משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing צוק איתן, הגולשים בחזית

צוק איתן, הגולשים בחזית

המרשתת הפכה ממזמן קרקע השיחה המועדפת, האמיתית והבלתי מתווכת של העם. המקום בו דעות אמיתיות נשמעות ומועברות ללא קישור של כתבים, רשתות טלויזיה ועורכים.

הרשת גועשת במיוחד בתקופות משבר ועימותים ובמבצע הנוכחי צוק איתן, אנו חווים זאת במלוא העוצמה.

הרשת בעיקר עוסקת בשתי מגמות דיון עיקריות:

1. דיון ישראלי פנימי סוער בעד המבצע והעמקתו אל מול גולשים אשר דואגים להציג את הסבל של הצד הפלסטיני ואי צדקתו של המבצע.
ב"מלחמת רשת" זו אנו רואים אחדות יוצאת דופן של הרוב התומך במבצע וצדקתו ורוצה להעמיקו ולהביא שקט אמיתי וקבוע לתושבי מדינת ישראל, מי אשר לא מסכים עם קו מחשבה זה, לרוב זוכה "לתקיפות" דיגיטליות על גבי הסטטוסים שלו.
גם ידוענים בסבב זה החליטו להיכנס לקלחת ומנסים לתקשר ולעיתים גם מתנצחים, ישירות עם הגולשים.
הזמר "הצל" (יואב אליאסי) נותן הטון העיקרי בעד המבצע
נמצא לא מעט בשטח עם הפגנות מצולמות ותומכיו המכונים "האריות" ומאוד מעורב ברשת עם פוסטים כדוגמת אלה:

 

8

9

השחקן תומר שרון הידוע בכינוי "תומש" הביא לזעם רשת נרחב כאשר העלה כמה קריקטורות לפרופיל הפייסבוק שלו, להלן אחת מהן:

2

3

לאחר הרעש הגדול אשר הנ"ל יצרו עם מבול של התקפות אישיות אל מול השחקן, פרסם תומש הבהרה, שכאמור זכתה גם היא ל"כתף קרה" בלשון המעטה.

4

2.  המגמה השנייה אשר בעלת עוצמה ברשת היא השיח הישיר של גולשים ישראלים אל מול גולשים פרו פלסטינים או אפילו אנשי ארגון האויב עצמם. עיקר השיח מתרחש בפלטפורמת הTwitter, רשת חברתית אשר פופלארית בעולם ובמיוחד בארה"ב, פחות אהודה בשוק המקומי, ישראלי בו הרשת המועדפת הינה ה Facbook.
אותם ארגונים כמובן רוצים למקסם חשיפה עולמית ולכן משתמשים בכלים רלוונטיים למטרתם.
ממש מתחת לאפנו, בעולם הבלוגספירה,ישראלים מנהלים שיח ישיר וראשוני עם לא אחר מאשר זרוע הלחימה של חמאס AKA "עזאדין אל קאסם".

נכון שלרוב לא באמת מדובר בדיונים פילוסופיים שמאיימים על קנם של אריסטו ואפלטון אך בהחלט שיח הדדי שהולך ורוקם עור וגידים, בהתחלה זה התחיל כתיקוני שפה

כדוגמת:

5

בינתיים נסגר החשבון של גדודי אל-קסאם העברי, אך הישראלים עברו לשוחח מולם בטוויטר באנגלית.

בפרופיל הדובר בשפה האנגלית, נציגם של הארגון מעט פחות חביב ושירותי, אך עדיין מקפיד לענות לכולם, מסתבר שהם לא מתמודדים טוב עם ביקורת כפי שניתן לראות בדוגמא הבאה:

6

יפה מצידם שהם מקפידים להזהיר אותנו לפני ש"יכבשו את הארץ חזרה"

7

כמו כן מסתבר שהם מאוד יצירתיים בכל הקשור להעברת המסר, כאן הם משוויצים בכך שהם הכינו הרבה הפתעות לצבא הציונים.

8

המעניין הוא שעם כל ההתנשאות שמתלווה לחלק גדול מהאוכלוסייה הישראלית לחמאס, הם (הארגון) כן עושה פרופגנדה המשרתת אותו נאמנה. כפי שחמאס לא בוחל באמצעים צבאיים וטקטיים כדי ליישם את האג'נדה שלו, גם ברשתות החברתיות אין גבולות ולכן בזירה הדיגיטלית הם זוכים להמון תודעה עולמית.
הארגון מצייצים תמונות זוועה (אזרחים שותתי דם) לצד תמונות מעובדות עם מסרים חותכים, הם מגיבים (כפי שהדוגמאות הראו) ודי מהר לגולשים, הם יודעים לפרוט על המיתרים הנכונים של דעת הקהל העולמי ומשתמשים ביצירתיות שלא הייתה מביישת משרדי פרסום בכירים.

כפי שאנו רואים זאת,
כיום, העורף הישראלי לא רק נמדד בחוסנו להיכנס מהר למקלטים או לממ"דים אלא גם בחוסנו לייצר תודעת רשת ישירה ובלתי מתווכת שתציג את העמדה שלו לאירועים, את זווית ההסתכלות שלו לקונפליקט למען יצירת תודעה ציבורית עולמית אשר תייצג נאמנה את האירועים.

המשפט "כל העם צבא" מעולם לא היה נכון יותר.

 

תודה אישית לאופק גרה, מנהלת קשרי הלקוחות בחברה, שסייעה בהכנת הפוסט.

 אהבתם את הפוסט? סייענו לכם? תשרשרו הלאה ותקחו חלק בהפצתו!

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world