משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing המדריך המלא לרשת החברתית גוגל פלוס

המדריך המלא לרשת החברתית גוגל פלוס

נכון שהרשת החברתית המובילה בישראל ובעולם כרגע הינה פייסבוק. ואנו מתים ואוהבים אותה עד בלי די.

אבל כבעלי עסקים, חשוב שתכירו פלטפורמות נוספות ואת יתרונותיהן עבורכם. בחרנו היום להתמקד בפוסט, ברשת החברתית של היריבה הגדולה של פייסבוק, הלא היא גוגל והרשת החברתית אשר הושקה במהלך ינואר 2011  הלא היא גוגל פלוס.

גוגל+

הרשת החברתית מבית גוגל, להזכירכם, זהו לא הניסיון הראשון של ענקית הטכנולוגיה להיכנס לנישה פופולארית זו. המוצר הקודם שהיה ונחל אכזבה הינו גוגל באזז.

גוגל מתייחסת לרשת החברתית בגישה מעט שונה, נכון שהיא הייתה רוצה לראות את הרשת החברתית שלה נהנית ממספרי ביקורים ומנויים כמו פייסבוק למשל, אבל עיקר הסתכלותה על הרשת מכוונת במטרה להעשיר ולשפר ניהול של מוצרים קיימים, למשל כמו מנוע החיפוש שהינו מוצר הדגל של החברה. מנוע החיפוש יכול להתייעל ולהפוך מדויק אף יותר אם הוא ישען גם על המלצות, פוסטים ושיח חברתי הנוגע למחפש.

גוגל מאוד דוחפת מנויים לרשת החברתית שלה ועושה שימוש (יש שיאמרו לא הוגן) במוצרים הנוספים שלה כדי לכפות הרשמה לרשת החברתית. פונקציות מסוימות בYouTube/Gmail אפשריים רק דרך רישום למערכת גוגל+

וזו הסיבה שנכון להיום, מבחינת כמות, גוגל+ היא הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם לאחר פייסבוק!

גולת הכותרת עם פתיחת גוגל+ היה פיצ'ר המעגלים. מאפשר ניהול פשוט של הקישורים שלכם ובכך ליהנות מניהול מידע נוח יותר.

טרמינולוגיה בסיסית:

פרופיל משתמש User profile – זוהי כרטיסיית המשתמש אשר מקושרת למוצרי גוגל השונים ונמצאת באינטראקציה עימם. (למשל כמו להעלות תגובות בסרטוני יוטיוב). בכרטיסייה זו ישנם פיסות מידע הניתנות לעריכה על ידי המשתמש כגון: אודות, מקום עבודה, אהבות, תמונת רקע, תמונת לוגו וכמובן פוסטים אשר הועלו על ידי המשתמש.

 1

מעגלים – אחת מפונקציות הליבה במערכת, מאפשר למשתמש לארגן אנשים לתוך קבוצות עניין לשם שיתוף קל יותר וממוקד יותר. האופציה לשתף תכנים בצורה ציבורית ורחבה תמיד קיימת למשתמש לצד שיתוף נקודתי וקל כגון למשל: מעגל משפחה, מעגל חברים לעבודה וכדומה.
המעגלים לא רק משמשים את הצד המפיץ תוכן אלא גם את המקבל. המשתמש יכול לבחור (במקום לקבל בליל מידע ממקורות תוכן שונים), לבחור מאיזה מעגל התוכן יגיע אליו.

 2

זרם המידע – המקום בו מגיעים כל פיסות התוכן מהמעגלים השונים שלכם, או יותר נכון מהמשתמשים שהגדרתם במעגלים השונים שלכם.
*תוכלו כמובן בכל שלב לסנן את התצוגה לפי מעגל ספציפי.

 3

האנגהאוט Hangout  – אחד הפיצ'רים המגניבים והשמישים בפלטפורמה זו. מאפשר שיחות וידיאו משותפת עד 10 משתתפים בחינם! בתוך הממשק הזה תוכלו (תוך כדי השיחה) לבצע פעולות כגון שיתוף מסמכים, העלאת השיחה כסרטון וידיאו בערוץ יוטיוב.
Hangout on Air מאפשר קיום Webcasts (שידור וידיאו אינטרנטי בזמן אמת).

1+ – כפתור ההמקביל לפעולת הLIKE  בפייסבוק. כך בעצם משתמשים יכולים להראות "אהדה" לתוכן של משתמש אחר ועל ידי כך גם לשרשר אותו הלאה במערכת. ככל שתוכן (יכול להיות גם תוכן הנמצא באתר ובו יש כפתור מוטמע של 1+) מקבל יותר "אהדה" יותר סימוני 1+, גוגל מעלה את הניקוד שלו ומכאן גם את הרלוונטיות שלו וסיכוי החשיפה בעתיד לאותו מקור תוכן.

דפי גוגל Google Pages – הוספו למערכת בנובמבר 2011. זוהי הישות העסקית ברשת החברתית, המקום למשתמשים להקים דף ייעודי האמור לשווק, למתג חברה.

