משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing שיווק העסק בזמן מלחמה
שיווק העסק בזמן מלחמה

שיווק העסק בזמן מלחמה

שיווק העסק בזמן מלחמה:
כיצד לשווק את העסק הקטן שלך במהלך משבר כלכלי,
מלחמה או אי ודאות אחרת?

שיווק העסק בזמן מלחמה: מבוא

שיווק העסק בזמן מלחמה זה דבר לא פשוט בכלל, ולא מעט פעמים מהווה מסננת שבה עסקים חלשים סוגרים
ואילו החזקים ממשיכים להתקיים ואף לצמוח לאחר המשבר.
מלחמת חרבות ברזל הביאה עימה לחץ נפשי גדול ותחושת אי וודאות לכלל האזרחים,
עם זאת, עצמאיים ובעלי עסקים קטנים מרגישים את הלחץ הזה אף יותר שכן עליהם גם לדאוג שהעסק שלהם יהיה קיים גם לאחר תום המשבר.
נכון, יש כאן "מאבק פנימי" בין התחושה שאין חשק להמשיך "עסקים כרגיל", המראות, הדיווחים,
הלחץ בבית מושכים אותנו לחדשות וכל עיסוק אחר מרגיש "לא בסדר" בעת הזו,
אך עם זאת צריך לזכור, כעצמאיים בישראל אין מי שידאג לנו ועסקים עצמאיים מהווים את הכוח המניע של הכלכלה הישראלית
ואם לא נפעל, נעשה ונחשוב מחוץ לקופסה בזמן הנוכחי, יכול להיות שנתעורר בלי עסק עם תום המשבר.

ולכן, בכל נקודת משבר כזו יש שתי אופציות: "להשתבלל" עסקית עד יעבור זעם

או

להבין את הסיטואציה, להתאים פעילות ולהמשיך עשייה.

משברים כלכליים, מלחמות ואירועים אחרים המשבשים את הכלכלה יכולים להיות זמנים מאתגרים עבור עסקים קטנים.
עם זאת, ישנם צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לשווק את העסק שלך ולהמשיך לפעול בזמנים לא ברורים אלה.

 

ניהול העסק בזמן מלחמה: טיפים מעשיים

  1. התמקד בלקוחות הקיימים שלך

    זה יקר יותר לרכוש לקוחות חדשים מאשר לשמר את הקיימים.
    בזמן משבר, חשוב במיוחד להתמקד בשמירת לקוחות נאמנים.
    הצע להם הנחות, מבצעים ותמריצים אחרים,
    וודא שאתה מספק להם שירות לקוחות מעולה ויחס אישי יותר מהרגיל.

  2. הדגש את הערך של המוצרים או השירותים שלך

    במהלך משבר כלכלי, אנשים נוטים יותר להוציא את כספם על דברים שהם רואים בהם חיוניים או בעלי ערך.
    ודא שהמסרים השיווקיים שלך מדגישים את הערך שהמוצרים או השירותים שלך מציעים
    ואיך אותם ערכים מספקים מענה חיוני לחיים של הלקוחות שלכם.
    לדוגמה: חדרי כושר, מאמני כושר, סטודיו לפילאטיס ועוד…
    יכולים להדגיש את המסרים של הערך העצום שיש לפעילות גופנית
    במיוחד בתקופה זו על מנת להוריד סטרס, לייצב לחץ דם, לשמור על הבריאות הגופנית אך גם הנפשית
    ולספק מקום של "בריחה" רגעית מהשגרה הלא פשוטה.

  3. היה גמיש וסתגלתן

    הכלכלה יכולה להשתנות במהירות, לכן חשוב להיות גמיש ובעל יכולת הסתגלות באסטרטגיית השיווק שלך.
    היה מוכן להתאים את התמחור, המבצעים וטקטיקות שיווק אחרות לפי הצורך.
    כרגע תוכנית העבודה השנתית בהשהייה והחשיבה היא בטווחי זמן קצרים
    עם "הערכות מצב עסקיות" תכופות לאור המצב הנוכחי.

