משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing 4 דרכים להגדלת המכירות באתר על ידי שימוש ב"משחקיות" Gamification

4 דרכים להגדלת המכירות באתר על ידי שימוש ב"משחקיות" Gamification

4 דרכים שתוכלו להגדיל רכישה באתר שלכם על ידי שימוש ב "משחקיות" Gamification

  • אתר בעל מבחר מוצרים גדול ומרובה קטגוריות? שלבו מנוע חיפוש מבדר שיגרום לגולשים (בצורה מהנה) להגיע למוצר שמתאים להם.
  • רוצים להגדיל את רשימת התפוצה שלכם? הציעו להם "לסובב את הגלגל" ובכך לזכות בפרס.
  • רוצים להגדיל רכישות מלקוחות חוזרים? העניקו לרוכשים שלכם קרדיט אשר יעניק להם הטבות ושלל הנחות ברכישות הבאות, כסף ווירטואלי שהם יוכלו להמיר למוצרים מוחשיים והטבות מפנקות
  • רוצים להפוך את הלקוחות שלכם לאנשי המכירות שלכם? העניקו ללקוחות הטבות ומתנות על כל הפנייה לחבר/ה שהם מבצעים

אז אחרי ש"זרקנו" עליכם את השיטות העיקריות בוודאי תרצו גם הסברים נלווים ודוגמאות, אז כמובן לא נשאיר אתכם בידיים ריקות.

אבל ראשית כל מעט הסבר על השיטה ומה זו "משחקיות" Gamification

משחקיות זו טקטיקה יחסית פשוטה המאפשרת הגדלה של יחס המרה באתר שלכם, למה הכוונה? ככל שתיצרו חוויה נעימה ומבדרת לגולשים שלכם, הם יהיו נכונים יותר לעבור לשלב הבא, קרי מהשלב של צופים לשלב של "מוסיפים לסל" ומהשלב של מוסיפים לסל לשלב של "רוכשים". ככל שתבנו עבורם חוויה שתלווה אותם משלב לשלב אך תהיה מהנה ופחות תרגיש להם מכירתית, כך תוכלו לשפר אחוזי מכירות באתר שלכם.

המונח "משחקיות" נמצא בהרבה תחומים סביבנו (גם מבלי שנשים לב) והוא מאפשר בצורה חוויתית לבעל העסק , להנחות את לקוחותיו לאיזורים הרצויים בעסק שלו.

דבר נוסף שאותה טקטיקה מסייעת בה, היא בפרדוקס הבחירה, שאנו, בחברה המודרנית, חווים מדי יום. שפע האפשרויות המוצג לנו לרוב "משתק" אותנו בביצוע החלטה – רשמנו על כך מאמר בהרחבה כאן – וכאשר אתם כבעלי האתר בונים מנוע כלשהו, שעוזר לגולש עם ההחלטה בצורה רכה ונעימה, אתם בעצם מבצעים את הבחירה עבורו ובכך מקלים עליו להגיע ליעד הנכסף מבחינתכם שהוא הרכישה.

המחלה מספר 1 באתרי מכירות כיום

"נטישות עגלה" זה ה"חור" הגדול שכל אתר מכירות חווה ובפיצוח שלב זה,  תרגישו עלייה גדולה במכירה גם ללא השקעה ניכרת בשיווק וכדומה, המעבר בין צופים לצופים פעילים אשר מוסיפים פריטים לעגלה הוא יחסית פשוט, אבל השלב הבא של רכישה הוא ה DROP שעל הרבה מבעלי העסקים לגשר בדרך ליעד הנכסף.
אנו מדברים בממוצע על כ 64% נטישות עגלה באתרי סחר מסקטורים עסקיים שונים!
אם תרצו לצלול לעומק לנתונים בחיתוך לשנים, סקטורים עסקיים ואפילו מכשירים תוכלו להקליק בלינק המצורף.

הדרכים והכלים המוצעים לביצוע "משחקיות" Gamification באתר שלכם

  • אתר בעל מבחר מוצרים גדול ומרובה קטגוריות? שלבו מנוע חיפוש מבדר שיגרום לגולשים (בצורה מהנה) להגיע למוצר שמתאים להם לפי מגדר, מאפייני אישיות ועוד פרמטרים שתוכלו לקבוע.
    ראו דוגמה לאתר בלינק הבא:

https://premade.outgrow.us/which-sports-watch-is-best-suited-to-your-needs

הכלים האפשריים לביצוע הטמעה זו

https://www.leadquizzes.com/

  • רוצים להגדיל את רשימת התפוצה שלכם? הציעו להם "לסובב את הגלגל" ובכך לזכות בפרס. כלי מעולה במיוחד ללקוחות חדשים אשר מבצעים את רכישתם הראשונה. ראו דוגמה לאתר בלינק הבא:

https://www.ninjabuyofficial.com/

הכלים האפשריים לביצוע הטמעה זו באתר שלכם

https://wordpress.org/plugins/wp-optin-wheel/

https://www.studiowombat.com/plugin/wp-optin-wheel/

 

  • רוצים להגדיל רכישות מלקוחות חוזרים? העניקו לרוכשים שלכם קרדיט אשר יעניק להם הטבות ושלל הנחות ברכישות הבאות, כסף ווירטואלי שהם יוכלו להמיר למוצרים מוחשיים והטבות מפנקות. ראו דוגמה בלינק הבא:
    https://www.nordstrom.com/c/nordy-benefits

הכלים האפשריים לביצוע הטמעה זו באתר שלכם

https://smile.io/
https://apps.shopify.com/loyalty-points-by-bold
https://apps.shopify.com/loyaltylion

  • רוצים להפוך את הלקוחות שלכם לאנשי המכירות שלכם? העניקו ללקוחות הטבות ומתנות על כל הפנייה לחבר/ה שהם מבצעים

דוגמה לדוגמה באתר:

https://crello.com/user/settings/referral-program/

הכלים האפשריים לביצוע הטמעה זו באתר שלכם

https://www.referralcandy.com/

https://www.getambassador.com/

https://www.affiliatly.com/

 

 

האם זה הכל?

ממש לא, אתר מכירות או יותר נכון ניהול אתר מכירות זהו ניהול של עסק לכל דבר, שעליכם לשים לב ול"שייף" בכל שלב שהוא, במאמר זה סקרנו נדבך אחד אך אפשר לדבר בהרחבה על חווית הלקוח כאשר הוא מקבל את המוצר הביתה (חשיבות האריזה) , אפשר לדבר על הצורך בהשקעה בלקוחות קיימים שתמיד עלות הרכישה מהם תהיה נמוכה משמעותית מאשר גיוס לקוח חדש ואיך בעצם מטפחים נישה זו בעסק, אפשר לדבר על הנושא הטכני של הוספת תוספי מערכת אוטומטיים כמו שרשמנו בהרחבה במאמר הזה

עליכם כל הזמן לשפר, לעקוב אחר הנתונים, לחזור ל"לוח השרטוט" וחוזר חלילה עד שתגיעו למכונה משומנת אשר מצד אחד מקבלת את הגולשים ומצד שני מוציאה אותם מחויכים כאשר הם רכשו את המוצר/ים שלכם.

אם אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו הלאה

זקוקים לייעוץ פרטני ואישי? צרו עימנו קשר

 

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דילוג לתוכן