Google+ Badges – גוגל מאפשרת לקיחת קוד חינם מהמערכת לשם הטמעה של כפתורים חברתיים מחוץ לפלטפורמת גוגל+. לדוגמה באתר שלכם, כדי לייצר קישור חברתי ולעזור בהפצת התוכן, שווה לשלב כפתורים חברתיים כדוגמה 1+. (בהמשך לסעיף הקודם, יותר סימני 1+ אשר יבוצעו גדל הסיכוי לחיזוק ניקוד האתר שלכם ומכאן להופעתו גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל).

קהילות גוגל Communities – הוספו למערכת בדצמבר 2012  והן יישות המאפשרת שיחה בין משתמשים במסגרת פורום. (המקביל לקבוצות פייסבוק). להבדיל מפייסבוק, ניתן לפתוח קהילה לא רק תחת משתמש אלא גם תחת דף עסקי.

אירועים Events – התווסף למערכת ביוני 2012, מאפשר למשתמשים להקים אירועים, להזמין חברים ולשתף תוכן בזמן אמת מאותו אירוע. (בדומה לפייסבוק אירועים) .

הנושאים החמים  What's Hot – הוצג באוקטובר 2011, מאפשר למשתמש בלחיצת כפתור, לקבל את התוכן הכי משותף וסושיאלי כרגע ברשת החברתית. (תכנים שקיבלו הכי הרבה שיתופים, תגובות, 1+ מתוך מעגלי הקישורים שלו). זוהי פונקציה דומה ל  "Trending Topics"ברשת הטוויטר.

 4

גוגל מקומי Google Local – גוגל+ איחדה לתוכה את השירות Google Places וכעת פונקציה זו נקראת Google Local. זה מאפשר להוסיף לדפים העסקיים שכבה של מיקום ספציפי וכך גם ליהנות מנראות ב Google Maps

 5

שיתוף תמונות – גוגל עושה זאת קל עבורנו, היום בזכות הניידים החכמים שלנו, אנחנו מחוברים בכל שלב. יש לנו אפשרות לסנכרן את פרופיל הGmail  שלנו (שהלא הוא הבסיס לפרופיל GOOGLE+ שלנו), למנוע התמונות של גוגל+ (Picasa) ובכך לאחר צילום תמונה, אנו נהנים מגיבוי אוטומטי של התמונות על גבי "ענן" וגם ניתן לשתף את אותה התמונה בלחיצת כפתור ישירות מהמערכת ללא צורך בהעלאה נוספת.

טיפים חשובים

1. כמו כל רשת חברתית עליכם לתחזק בצורה תדירה את הנכס. זה אומר להפיק תכנים מעניינים ורלוונטיים לקהל המטרה שלכם אבל גם לייצר שיחה עם משתמשים אחרים, לשוחח בקהילות ו"לחיות" בפלטפורמה.

2. תוכן ויזואלי איכותי, מאוד יעזור לכם להתבלט ולקבל אחוזי תגובתיות גבוהים יותר.

3. לינק ייעודי Vanity Url. בתחילת יומכם בפלטפורמה אתם תקבלו לינק גנרי הכולל מספר "תעודת  זהות". כדי ליהנות מלינק יותר ייעודי ואישי, מומלץ לשנות זאת ידנית, לחצו כאן

4. מלאו את כל השדות הטקסטואליים. זכרו שמנוע החיפוש של גוגל יכול למצוא טקסט ולא קורא תמונה. כך שתעזרו לו לעזור לכם 🙂 וכפי שכבר הבנתם, הרשת הזו מאוד מקודמת במנוע החיפוש ותוכלו רק להרוויח מכך. ראו דוגמה, התכנים מגוגל + מקבלים רובריקה נכבדה משלהם.
*במידה ואתם גולשים תחת פרופיל גוגל+ קיים והמחופש/ת נמצאים במעגלי הקישורים שלכם.

 6

5. גוגל+ נכון לרגע זה, מאפשר חשיפה גדולה בגלל מיעוט הפעילות המבוצעת בה בשוק הישראלי ולכן זה המקום שלכם "לדריסת רגל" ולצמוח.

6. Google authorship – במהלך חודש יולי 2014 גוגל הפסיקו את האפשרות להציג תמונה מפרופיל גוגל+ של יוצר התוכן לתוצאות החיפוש:

7
אבל החשיבות לייצר קישור בתוך האתר שלכם לפרופיל גוגל+ נותרה בעינה, הקישור מחזק את המותג/אתר/יישות במנוע החיפוש של גוגל, בעשותכם זאת אתם מחזקים רשת של קישורים עם התגית.

*להרחבה בנושא לחצו כאן

7. תבצעו אימות מיקום לדף גוגל + שלכם – בצורה זו תקשרו שכבת מיקום גיאוגרפית לדף שלכם ותהנו מאפשרויות נוספות כגון הופעה Google maps , אפשרות לרישום ביקורת גולשים, נראות נוספת במנוע החיפוש של גוגל ועוד..

*להרחבה בנושא לחצו כאן

 אהבתם את הפוסט? סייענו לכם? תשרשרו הלאה ותקחו חלק בהפצתו!

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world