משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing כל מה שצריך לדעת על שיווק באינסטגרם
שיווק-באינסטגרם

כל מה שצריך לדעת על שיווק באינסטגרם

שיווק באינסטגרם זה משהו שאתם צריכים לכלול באסטרטגיה הדיגיטלית שלכם, אבל איך רואים מזה רווח? 

עוד משהו שצריך לנהל?

שיווק באינסטגרם לא מסתכם רק בהעלאת תמונה טובה,
בפוסט הבא אנו ניגע בכמה נקודות חשובות שיאפשרו לכם להניע
וליצור עניין במותג/עסק שלכם אבל גם לייצר מכירה.
אנחנו יודעים, רק לאחרונה השתלטתם על שיווק העסק בפייסבוק, אשר במילא משתנה כל יומיים וקשה לעקוב
ועכשיו אנו גם "זורקים עליכם" שיווק באינסטגרם?
אז אתם צריכים להבין , כיום במרחב הדיגיטלי יש מהות להיפרס ולהיחשף בפלטפורמות שונות.
לכל פלטפורמה היתרונות שלה, ואחת מהפלטפורמות המומלצות הינה אינסטגרם.
זו הפכה בשנים האחרונות לכלי מכירתי רציני ללא מעט בעלי עסקים וכדאי שגם אתם
תדעו איך לתפעל אותה כראוי.
חשוב לציין, האידיאל כיום, הוא לשלב בין מספר כלים במקביל,
שיווק בפייסבוק לצד שיווק באינסטגרם לצד שימוש בכלים נוספים כגון:
ניוזלטר, גוגל אדוורדס ועוד..אבל עבור עסקים קטנים, שאין להם תקציב או יכולת זמן לנהל רשת פרסומית רחבה,
המלצתנו להתחיל בשיווק בפייסבוק במקביל לשיווק באינסטגרם, מקומות אלו יאפשרו לכם גם לצבור קהילה וגם להניע למכירה בהיקף מסוים.


אז איפה מתחילים?

 

אנחנו לוקחים בחשבון כנקודת מוצא שאתם מבינים שהיום בפלטפורמת אינסטגרם,
יש בידול בין פרופיל עסקי לפרופיל אישי, בדומה לפייסבוק, יש אפשרות לבדל בין שני הפרופילים הללו ויש לכך יתרונות ,
הן מבחינת מיתוגית והן מבחינה תפעולית (בפרופיל העסקי יש כמה כלים נוספים שאין בפרופיל האישי). אחרי הבהרה זו , קדימה בואו נצא לדרך.

הגעה לקהל יעד צעיר יותר


פייסבוק עדיין קיימת ומהווה פלטפורמה מרכזית,
אך את תשומת הלב של הקהל הצעיר תופסות הפלטפורמות: אינסטגרם וטיקטוק.
13-25 לערך מבלים במרחב הדיגיטלי שעות רבות כאשר אחוז ניכר בפלטפורמות המצוינות לעיל.
מה אתם יכולים ללמוד מכך?
בהיכרותכם את קהל המטרה שלכם, אתם צריכים לשאול האם הוא מתאים לפלחי גיל אלו,
אם כן , אתם צריכים לשקול מאוד מאוד בחיוב שיווק באינסטגרם, אם לא,
אולי הצורך הוא לא מיידי ויש צורך בשיווק העסק בפלטפורמה אחרת.
זכרו! טווחי גיל אלו חיים את המרחב הדיגיטלי, מעלים בעצמם תכנים מצולמים ובאיכות גבוה

 

תדירות הפקת התכנים

כמו כל פלטפורמה חברתית, גם כאן נושא יצירת התכנים צריך להתבצע בצורה עקבית.
כיום רוב הססטיסטיקות מראות שהאיזור של פוסט 1 ביום הוא המקום "הנכון" להיות בו מבחינת שיווק באינסטגרם.
לנפח העלאה שלכם יש משמעות, אז זכרו שבסופו של דבר עליכם גם לשמור על איכות מסוימת
ולדבר "בשפה של המותג". ולכן הכינו תכנים שיעלו לאיזור הפיד שדורשים יותר הכנה
ותכנים שיעלו לאיזור הסטורי אשר לא דורשים חשיבה רבה אלא פשוט נפח ועדכונים שוטפים.

מתי לפרסם ?



אין שעות מדודות מתי הכי טוב להעלות פוסטים באינסטגרם כי זה תלוי קהל מטרה.
האם צריך לנחש מה השעה הרלוונטית לקהל שלכם?
אז אם עשיתם מחקר קהל מדויק, אתם אמורים לדעת גם את הנתון הזה,
אם לא,
אז ניתן בשבועות הראשונים להעלות בשעות שונות ולבחון את הנושא, אינסטגרם מאפשרת לקבל תובנות מהפעילות
ואחד מהתובנות יצביע לכם באילו ימים ושעות יש יותר חשיפה אצל העוקבים שלכם.