  4. שיווק זה הכרחי

    בכל משבר יש גם הזדמנות, וכעת זמני השימוש במרחב הדיגיטלי אצל הלקוחות גדל משמעותית.
    הם צופים בטלויזיה, גולשים בנייד ונכנסים למחשב הרבה יותר פעמים מבעבר
    ולכן זה אומר אפשרות לחשיפה ועלות הקלקה נמוכים מהרגיל.
    אם יש אפשרות תקציבית ומסר מותאם צאו למסע פרסום ממומן וממוקד.
    אם אין אפשרות תקציבית שימו דגש על הפרסום האורגני וספקו תוכן איכותי ורלוונטי לקהל היעד שלכם.
    חשבו לשלב ערוצי שיווק שעד כה לא נכחתם בהם:
    ערוץ ביוטיוב, פרופיל טיקטוק, קבוצת ווטסאפ, פודקאסט
    וזה כמובן במקביל לרשתות הגדולות יותר כגון פייסבוק ואינסטגרם.

  5. הפחת את העלויות שלך

    תסתכל מקרוב על ההוצאות שלך וראה היכן אתה יכול לקצץ.
    זה עשוי להיות כרוך בהקטנת המלאי שלך, משא ומתן מחודש על חוזים עם ספקים או פיטורי עובדים במידת הצורך.
    יש לבצע החלטות לא פשוטות אבל זו על מנת שהעסק ימשיך לנוע, לספק שירות ולתפקד גם לאחר המשבר.

  6. גיוון זרמי ההכנסה שלך

    אם אתה מסתמך על מקור הכנסה אחד, אתה פגיע יותר לזעזועים כלכליים.
    שקול לגוון את זרמי ההכנסה שלך על ידי הצעת מוצרים או שירותים חדשים,
    התרחבות לשווקים חדשים או שיתוף פעולה עם עסקים אחרים.

  7. לבנות קבוצה חזקה

    הקף את עצמך בעובדים בעלי ידע וניסיון שיוכלו לעזור לך לנווט את המשבר ובעיקר בעלי תושיה ו "סכין בין השניים".
    הימצא בקבוצות ופורומים עם בעלי עסקים וקולגות מהתחום שלך והיה ער לפעולות שנעשות במרחב .
    השתלב בקהילה המקומית שלך ותמך בעסקים וארגונים אחרים,
    זה יעזור לבנות רצון טוב ולחזק את המוניטין של המותג שלך.

  8. היה חיובי ופרואקטיבי

    חשוב להישאר חיובי ויזום בזמן משבר כלכלי.
    אל תתן לפחד ולאי הוודאות להגיע אליך.
    התמקד במה שאתה יכול לשלוט ונקוט בצעדים לחיזוק העסק שלך.

  9. היה שקוף עם הלקוחות שלך

    צור קשר עם הלקוחות שלך לגבי האופן שבו המשבר משפיע על העסק שלך ואילו צעדים אתה נוקט כדי לטפל במצב.
    אם זה זמני משלוח שמעט מתארכים או מתן שירות שמעט משתנה במתכונתו עקב המצב
    אך תתפלא לדעת שגם הלקוחות מבינים ואף מעריכים שאתה מעדכן ופועל למיטוב הסיטואציה.

 

קידום העסק בזמן מלחמה: טיפים ספציפיים הנוגעים למרחב הדיגיטלי

 

  1. עדכן את האתר וחשבונות המדיה החברתית שלך כך שישקפו את ההצעות וההודעות הנוכחיות שלך

    ודא שהאתר שלך קל לניווט ושחשבונות המדיה החברתית שלך פעילים, מושכים ועדכניים.
    (אם זה בשעות הפעילות, בשירותים המוצעים וכל דבר אשר השתנה עקב המצב)
    הדגש את הערך שהמוצרים או השירותים שלך מציעים
    וכיצד הם יכולים לעזור לאנשים לחסוך כסף או לשפר את חייהם בתקופה קשה.

