משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing מה זה RTM ומדוע הוא כל כך חשוב לשיווק שלי?

מה זה RTM ומדוע הוא כל כך חשוב לשיווק שלי?

מה זה RTM (שיווק בזמן אמת) ומדוע הוא חשוב?

אז לא מדובר בחברת אופנועים ואפילו לא קללה עסיסית, מדובר בראשי תיבות של Real Time Marketing
או בשמו המקוצר RTM
זאת אומרת (בתרגום חופשי) שיווק המבוסס על אירועים אקטואליים, בזמן אמת.
ביטוי זה קיים לא מעט זמן בעולם הפרסום אך נסק עם כניסת השיווק הדיגיטלי ובמיוחד הרשתות החברתיות לחיינו,
טכנולוגיה זו מאפשרת לנו לייצר ולהפיץ תוכן בזמן אמת ולכן להתייחס לאירועים שקורים סביבנו בזמן אמת ובמהירות תגובה 0.

RTM למה אני זקוק לזה?

במידה ואתם משווקים את העסק שלכם ברשתות החברתיות (ובטוח שכן), השיווק שלכם במהותו מבוסס על קהילה.
אם אתם מצפים שתעלו מבצעים, הטבות והנחות וזה יספיק להפיץ את הבשורה ולהביא את הלקוחות אתם טועים!
או יותר נכון, אתם מתעלמים ממהלכי שיווק שיכולים לספק לכם תנועה (אורגנית וחינמית) לא מועטה.
תבינו, בסופו של יום העסק שלכם פועל בתוך אקו סיסטם, בתוך מרחב שהוא לא חלל ריק,
העסק שלכם מתקיים בעיר מסוימת בתוך מדינת ישראל שהיא לכשעצמה אחת ממדינות המתקיימות בכדור הכחול אשר אנו קוראים לו כדור הארץ.
זאת אומרת, סביב העסק שלכם כל הזמן יש התרחשות, רובה לא רלוונטית להזכרה אבל חלקה מאוד רלוונטית!
וכאשר יש אירוע חדשותי או טרנד רשת שמקבל הרבה תהודה וגלים ויתרה מכך, הוא קשור בצורה קונספטואלית לעסק שלכם,
זה הזמן להתכתב איתו, לדבר עליו בפרופיל שלכם ולהצטרף לשיח הרשת. בצורה כזו,
אתם גם תיהנו מגדילה באחוזי המעורבות של הגולשים (דבר טוב שכן זה מגביר חשיפה)
וגם המיתוג של העסק שלכם ישתפר שכן אתם מצטיירים כעדכניים, רלוונטיים ואותנטיים.
לסיכום, אתם חייבים לכלול מהלכי תוכן מבוססי RTM כחלק משגרת השיווק שלכם.

דוגמאות מעניינות

הרשת מלאה עד בלי די בדוגמאות, הרי כל הזמן יש טרנד חדש,
משימת רשת חדשה (אתגר) או סתם אירוע חדשותי שכולם מדברים עליו,
יתרה מכך – אף אחד לא באמת יכול לחזות את הדבר הבא ולכן כל מה שנותר לנו זה להישאר במעקב,
בהקשבה ולחיות את המדיה כדי לנצל הזדמנויות שכאלה.
תוכלו לקרוא כאן בהרחבה על החשיבות הקריטית של התעדכנות שיווקית בעולם העסקי כיום.

אז נתחיל: יש לנו את "אתגר" הבקבוק,
אתגר משמעותו משהו (בדר"כ סלבריטי או משפיען שיש להם עוקבים רבים)
אשר מציגים אתגר או פעולה כלשהי ומתייגים חבר/ה ומציבים בפניה להצליח באתגר המצולם
או סתם מעלים את הסרטון ללא קריאה לפעולה (תיוג) אך בפועל הם מציתים את הרשת וכעת כולם רוצים לקחת חלק ולסיים את "האתגר".
הראשון שהתחיל אתגר זה הוא השחקן ג'ייסון סתת'אהם
(למען האמת זה היה מדריך טאיקוונדו שהעלה זאת לראשונה אך ג'ייסון, כחובב אמנויות לחימה,
פרסם סרטון משלו ובו הוא מבצע את אותה התנועה ואז, עם חשיפתו הרבה במדיה, זה הפך לויראלי)

ולאחריו הרשת התפוצצה, הנה כמה דוגמאות:

יש פעמים שאתגרים גם לוקחים למקומות טובים ועוזרים כגון אתגר "דלי הקרח" עבור העלאת המודעות למחלת ה ALS .
אתגר זה כל כך עורר תהודה ברשת שזה מהפעמים היחידות שטרנד רשת חוצה את הקווים לצד השני
ומקבל ביטוי ואיזכור בעולם האוף- ליין (מהדורת חדשות בטלויזיה)

ישנם טרנדים שהם לא "אתגר" אבל שהצליחו לסחוף את ההמונים (לא באמת ניתן לדעת למה)
ניתן לראות בדוגמה של דולי פרטון שהתחילה את הטרנד הזה
על ידי העלאת 4 תמונות עם כיתוב המתייחס לרשתות השונות הפופולאריות:
לינקדאין (הידועה כרשת מקצועית עסקית) ,
פיייסבוק (הרשת החברתית הגדולה בעולם) ,
אינסטגרם (הפלטפורמה לשיתוף תוכן ויזואלי ובה נהוג להשתמש בפילטרים ואלמנטים נוספים להעשרת התוכן)
וטינדר (הרשת להיכרויות רומנטיות)

וכמובן משם הרשת שירשרה ועשתה את הוויראציות שלה לנושא

ויש כמובן שיח רשת לוקאלי , שמתחיל מידיעה חדשותית מסעירה, שכולם מדברים עליה אם זה במשרד,
במרחב הדיגיטלי, בעיתונות ובטלויזיה, מכאן המרחק ל spinoff והתכתבות איתה הוא קצר, כמו הדוגמה המקסימה הזו של דורקס
וההבנה שהולכים בתוך שנה לבחירות נוספות לכנסת ישראל.


לסיכום

שיווק המתייחס לאירועים תקשורתיים, תרבותיים, סושיאלים אשר קורים כרגע, בזמן אמת וגורמים לשיח
שיווק כזה יכול לתרום לחשיפה של המותג שלכם, יכול לגרום לפוסט שלכם להיות ויראלי
אבל עליכם לעשות זאת בחוכמה
לא לנכס בכוח מגמות רשת כי באותה הקלות שאתם תקבלו שיח ושיתוף חיובי
אתם יכולים גם לקבל שיח ודיבור שלילי.
בהצלחה

———————————————————————————————

נ.ב

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ

צרו קשר או התקשרו 0528803553

נ.ב.ב

* הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world