אי אפשר להתעלם מ"סיפורים" Instagram Stories ו REELS

ה"סיפורים" אשר הושאלו מסנאפצ'ט מאפשרים לייצר פיסות תוכן אשר זמינות לצפייה מצד הגולשים לזמן מוגבל, 24 שעות,
יש אפשרות לשמור סיפורים אלו תחת תיקיות הנקראות HighLights וממש לייצר פרופיל אינסטגרם שיש בו מספר עולמות תוכן,
הרבה יותר עשיר ומעמיק ומותאם לעסקים.
אותם "סיפורים" מקבלים מקום של כבוד בחלק העליון של כל פיד ולכן הנראות והחשיפה שלהם רבה.
מה שאומר, שאתם כבעלי עסקים, צריכים כחלק מיצירת התוכן שלכם בפלטפורמה, גם לייצר תוכן עבור אותו פיצ'ר "סיפורים".
הרילס הושאלו מטיקטוק ומאפשרים לייצר פיסת תוכן קצרה, בדומה ל"סיפור" אך עם הרבה יותר עריכה
(מדבקות, מוזיקת רקע, כתוביות ועוד..) כדי לייצר חווית תוכן הרבה יותר דינאמית.
חלק הולך וגובר של משתמשי אינסטגרם, מעדיפים במקום לגלול בפיד שלהם, פשוט להסתכל בסיפורים או ברילס.
מה זה אומר מבחינתכם עסקית?
תעלו לפחות פעם 1 בשבוע סיפור לפרופיל האינסטגרם שלכם, כמובן בנוסף לתכנים היומיים שאתם מעלים בהמשך לסעיף 2. 

שלבו בפוסטים המועלים האשטגים ותגיות מיקום

שילוב חיתוכי מידע רבים ככל שניתן, יאפשר למערכת להפיץ את התוכן שלכם במספר רב של מקומות.
האשטגים זה האחד הכלים הבסיסיים במערכת להגדיל חשיפה אורגנית,
אבל יש לעשות זאת בצורה נכונה.
כי מחד אם תשלבו בהאשטג פופולארי תקבלו המון סימוני "אהבתי" וחשיפה אך מצד שני הנ"ל לא תהיה ממוקדת ותמיר עסקית.
ניתן, נכון להיום, לצרף עד 30 האשטגים בכל פוסט, וגם זו שאלה, האם תרצו לשלב את כל המקסימום?
רוב המחקרים מראים שהמקום הנכון מבחינת כמות האשטגים זה לשלב כ 9-10 האשטגים רלוונטיים לכל פוסט.
אם תעלו 30 האשטגים שלא כולם מדויקים, יכול להיווצר מצב שהמערכת תציג אתכם ותיתן חשיפה בהאשטג מסוים שהוא פחות איכותי מבחינתכם ותדיר מהאשטג איכותי שכן היא צריכה לעשות תעדוף בנ"ל. אם תרצו שנסייע לכם בייעוץ נקודתי לחצו כאן.לגבי תיוג מיקום, במידה והקמתם פרופיל עסקי כהלכה, המחובר גם לכתובת מזוהה, תהיה לכם האפשרות לתייג את הפוסטים במיקום העסק שלכם ובכך לייצר חשיפה גם בשכבה זו.

 

וידיאו אל מול תמונות

במיוחד בפרסום אורגני,
אשר מטרתו העיקרית חשיפה למותג ובניית קהילה, סרטונים יסייעו לכם רבות בכך.
סרטוני וידיאו קצרים יאפשרו לכם לייצר מותג יותר אנושי, להעביר תחושה של עסק פעיל וחי
ואם תעשו זאת בצורה טובה, לגרום לכך שהגולשים ירצו לעקוב אחריכם כדי לקבל עוד תכנים.
מה זה אומר מבחינתכם? שלבו בתכנים היומיים סרטוני וידיאו קצרים כדי להגביר חשיפה.

שלבו (UGC (User Generated Content

מה זה אומר? כמותגים, תתנו לקהילה שלכם במה והציגו את התכנים שלהם בפרופיל שלכם,
זה יכול להיות שיתוף תמונה שלהם בו הם תייגו את העסק שלכם או את מיקומו,
זו יכולה להיות תמונה של גולשת לבושה עם הקולקציה החדשה שלכם,
זו יכולה להיות המלצה או ביקורת.

 

יש עסקים שיותר מתאימים לאינסטגרם מאחרים?


בהתאם לכל מה שהעלינו לעיל ומניסיוננו, פעילות נכונה ואיכותית תאפשר הנעה למכירה וטראפיק איכותי בכמעט כל סקטור עסקי,
אך אם נתמקד בסקטורים אשר נכון להיום בעיקר ניתן לייצר בהם מכירה דרך אינסטגרם:
הלבשה (בגדי נשים בעיקר) | תכשיטים | הנעלה (נשים בעיקר) | יופי וקוסמטיקה | מוצרי צריכה אלקטרוניים

 

אורך הטקסט הנלווה –

 

האם צריך לרשום מעט? אז רוב המחקרים מראים שלאורך הטקסט אין חשיבות מרובה על המעורבות,
עליכם,
ככל רשת חברתית, להשתדל לזקק ולצמצם ולהבין שבעיקר התמונה "מדברת"
ואילו הטקסט הוא נלווה למסר הכולל.
המטרה שלכם זה לייצר "מיקרו קופי". עם זאת,
אם יש צורך בשילוב האשטגים ו/או שילוב איזכורים (@שם הגולש) אז עשו זאת גם אם זה יאריך את הכיתוב.

 

פרסום ממומן

 

ולסיום, הדבר שאי אפשר להתעלם ממנו,
למרות שהחשיפה האורגנית המושגת כיום באינסטגרם היא גבוה לאין שיעור מפייסבוק,
כ 20-25% באינסטגרם לעומת כ 2-6% בפייסבוק (בחתך גס), עדיין, שילוב של פרסום ממומן מפולח,
אותו רוכשים דרך מנוע הפרסום של פייסבוק,
יאפשר לכם לצאת ו"לגעת" במעגלי קישורים חדשים ולייצר תנועה עסקית ישירה לרכישה ויצירת קשר.

נ.ב

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ

צרו קשר או התקשרו 0528803553

נ.ב.ב

* הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world