משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing פיקסל פייסבוק – מעקב חכם אחרי המרות ויצירת קהלים

פיקסל פייסבוק – מעקב חכם אחרי המרות ויצירת קהלים

**הפוסט רשום בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה כמובן לשני המינים**

 הפוסט הזה סופר חשוב לכם, האמת כל פוסט שאנחנו מעלים הוא חשוב, נפלא ושווה מסגור אצלכם במשרד 🙂 אבל זה ספציפי בעל חשיבות יתרה. מדוע?

א. אם כבר יש לכם הטמעות של קודים ישנים באתרכם, שימו לב כבר באיזור הרבעון הראשון של 2016 יבוצע המעבר בין לפיקסל החדש והם יחדלו לעבוד או ישדרו לכם נתונים לא מדויקים.

ב. אין לכם פיקסל פייסבוק מוטמע באתר? למה אתם מחכים?!? זה יצעיד את הקמפיינים הממומנים שלכם 20 צעדים קדימה.

פיקסל פייסבוק

אז מה זה בעצם אותו פיקסל ואיך הוא יכול לתרום לכם? קודם כל נתחיל ונאמר ששימוש בפיקסל, רלוונטי רק אם יש לכם אתר אינטרנט/עמוד נחיתה או כל נכס דיגיטלי אחר מחוץ לפייסבוק ולכם יש גישה לקוד שלו. לאחר שיישרנו קו לגבי הדרישה הזו כעת נסביר את המשמעות: כאשר אתם רוכשים מדיה (קמפיינים ממומנים) מפייסבוק ומקדמים את הדף העסקי שלכם או פעילות בתוך מרחב פייסבוק יש לכם תמונה מלאה לגבי הפעילות ואיכותה: כמה שילמתם, כמה נחשפתם, כמה הקליקו, כמה עשו לייק ועוד..
אבל כאשר אתם מעלים מודעות פייסבוק אשר מפנות לנכס דיגיטלי חיצוני לפייסבוק אתם תקבלו דוחות פעילות פייסבוק חסרים, זאת אומרת אתם תראי מה המודעות יצרו לכם בתוך סביבת פייסבוק אבל מה קורה עם אותו גולש ברגע שהקליק על המודעה ונכנס לאתר שלכם? מה הוא עשה באתר? האם קרא מאמר, רכש מוצר, השאיר ליד – אלו נתונים מאוד חשובים שעליכם כמשווקים או בעלי עסקים לדעת. אז זו בעצם סיבה אחת מדוע להטמיע פיקסל פייסבוק, אפשרויות מעקב אחר פעילות גולשים, סיבה שנייה להטמיע פיקסל פייסבוק זו האפשרות להנות משיווק חוזר Remarketing וליצור בעצם קהל מותאם אישית Custome Audiemce על בסיס הכניסות שמבוצעות באתר שלכם. קחו דוגמה שתמחיש את הכוח באופציה זו:
יש לכם אתר Ecommerce בו אתם מוכרים מוצרים, נגיד שזו חנות נעליים ויש לכם צורך לקדם מכירות של מוצר ספציפי,

פיקסל פייסבוק

אז באותו דף מוצר בו יש מכירה לזוג המגפיים מהקולקציה הקודמת הזקוק לדחיפה מכירתית, תטמיעו פיקסל פייסבוק מצד שני תקימו קמפיין פייסבוק ואז הכיף מתחיל 🙂 גולש "תמים" נכנס לאתר שלכם, גולש בדפים השונים ומגיע לאותו דף מוצר, הפיקסל מופעל ומטמיע קוד מעקב במחשב של הגולש, אותו גולש ממשיך בגלישה שלו באינטרנט וסביר להניח שיכנס לפייסבוק באותו היום לפחות פעם אחת, ברגע כניסתו לפייסבוק יופיעו לו המודעות שהכנתם לו מבעוד מועד שיציגו למשל (וזה כבר תלוי בקריאייטיב שתכינו) "המגפיים שראית עכשיו ב 50% הנחה, הקלק עכשיו!" כעת הגולש הרבה יותר ממוקד וכאשר הקליק על המודעה יובל ישירות לדף המוצר אבל כעת יש לו מוטיבציה הרבה יותר גדולה לרכישה. זה בגדול רק אחת האפשרויות ליצירת "משחק" שיווקי ויש הרבה מניפולציות שאפשר לעשות.
ומה זה בעצם אומר פיקסל ישן ופיקסל חדש? עד כה היה צורך להטמיע באתר כמה קודים שונים כדי ליהנות מיכולות מעקב ופונקציות שונות, כעת One Pixel To Rule Them All , פיקסל אחד שאותו אתם מקימים במערכת פייסבוק ומטמיעים באתר ומאפשר לכם יכולות מגוונות.
אז בוודאי אם קראתם עד עכשיו השתכנעתם שאתם חייבים גם באתר שלכם פיקסל שכזה, אז איך עושים ומטמיעים?
התהליך מעט טכני, לא יותר מדי אבל כן דורש הבנה בסיסית, יש כמה מדריכים מאוד מפורטים ומוסברים איך להטמיע את הקוד ואיך לסדרו שיציג לכם המרות שונות, למשל כאן  או כאן  וכאמור זה תהליך טכני שפשוט דורש מכם לעקוב אחר ההנחיות המוצגות.
אנחנו רוצים דווקא להתמקד במבט מאקרו על השלבים הנכונים בתהליך לפי סדר כרונולוגי וכך תוכלו לוודא שכולם מבוצעים על ידכם כולל טיפים נחמדים שהמדריכים לא משתפים לכם, בנוסף אספנו עבורכם שאלות ותשובות שכיחות בנושא הזה.
1) הקימו את הפיקסל בפייסבוק , לאחר שתקימו את הפיקסל במערכת פייסבוק תקבלו את המסך הבא

פייסבוק פיקסל

2) הטמיעו את הקוד הבסיסי בכל אחד מעמודי האתר שלכם זה כבר יספק לכם את היכולת ליהנות משיווק חוזר Remarketing
איך רואים את הקוד?

