העתידי ניסיון בתחום הדיגיטלי בכלל ובסקטור העסקי הספציפי שלכם בפרט? אם כן האם יכול לשתף בדוגמאות ולהרחיב על מהלכי שיווק שבוצעו? בסופו של דבר יש המון "מומחים" או "יועצים" שחושבים שהידע טמון אצלם אבל יש הבדל מהותי בין יועץ אשר מסתכל מהצד לבין משווק שעושה זאת למחייתו, נסו להבין האם לעומד מולכם יש בפועל ניסיון בשטח, האם התנסו ועשו מעבר לקריאת בלוגים והשתתפות בכנסים?

3. יעדים – נכון, מי כמוני כמשווק דיגיטלי יודע, שהנחת יעדים מדויקים בשלב שיחת המכירה הוא בעייתי עד בלתי אפשרי ויותר מכך לא ניתן להתחייב למספרי אצבע ברמת מכירות שהשיווק יכול לייצר כי משווק הינו רק חלק בחולייה העסקית, לדוגמה: המשווק יכול לייצר אחלה לידים דרך ערוצי הדיגיטל אך איש המכירות אצל בעל העסק אשר מקבל את הלידים לידיו לא מקצועי, לא שירותי ומפיל לא מעט עסקאות וזו רק דוגמה אחת מיני רבים, אבל….בהתאם לתקציב הנתון כן ניתן לבצע הערכת פעילות עבור המדדים המרכזיים ולייצר תוכנית עבודה, מתי הצפי להגעה לרווחיות/ החזר כספי עבור עלות השיווק ועוד..

4. מחיר – כמו בכל שירות או מוצר, המחיר הזול ביותר יכול לעיתים להוות "חרב פיפיות" בשיווק העסק שלכם ובהמשך לדוגמה שהצגתי לעיל, יכול אף להזיק לכם. אני יודע שאם תקבלו הצעה עם מחיר מאוד נמוך זה יכול להיות קוסם לכם אבל קחו בחשבון ונסו להבין מדוע המחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק?

5. היו סקרניים – קידום בפייסבוק זה מושג מאוד כללי, נסו להבין מה זה כולל, כמה פוסטים מועלים בשבוע, האם יש גם קניית מדיה (מודעות) בתמחור או שזה בתשלום נפרד, הפקת דוחות, מענה לתגובות גולשים ועוד…בקיצור בקשו פירוט.

6. אפשרות לגדילה – אתם לוקחים חברת שיווק אשר תגדיל אתכם אך האם היא יכולה לגדול אתכם? זאת אומרת כרגע היא יכולה להתאים לכם ולצרכים שלכם, אבל בטווח של שנה מהיום שתהיו שמחים ומרוצים ותרצו עוד שירותים מאותה חברה ואתם מוכנים גם לשלם, האם אותה חברה יכולה להציע מנעד רחב של שירותים או תאלצו לעבוד ולחפש עוד ספקים?

7. כימיה – בסופו של דבר מדובר ביחסי אנוש ביניכם לבין המשווק העומד מולכם, התהליך צריך להניב תוצאות אבל להיות גם מהנה וברוח טובה ולכן שימו לב האם יש כבר בשלבי "הגישוש" הראשונים כימיה טובה ופוריה, הנ"ל יעיד על המשך ההתקשרות.

רוצים לייצר פעילות דיגיטלית נכונה יותר? אנו נשמח לסייע! אנו מתמחים במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים ונשמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ ראשונה חינמית ובלתי מחייבת מצידכם ונבנה יחדיו עבורכם תוכנית עבודה תפורה לכם.

צרו קשר או התקשרו  1599-501015

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן 

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג’ה מונקי בע”מ)

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world