משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
כל מה שצריך לדעת על שיווק באינסטגרם בשנת 2018
שיווק-באינסטגרם

כל מה שצריך לדעת על שיווק באינסטגרם בשנת 2018

**הפוסט רשום בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה כמובן לשני המינים**

שיווק באינסטגרם זה משהו שאתם צריכים לכלול ב 2018 אבל איך רואים מזה רווח? 

שיווק באינסטגרם לא מסתכם רק בהעלאת תמונה טובה, בפוסט הבא אנו ניגע בכמה נקודות חשובות שיאפשרו לכם להניע וליצור עניין במותג/עסק שלכם אבל גם לייצר מכירה

אנחנו יודעים, רק לאחרונה השתלטתם על שיווק העסק בפייסבוק, במילא זה משתנה כל יומיים וקשה לעקוב ועכשיו אנו גם "זורקים עליכם" שיווק באינסטגרם? אז אתם צריכים להבין , כיום במרחב הדיגיטלי יש שתי רשתות פרסום מרכזיות : גוגל ופייסבוק , ברשתות הללו יש מספר כלים ההולכים וגדלים ולכל אחד מהם יש יתרונות שצריכים להכיר ולהוסיף לשיווק העסק שלכם. אחד הכלים שפייסבוק רכשה במיליארד דולר הינה רשת האינסטגרם, אם עד כה בעיקר אנו הכרנו אותה כמקום נחמד להעלות תמונות ולקבל סימוני "אהבתי", פייסבוק יותר ויותר נותנת משמעות וכלים לפלטפורמה זו להוות כלי מכירתי רציני.

חשוב לציין, האידיאל כיום, הוא לשלב בין מספר כלים במקביל, שיווק בפייסבוק לצד שיווק באינסטגרם לצד שימוש בכלים נוספים כגון: ניוזלטר, גוגל אדוורדס ועוד..אבל עבור עסקים קטנים, שאין להם תקציב או יכולת זמן לנהל רשת פרסומית רחבה, המלצתנו להתחיל בשיווק בפייסבוק במקביל לשיווק באינסטגרם, מקומות אלו יאפשרו לכם גם לצבור קהילה וגם להניע למכירה בהיקף מסוים.

המידע המובא אליכם כאן בפוסט, הינו שילוב של הידע הרב שלנו בליווי וניהול עשרות עסקים שונים באינסטגרם וגם תרגום ומידע המובא בבלוג של אתר Buffer social . בנוסף, אנחנו לוקחים בחשבון כנקודת מוצא שאתם מבינים שהיום בפלטפורמת אינסטגרם יש בידול בין פרופיל עסקי לפרופיל אישי, בדומה לפייסבוק, יש אפשרות לבדל בין שני הפרופילים הללו ויש לכך יתרונות , הן מבחינת מיתוגית והן מבחינה תפעולית (בפרופיל העסקי יש כמה כלים נוספים שאין בפרופיל האישי). אחרי הבהרה זו , קדימה בואו נצא לדרך.

