משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing תעשו לייק ותקבלו..כלום! השינוי שאתם צריכים להכיר

תעשו לייק ותקבלו..כלום! השינוי שאתם צריכים להכיר

יאמר לזכות מערכת פייסבוק שהיא לא "קופאת על שמריה", משנה תמידית ומשתנה ומספקת לנו בעלי העסקים והמשווקים אתגר שוטף להתאים את הפעילות שלנו אליה.

הפעם היא עושה שינוי גדול בקול חלוש וקטן. חשיבות הקשרים החברתיים הינם ליבת פייסבוק ולאחרונה היא מאוד חרדה מגודל הג'אנק אשר הגולשים חווים מקישורים כאלה ואחרים שהם ביצעו במהלך שהותם ברשת החברתית.

להלן ההודעה בניסוח המקור מפי אנשי פייסבוק

"You must not incentivize people to use social plugins or to like a Page. This includes offering rewards, or gating apps or app content based on whether or not a person has liked a Page. It remains acceptable to incentivize people to login to your app, checkin at a place or enter a promotion on your app’s Page"

כבר אמרנו? שינוי גדול בקול חלוש? אז לא באמת מבינים בקריאה הראשונה את גודל השינוי. אך בהעמקה פנימה (מה שאנחנו עשינו עבורכם), מתגלה שינוי מרחיק לכת.

כמשווקים ובעלי עסקים אשר חיים את הרשת החברתית בוודאי בניתם מתישהו או אפילו קיים אצלכם כיום, תשתית אפליקטיבית אשר מתנה המשך צפייה על ידי עשיית לייק, מה שנקרא בשפה המקצועית “fan-gating”.

זה בדיוק מה שהולך להיפסק! החל מה 5 בנובמבר, האפשרות להצגת עמוד תוכן מוסתר אשר הצגתו מתאפשרת רק בלחיצה על הלייק.

אז למה פייסבוק עשתה זאת?
כעת, שפלטפורמת פייסבוק הפכה לענקית תוכן, בתוכה יש קישורים בין מילארדי משתמשים, דפים עסקיים, אפקליקציות, קבוצות ועוד..היא חותרת ללא הפסקה לספק תוכן איכותי כמה שניתן למשתמשיה. פייסבוק מודעת לכך שחווית גלישה היא אבן היסוד בכל אתר אינטרנט קטן כגדול ובמיוחד ברשת חברתית והיא עושה מאמצים גדולים כדי לספק חווית גלישה נעימה ככל הניתן.
מותגים ודפים עסקים אשר "שדלו" אותנו לעשות לייק כדי לקבל פרס או לגלות עולם תוכן חדש, לאחר אותו פיתוי ראשוני, מאותו רגע ואילך מפיקים לנו תכנים (שאותם אנו מתחילים לקבל מכיוון שעשינו לייק לעמוד) שאולי לא רצינו לקבל מלכתחילה ומכאן הדרך לחווית גלישה לא נעימה ואפילו מעיקה קצרה מאוד.

השאיפה, תעשו לייק לעמודים עסקיים שאתם באמת אוהדים, רוצים לקבל מהם מידע/ערך ומכאן התוכן שיופיע לכם בפיד יהיה איכותי.

האמת? יש בזה היגיון!

אנחנו מודים שהשתמשנו באפליקציה אשר מאפשרת קבלת מתנה רק לאחר עשיית לייק, במקרה שלנו זה היה מדריך דיגיטלי בחינם לפעילות פייסבוק נכונה. לעניות דעתנו זו הייתה פעולה מינורית לבקש מהגולשים תמורת חומר הידע האיכותי שהם קבלו עבורו, אבל לא כולם הם כאלה. מבחינה סטטיסטית מירב בעלי הדפים העסקיים עושים שימוש בפעולה זו “fan-gating” בשביל קיום תחרות, רבים מציעים פרסים שאינם קשורים קשר ישיר למותג ולערכיו ורבים מהגולשים עושי הלייק עושים זאת (את פעולת עשיית הלייק) רק בשביל הסיכוי לקבל את הפרס.
המשמעות של המצב כיום, יותר ויותר גולשים מקבלים תכנים אשר ברובם לא רלוונטים על גבי הניוז פיד שלהם, תכנים לא רלוונטים, מעבר לחווית הגלישה הלא נעימה שזה יוצר, לא יוצרים מוטיבציה ל"מעורבות" עם התכנים, חוסר "מעורבות" מייצרת חשיפה נמוכה ליוצרי התוכן (הדפים העסקיים), כך שאתם מבינים שיש היגיון בהכרזת פייסבוק.

לאוהדים איכותיים יש משמעות, משמעות חשיפה ומשמעות המרה. סטטיסטית אוהדים/עוקבים אחרי מותג בפייסבוק בעלי אחוזי רכישה/קנייה גבוהים יותר של אותו מותג שהם אוהדים.

אז מה עכשיו? זה לא סוף העולם, אלא כבעלי עסקים או משווקים עליכם להבין שהכיוון הוא תוכן איכותי אמיתי! ולא הסתמכות על גמיקים ופרסים חלולים לשם השגת לייקים לא איכותיים (באותה המידה שלא תרכשו לייקים בסיטונאות מחברות שונות שמציעות זאת).
שלא יתפרש לא נכון, פעילות נושאת פרסים/הגרלות הינם חלק ראוי מפעילות שיווק דיגיטלית, כל עוד היא נעשית בצורה טובה וחכמה, כזו שמשרתת את המותג ומספקת לגולשים הזדמנות להיכרות עם פן נוסף של המותג ויצירת חוויה רגשית נעימה ביחס אליו. אין שום משמעות בנתינת פרסים ללא אבחנה או מחשבה שנייה.
מעבר לכך, השתמשו בדף הפייסבוק ככלי אשר מסייע לכם בחיזוק מנועי שיווק נוספים למשל כמו רשימות תפוצה. צרו אפליקציה אשר אוספת (באישור הגולשים כמובן) את כתובת המיילים שלהם בשביל שתוכלו לייצר מערך NEWSLETTER משובך.

 אהבתם את הפוסט? סייענו לכם? תשרשרו הלאה ותקחו חלק בהפצתו!

להודעה הרשמית של פייסבוק בנושא לחצו כאן 

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world