משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing הגיע הזמן להכריע אחת ולתמיד מה עדיף? פרסום אורגני או פרסום ממומן?

הגיע הזמן להכריע אחת ולתמיד מה עדיף? פרסום אורגני או פרסום ממומן?

מה עדיף פרסום אורגני או פרסום ממומן ?

חלק אומרים שאתם חייבים לבצע שיווק אורגני, חלק אומרים שאתם חייבים רק פרסום ממומן!
מי מהם טוב יותר?
לא רק שאסביר על כך בסרטון הבא, אלא גם התשובה שלי, לא מה שציפיתם

מעדיפים לקרוא מאשר לצפות בסרטון? בכיף! להלן התמלול המלא

אעבור אתכם על ההבדלים בין פרסום ממומן לאורגני, מה היתרונות/חסרונות ומה עדיף?
למיטיבי קריאה, מחכה #טיפ_בונוס נוסף בסוף מאמר זה,שיסייע בהזנקת כמות העוקבים בדף הפייסבוק שלכם ללא הוצאה של שקל לפרסום.

ערוץ הפרסום הממומן

מה הוא אומר? בקצרה, אתם בעצם רוכשים מפייסבוק, גוגל, אינסטגרם וכדומה..נדל"ן פרסומי בשביל לקבל חשיפה.

מה היתרונות בערוץ זה?

  1. אתם יכולים לעשות SCALE , גדילה מהירה בנתונים וברווחיות העסק.
  2. אתם יכולים לבצע טירגוט מדויק (פילוח מדויק) לפי קהלי יעד.
  3. אתם יכולים להחליט באילו שעות וימים הקמפיינים שלכם נחשפים.
  4. אתם מקבלים נתונים ואנליטיקס מפורטים שנותנים לכם המון תובנות בעלות ערך.

מה החסרונות של ערוץ זה?

  1. זה ערוץ שנחשב "זנב קצר", כל עוד אתם משלמים כסף אתם תקבלו תוצאות בצורה די מהירה, הפסקתם לשלם? יצאתם מ"המשחק".
  2. דורש רמת מיומנות טכנית יחסית גבוה.

ערוץ הפרסום האורגני

מה הוא אומר? בקצרה, פרסום שבעצם משורשר בצורה טבעית ברשת על ידי פעולות שהגולשים מבצעים ביחס אליו.
לדוגמה: העליתי פוסט בפייסבוק והוא קיבל הרבה תגובות, שיתופים, לייקים והקלקות
הפוסט הזה כעת ישורשר למעגלים הנוספים של החברים של אותם המגיבים (ומבצעי פעולה על הפוסט שלי).
דוגמה 2: כתבתי מאמר באתר שלי שזוכה להרבה כניסות לאתר וזמני שהייה גבוהים,
גוגל תקדם את המאמר שלי במנוע החיפוש שלה וכך גובר הסיכוי שהמאמר שלי יופיע במיקום גבוה כאשר יחפשו ביטוי או שאילתא קרובים.

מה היתרונות של ערוץ זה?

  1. ככל שעובר הזמן הטראפיק גדל, נוצר אפקט "כדור שלג" .
  2. הטראפיק והחשיפה שאתם מקבלים הוא בחינם.
  3. תוצאות אורגניות, בהרבה מהמקרים, זוכות לדרגת אמינות גבוה יותר בקרב הגולשים ומכאן יחסי המרה גבוהים יותר.

מה החסרונות של ערוץ זה?

  1. לוקח זמן רב (יחסית) לראות תוצאות
  2. עם השנים והתחרות הגוברת בין מנועי הפרסום והרצון להגדיל את שורת הרווח שלהם,
    האלגוריתם מתעדף פרסום ממומן ונותן להם איזורי פרימיום על פני הפרסום האורגני.

אז עכשיו נגיע לתשובה הסופית שלנו , מה עדיף?

תופים בבקשה………………………………………………………………

התשובה היא: שניהם עדיפים!!!

במידה ויש לכם אפשרות לנהל ולמדוד כהלכה את הפעילות בשני הערוצים הללו במקביל,
זה יספק עבור העסק שלכם מעטפת מעולה, הן מכירתית והן מיתוגית, קהילתית נאותה.

אבל רגע…בוודאי חלקכם עכשיו אומרים: " אני עסק קטן, אין לי זמן, כסף, אפשרות לשלם לכמה ספקים, היכן להתחיל"?

במקרה ובאמת אין ברירה אז התשובה שלי תהיה קצת יותר מורכבת,
אגיד שבחירת הערוץ מאוד תלויה במוצר או השירות שלנו, עד כמה הוא מורכב ויקר או נתפס כך, אצל קהל היעד.

ככל שהגולשים שלכם זקוקים ליותר זמן ומידע בכדי לבצע החלטת רכישה,
זו הנקודה שתחליטו האם להוסיף גם ערוץ אורגני לצד הממומן.
במידה ומדובר במוצר או שירות זולים וקלים להבנה, לדוגמה פיצריה, לרוב מהלך בסיסי יהיה בערוץ הממומן בלבד,
קמפיין נכון יגדיל רווחיות בזמן קצר ובכך יאפשר לבעל העסק כסף זמין להשקיע בחזרה בשיווק ואז להוסיף גם את הערוץ האורגני בהמשך.
מוצרים או שירותים מורכבים ויקרים, למשל רכישת נדל"ן, ידרשו כבר מ DAY1 לעבוד בערוצים מקבילים (גם אורגני וגם ממומן)
בשביל לספק לגולשים מספיק מידע, ערך, שירות לקוחות לצד קמפיינים מכירתיים על פרויקטים שונים.

כפי שהבטחתי בונוס בסוף

תודה שקראתם עד לכאן, כפי שהבטחתי בונוס עבורכם. רוצים להגדיל את מספר העוקבים לדף הפייסבוק בחינם?

כאשר אתם מייצרים תוכן, לדוגמה מעלים פוסט בפייסבוק, שימו לב למדד הלייקים שאתם משיגים על גבי הפוסט, מדוע?

מעבר לכך שאתם רוצים להשיג כמה שיותר לייקים (איכותיים) על התוכן כדי לתרום לשרשור שלו ברחבי הרשת,
יש לכם גם אפשרות ללחוץ על מספר הלייקים בפוסט ובכך לראות מי עשה עליו לייק,
אבל גם לראות האם הוא עוקב אחר דף הפייסבוק שלכם או לאו.

אם הוא לא עוקב, תראו שליד שמו יש כפתור "הזמן" שמאפשר לכם לבצע בצורה מהירה הזמנה לאותו גולש.
בצעו זאת בצורה קבועה על הפוסטים שאתם מעלים ותראו שמספר העוקבים שלכם יגדל!
ולא רק זה, הוא יגדל בגולשים איכותיים, כאלה שאתם כבר יודעים שיתעניינו בתכני הדף שלכם כי הם כבר הביעו עניין בתכנים שלכם בעבר.

 

נ.ב

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ

צרו קשר או התקשרו 0528803553

נ.ב.ב

* הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

 

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world