  1. אינסטגרם מאפשרת הגעה לקהל יעד צעיר יותר – בוודאי שמתם לב לכך, שפייסבוק הפכה להיות "האח הגדול", המסודרת והמבוגרת יותר ואילו פלטפורמות אחרות כגון אינסטגרם וסנאפצ'ט תפסו את תשומת ליבם של הקהל היותר צעיר, עם זאת, מדובר בקהל שהוא קהל צרכני לכל דבר, רובו נע בין גלאי 25-34 ולאחריו במדרג הפלח הוא 18-24 . (רובו נשי). מה אתם יכולים ללמוד מכך? בהיכרותכם את קהל המטרה שלכם, אתם צריכים לשאול האם הוא מתאים לפלחי גיל אלו, אם כן , אתם צריכים לשקול מאוד מאוד בחיוב שיווק באינסטגרם, אם לא, אולי הצורך הוא לא מיידי ויש צורך בשיווק העסק בפלטפורמה אחרת. זכרו! טווחי גיל אלו חיים את המרחב הדיגיטלי, מעלים בעצמם תכנים מצולמים ובאיכות גבוה ולכן אתם צריכים לעמוד בסטנדרטים שלהם ולייצר תוכן ויזואלי לא פחות ממעולה עבורם.
  2. תדירות הפקת התכנים – שיווק ברשתות חברתיות בכלל דורש תחזוק שוטף, שיווק באינסטגרם בפרט דורש העלאת מספר פוסטים בצורה קבועה, תדירה ולא מועטה. כיום רוב הססטיסטיקות מראות שהאיזור של פוסט 1 ביום הוא המקום "הנכון" להיות בו מבחינת שיווק באינסטגרם. מכיוון שרשת זו, עדיין מציגה חשיפה אורגנית גבוה ביחס לאחיה הפייסבוק, ולכן בגדול, יותר פוסטים שתייצרו יגרמו לכך שתקבלו יותר "אהבתי" ויותר עוקבים, אך אין זה אומר שהכמות צריכה להעלות על האיכות, אם אתם לא מצליחים לייצר בקצבים מהירים תוכן איכותי עדיף להעלות פחות אבל שהתוכן יהיה ממוקד ואיכותי ככל הניתן לקהל המטרה.כמה פוסטים להעלות באינסטגרם
  3. מתי לפרסם ? זמן העלאת תוכן בעולם של שיווק דיגיטלי הוא קריטי, אם תעלו תוכן, טוב ככל שיהיה אך הוא יעלה בשעה או ביום שקהל המטרה שלכם איננו ברשת, פספסתם אותו. אין שעות מדודות מתי הכי טוב להעלות פוסטים באינסטגרם כי זה תלוי קהל מטרה. היתרון בפרופיל עסקי באינסטגרם, זו האפשרות לראות INSIGHTS על הקהילה שלכם ולדעת מתי הוא נמצא יותר ברשת ולכן לכוון העלאה לזמנים שלו.
    זמני העלאה מומלצים באינסטגרם
  4. אי אפשר להתעלם מ"סיפורים" Instagram Stories – הפיצ'ר היחסית חדש במערכת, (אשר "הושאל" מסנאפצ'ט) מאפשר לייצר פיסות תוכן אשר זמינות לצפייה מצד הגולשים לזמן מוגבל, 24 שעות, לאחרונה גם יש אפשרות לשמור סיפורים אלו תחת תיקיות הנקראות HighLights וממש לייצר פרופיל אינסטגרם שיש בו מספר עולמות תוכן, הרבה יותר עשיר ומעמיק ומותאם לעסקים. אותם "סיפורים" מקבלים מקום של כבוד בחלק העליון של כל פיד ולכן הנראות והחשיפה שלהם רבה. מה שאומר, שאתם כבעלי עסקים, צריכים כחלק מיצירת התוכן שלכם בפלטפורמה, גם לייצר תוכן עבור אותו פיצ'ר "סיפורים". רמת המעורבות לאותם סיפורים הולכת וגוברת ו 1 מתוך 5 סיפורים שיוצרים פרופיל עסקיים באינסטגרם זוכים לתגובה פרטית , בשפה המקצועית (DM (Direct massage / חלק הולך וגובר של משתמשי אינסטגרם, מעדיפים במקום לגלול בפיד שלהם, פשוט להסתכל בסיפורים. מה זה אומר מבחינתכם עסקית? תעלו לפחות פעם 1 בשבוע סיפור לפרופיל האינסטגרם שלכם, כמובן בנוסף לתכנים היומיים שאתם מעלים בהמשך לסעיף 2.
    סיפורים באינסטגרם