  2. הפעל מודעות ממוקדות במדיה חברתית ובמנועי חיפוש

    פלטפורמות פרסום דיגיטליות מאפשרות לך למקד את המודעות שלך לדמוגרפיה, תחומי עניין ואפילו התנהגויות ספציפיות.
    זה יכול לעזור לך להגיע לקהל היעד שלך בצורה יעילה ואפקטיבית יותר ובתקופה זו לרוב עלות החשיפה תהיה נמוכה יותר.

  3. צור והפץ תוכן בעל ערך

    שיווק באמצעות תוכן הוא דרך מצוינת לבנות קשרים עם לקוחות פוטנציאליים ולמצב את עצמך כמומחה בתחומך.
    צור פוסטים בבלוג, מאמרים, אינפוגרפיקה וסוגי תוכן אחרים הרלוונטיים ומועילים לקהל היעד שלך.
    זכור שבתקופה זו זמני השימוש במדיה הדיגיטלית עלו משמעותית,
    יותר אנשים נמצאים במרחב הזה ורוצים להתעדכן ולכן תצרו תוכן יותר מתמיד דווקא בתקופה זו.

  4. תהיה אקטואלי והצע את השירותים או המוצרים בהתייחסות ורגישות למצב

    אם זה בתרומת חלק מההכנסות לחיילים או בהפקת מוצר ייעודי לרגל המצב שנותן מענה לבעיה מוכרת.
    עליך להבין שאתה והעסק שלך חלק מקהילה רחבה שיש לה כעת דאגות נוספות ורצונות שונים ועליך לתת
    לכך ביטוי בפרסום שלך.

  5. אם זה בפרסום הממומן או האורגני היה חיובי ואופטימי

    אנשים נמשכים למסרים חיוביים ואופטימיים, במיוחד בזמנים קשים.
    התמקד בהיבטים החיוביים של העסק שלך וכיצד אתה יכול לעזור לאנשים.

  6. היה אותנטי

    דווקא עכשיו יותר מתמיד, הלקוחות מחפשים אנושיות, אותנטיות לא פרסום או תוכן הנראה מעובד מדי,
    "פלקטי" מדי אלא תקשורת (גם עסקית) בגובה העיניים. הפק תוכן שמציג אותך, את העובדים שלך,
    את ההתנהלות היומיומית שלך ושל העסק ובעיקר "שבור את מחסום פחד המצלמה" והתחל לייצר תוכני וידיאו והרבה.

שיווק העסק בזמן מלחמה: סיכום

לשווק את העסק בזמן מלחמה או אירוע אחר שבו הכלכלה נעצרת ויש אי ודאות יכול להיות מאתגר,
אבל אפשר להצליח. על ידי ביצוע הטיפים לעיל, תוכל להגדיל את הסיכוי שלך לצלוח את הסערה ולצאת חזק יותר מהצד השני.

למי המעוניין בחשיבה משותפת לגבי העסק שלו:
שיווק דיגיטלי, מסרים שיווקיים, היכרות עם עולמות ה AI, סיוע בעריכת וידיאו, עיצוב פלאייר ועוד..
מוזמן לפנות אליי. אני מציע את הניסיון והזמן שלי ללא עלות. ניר חולי | מנכ"ל ובעלים חברת נינג'ה מונקי
הקליקו ליצירת קשר

בנוסף, אנו מציעים ערכה ייחודית להורדה אשר נבנתה במיוחד עבור עסקים קטנים
ומספקת כלים נהירים, נגישים וברורים איך לנהל את השיווק הדיגיטלי שלכם.
ערכה זו נבנתה במיוחד כדי להנגיש את השיווק הדיגיטלי לכמה שיותר בעלי עסקים
ולכן היא מוצעת בעלות מגוחכת רק בשביל להגיע לכמה שיותר בעלי עסקים שזקוקים לכך.
כדאי מאוד שתבקרו בדף הזה לפרטים נוספים.

 

המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world