פיקסל פייסבוק
עכשיו נותר לכם לקבוע את החוקיות על בסיסה יבוצע אותו שיווק חוזר. האם זה יוצג לכל מי שמבקר באתר, האם מי שביקר בדפים מסוימים ולא בדפים אחרים ועוד..
#טיפ: כמובן תלוי ברמת הטראפיק שאתם מעבירים לאתר שלכם אבל לעסקים קטנים מומלץ שתגדילו את רמת המעקב ל 180 יום ותשאירו את ה Check Box בשורת Include Past WebSite Traffic
פיקסל פייסבוק
#טיפ: לכל חשבון בפייסבוק יש אופציה נכון להיום לייצר פיקסל 1 ולכן אם תרצו ליהנות מפונקציה זו בכמה אתרים שאתם מנהלים עליכם להכניס שמות דומיינים ידנית
פיקסל פייסבוק
3) הקימו קמפיין פייסבוק המבוסס על קהל המטרה שבניתם
פיקסל פייסבוק

#טיפ הפיקסל הזה הוא דינאמי ובאתרים חדשים לא יהווה עבורכם פקטור משמעותי, אבל ככל שיחלוף זמן ויותר ויותר אנשים יכנסו לאתר שלכם, הקהל הזה יגדל וגם כוחו יתעצם. 

4) הגדרת מעקב אחר פעולות. הפעולות בשפה המקצועית נקראים Event,  גם כאן המערכת מאפשרת לכם מגוון רחב של "משחקים" , תוכלו לקבוע לעקוב אחר פעולות סטנדרטיות, איך אתם עוקבים ? מוסיפים לקוד הבסיס בעמוד הרלוונטי באתר שלכם את קטע הקוד הרצוי

Website action Standard event code
Key page view fbq('track', 'ViewContent');
Search fbq('track', 'Search');
Add to cart fbq('track', 'AddToCart');
Add to wishlist fbq('track', 'AddToWishlist');
Initiate checkout fbq('track', 'InitiateCheckout');
Add payment info fbq('track', 'AddPaymentInfo');
Make purchase fbq('track', 'Purchase', {value: '0.00', currency: 'USD'});
Lead fbq('track', 'Lead');
Complete registration fbq('track', 'CompleteRegistration');

#טיפ: השתדלו להימנע מלהטמיע באותו דף באתרכם יותר מקוד המרה אחד, סיכוי גבוה שפייסבוק תציג נתונים לא מדויקים עקב כך.

ואתם יכולים לעקוב אחר פעולות "מיוחדות" ונישתיות על ידי כניסה לכאן והזינו KeyWord או URL בו מתבצע ה"אירוע" אחריו אתם רוצים לעקוב באתר שלכם
פיקסל פייסבוק
#טיפ איפה בדיוק מכניסים את קטעי הקוד שנועדו למעקב?
פיקסל פייסבוק

#טיפ: הזינו את קוד הבסיס + קוד המעקב בדף השני בו מבוצעת הפעולה, זאת אומרת אם אתם רוצים לדעת כמה מלאו ליד, אל תטמיעו את הקוד בטופס צור הקשר אלא בדף התודה שמגיע לאחר מילוי הפרטים.

5) הקימו קמפיין פייסבוק אשר מקושר לאותו קוד מעקב שהקמתם וכך תוכלו לראות תוצאות מלאות של אותו קמפיין פייסבוק

פיקסל פייסבוק

#שאלה: מעבר ליכולות המוצגות כאן בפוסט בנוגע לפיקסל, יש עוד דברים שהוא מסייע לי בהם?
#תשובה: כן! מעבר למידע שהפיקסל מספק הוא מאפשר לך לבצע אופטימיזציה לפי פעולה רצויה, זאת אומרת אם הטמעתם קוד מעקב "לידים" תוכלו להקים במערכת קמפיין אשר מותאם ומכוון לגולשים אשר נוטים לבצע פעולה זו, פייסבוק תסייע לכם להגיע לאוכלוסיה זו. בנוסף תפתח בפניכם האופציה לעשות "קהל דומה" LookAlike על בסיס אותם מאגרי מידע שצברתם למשל על בסיס המבקרים שלכם באתר והיא תמצא לכם קהל דומה עם מאפייני גלישה דומים בפייסבוק שתוכלו לשווק להם.

#שאלה: האם אפשר להקים כמה שרוצים קודי מעקב?
#תשובה: שימו לב נכון להיום וזה די מעצבן, פייסבוק מאפשרת לכל חשבון להקים עד 20 קודי מעקב מותאמים אישית ולאחר שהקמת קוד מעקב הוא נשאר במערכת ולא ניתן לערוך או למחוק אותו כך שהקימו בחוכמה.

#שאלה: איך אני יודע שהטמעתי את הפיקסל כמו שצריך?
#תשובה: התקן את התוסף הזה לדפדפן וכך תוכל לראות בכל דף האם הוטמע ומה הוטמע

רוצים לייצר פעילות דיגיטלית נכונה יותר? אנו נשמח לסייע! אנו מתמחים במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים ונשמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ ראשונה חינמית ובלתי מחייבת מצידכם ונבנה יחדיו עבורכם תוכנית עבודה תפורה לכם.

צרו קשר או התקשרו  1599-501015

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן 

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג'ה מונקי בע"מ)

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world