  5. שלבו בפוסטים המועלים האשטגים ותגיות מיקום – שילוב חיתוכי מידע רבים ככל שניתן, יאפשר למערכת להפיץ את התוכן שלכם במספר רב של מקומות. בניית מחסנית האשטג נכונה עבורכם זו אמנות בפניי עצמה וצריכה להיעשות בצורה מושכלת כי מחד אם תשלבו בהאשטג פופולארי תקבלו המון סימוני "אהבתי" וחשיפה אך מצד שני הנ"ל לא תהיה ממוקדת ותמיר עסקית. ניתן, נכון להיום, לצרף עד 30 האשטגים בכל פוסט, וגם זו שאלה, האם תרצו לשלב את כל המקסימום? רוב המחקרים מראים שהמקום הנכון מבחינת כמות האשטגים זה לשלב כ 9-10 האשטגים רלוונטיים לכל פוסט, יותר מכך יגרום למערכת לא להציג אתכם נכונה, מה זאת אומרת? אם תעלו 30 האשטגים שלא כולם מדויקים, יכול להיווצר מצב שהמערכת תציג אתכם ותיתן חשיפה בהאשטג מסוים שהוא פחות איכותי מבחינתכם ותדיר מהאשטג איכותי שכן היא צריכה לעשות תעדוף בנ"ל. אם תרצו שנסייע לכם בייעוץ נקודתי לחצו כאן.
    לגבי תיוג מיקום, במידה והקמתם פרופיל עסקי כהלכה, המחובר גם לכתובת מזוהה, תהיה לכם האפשרות לתייג את הפוסטים במיקום העסק שלכם ובכך לייצר חשיפה גם בשכבה זו.
  6. וידיאו אל מול תמונות – המגמה שהיא עובדה מוגמרת בפייסבוק, שסרטונים מקבלים חשיפה אורגנית גבוה יותר מתמונות, אנו עדים ורואים מתרחשת גם באינסטגרם, עדיין זה לא בצורה מוחלטת כמו בפייסבוק אך רואים שהפלטפורמה הולכת לכיוון הזה. מה זה אומר מבחינתכם? שלבו בתכנים היומיים סרטוני וידיאו קצרים, נכון להיום ניתן להעלות סרטונים עד 1 דקה בלבד. טיפ! השתמשו באפליקציות תומכות כגון : בומרנג כדי לייצר סרטוני וידיאו קצרים ומותאמים.
  7. שלבו (UGC (User Generated Content – מה זה אומר? כמותגים, תתנו לקהילה שלכם במה והציגו את התכנים שלהם בפרופיל שלכם, זה יכול להיות שיתוף תמונה שלהם בו הם תייגו את העסק שלכם או את מיקומו, זו יכולה להיות תמונה של גולשת לבושה עם הקולקציה החדשה שלכם, זו יכולה להיות המלצה או ביקורת, תחרות או הגרלה וכדומה…שילוב תוכן זה מאוד מאוד עוזר הן לקהילה ערה והן להמרה ולמכירה סופית .
  8. באילו סקטורים עסקיים , נכון להיום, קל יותר לייצר מכירה דרך אינסטגרם? – בהתאם לכל מה שהעלינו לעיל ומניסיוננו, פעילות נכונה ואיכותית תאפשר הנעה למכירה וטראפיק איכותי בכמעט כל סקטור עסקי, אך אם נתמקד בסקטורים אשר נכון להיום בעיקר ניתן לייצר בהם מכירה דרך אינסטגרם: הלבשה (בגדי נשים בעיקר) | תכשיטים | הנעלה (נשים בעיקר) | יופי וקוסמטיקה | מוצרי צריכה אלקטרוניים
  9. אורך הטקסט הנלווה – האם ל Caption, הטקסט הנלווה לתמונה או לוידיאו, יש השפעה מבחינת מעורבות? האם צריך לרשום מעט? אז רוב המחקרים מראים שלאורך הטקסט אין חשיבות מרובה על המעורבות, עליכם, ככל רשת חברתית, להשתדל לזקק ולצמצם ולהבין שבעיקר התמונה "מדברת" ואילו הטקסט הוא נלווה למסר הכולל. המטרה שלכם זה לייצר "מיקרו קופי". עם זאת, אם יש צורך בשילוב האשטגים ו/או שילוב איזכורים (@שם הגולש) אז עשו זאת גם אם זה יאריך את הכיתוב.
  10. פרסום ממומן – ולסיום, הדבר שאי אפשר להתעלם ממנו, למרות שהחשיפה האורגנית המושגת כיום באינסטגרם היא גבוה לאין שיעור מפייסבוק, כ 20-25% באינסטגרם לעומת כ 2-6% בפייסבוק (בחתך גס), עדיין, שילוב של פרסום ממומן מפולח, אותו רוכשים דרך מנוע הפרסום של פייסבוק, יאפשר לכם לצאת ו"לגעת" במעגלי קישורים חדשים ולייצר תנועה עסקית ישירה לרכישה ויצירת קשר.

 

משהו לא ברור? רוצים לייצר פעילות דיגיטלית נכונה יותר? אנו נשמח לסייע!
אנו מתמחים במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים ונשמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ ראשונה חינמית ובלתי מחייבת מצידכם,
אנו נבנה יחדיו עבורכם תוכנית עבודה תפורה לכם ונגבש שיווק למידותיכם.

צרו קשר או התקשרו 1599-501015

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג’ה מונקי בע”מ)

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דילוג לתוכן