משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
האפקט של נטפליקס

האפקט של נטפליקס

כל משווק או בעל עסק חולמים על היום שתהיה להם מכונת זמן או לפחות כדור בדולח, כזה שיגלה להם מה כדאי להם למכור או לשווק, אילו מוצרים יהיו "לוהטים" ויהיה כדאי עבורם להסיט אנרגיה (זמן ומשאבים) כדי לייצר רווח. אז אמנם לא המציאו אף אחת מהטכנולוגיות הללו אבל יש משהו לא רחוק מכך.

מותה של התקשורת המסורתית

כאשר האינטרנט הפך למוצר צריכה בסיסי אני זוכר את ההספדים שנערכו סביב התקשורת המסורתית. מותה של תקופה. העיתונים ישארו רק לעטיפת דגים והטלוויזיה תהפוך למוצג מוזיאוני.

הזמן חלף ובפועל אנו מבינים שכציבור משתמשי קצה, אנו לא וויתרנו על שימוש במדיום מסוים אלא עושים שימוש משולב, גם וגם. בנוסף, התקשורת המסורתית עיצבה ושינתה פניה וכעת מאפשרת גם גרסאות דיגיטליות לתכנים המודפסים ובטלוויזיה תכנים לצפיה ב VOD.

אנחנו צופים בתוכנית ובזמן אמת מגיבים לה ועליה בפייסבוק, אנו במרחב בו התודעה שלנו מתעצבת ומשתנה, מקורות התוכן והמידע מרובים ואנו מבצעים "ליקוט מזון" ממקורות אשר "טעימים" וערבים לחיך שלנו, אנו כבר לא כבולים לדעתו של עורך אלא בוחרים מה לצרוך מאיפה וכמה.

איך כל זה קשור לנטפילקס?

נטפליקס הגיחה לימנו כמספקת שירותי השכרת סרטים (נשלחים אליך בדואר תקליטוני DVD ) ובאיזור שנת 2011 נטפליקס החלה גם לספק שירותי הזרמת תוכן ואפשרות לצפות בתכנים "בזמן אמת". בהתחלה נטפליקס קנתה זכויות שידור מאולפנים מוכרים עד שהבינה שעדיף לה לייצר תכני מקור משל עצמה.

נטפליקס היא כבר יותר משירות היא תופעה, היא חלק מפאזל החיים המודרני ומרכיב שהולך יחדיו עם טלוויזיה חכמה. זו ההגדרה לדעתי הטובה ביותר לביטוי: "השלם גדול יותר מסך חלקיו". חיבור בין טכנולוגיה וותיקה יחסית כגון הטלוויזיה לשירות של נטפליקס יוצר מוצר סופר מבוקש ושכיח בכל בית.

מהמקום הזה, לנטפליקס יש כוח רב כמשפיעה תרבותית גם בזירה הגלובלית. ההשפעה הזו באה לידי ביטוי לא רק בהרגלי צפייה אלא גם בכוח כלכלי.

ועכשיו לתכל'ס

כרגע אחת הסדרות המדוברות בנטפליקס היא the queen's gambit המציגה את סיפורה המרתק של יתומה אשר מגלה את עולם השחמט ואת כישוריה המיוחדים. שחמט?!? כן כן שחמט, אותו משחק וותיק ועתיק שתמיד היה אי שם ברקע הופך להיות פופולארי. כמה פופולארי?

באוקטובר 23 הסדרה מושקת בנטפליקס

הביטוי "Chess sets" באיביי צמח ב 250% — קרי, הסדרה שינתה לאנשים הרגלי צריכה והם כעת מחפשים ורוכשים הרבה יותר לוחות שחמט

השאילתא "איך משחקים שחמט?" צמחה בגוגל והגיעה לשיא חיפושים מזה 9 שנים

הנובלה (על בסיסה נכתבה הסדרה) היא עכשיו BEST TIME SELLER  37 שנים אחרי יציאת הספר!!

מספר שחקני האונליין באתר chess.com צמח פי 5 !!

מה ניתן ללמוד מכך?

שאם אתם קוראים את הפוסט הזה בסמיכות לתאריך פרסומו, עדיין אתם יכולים ליהנות "מאפקט נטפליקס" ולנסות למכור מוצרים ו/ או שירותים הקשורים לשחמט, כפי שאתם יודעים, בישראל האפקט תמיד מגיע מעט אחרי ארה"ב ואין ספק שהביקושים לשחמט יווצרו גם כאן.

שנית, היו עם היד על הדופק, ואם נלמד על בסיס תוצאות עבר, אחד המקורות החשובים למעקב לכל יזם ובעל עסקים הוא נטפליקס. סדרה אשר מופצת בנטליקס בכוחה לייצר "רעש ציבורי" וכשזה קורה, היו בטוחים שהיא תביא עימה דרישה וצריכה , וכיזמים זריזים – תנסו "לרכב על הגל" . שיהיה בהצלחה וצפייה מהנה J

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דילוג לתוכן