משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing טוויטר – המדריך המלא להתחלת פעילות נכונה ומניבה
טוויטר

טוויטר – המדריך המלא להתחלת פעילות נכונה ומניבה

**הפוסט רשום בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה כמובן לשני המינים**

אז כולם מדברים "פייסבוקאית" ונכון שהציפור הכחולה, הלא היא טוויטר, לפחות בישראל, לא פרסה כנפיים "ועפה", הרשת החברתית הזו בעיקר נחלתם של גופי תקשורת ועיתונאים ופחות בשימוש נרחב כמו למשל אצל גולשים בצפון אמריקה.
אבל…אי אפשר להתעלם לחלוטין מרשת חברתית אשר נמצאת עימנו כבר משנת 2006, היא עדיין כוח שצריך להכיר בו ויותר מכך, להבין איך לפעול בו בכדי לייצר נראות רשת נכונה.
המדריך הבא יעשה לכם זאת בצורה הכי פשוטה, הכי מהירה, הכי קלה – מהיכן מתחילים ומה צריכים לדעת. אין ספק שמשתמשי טוויטר וותיקים יוכלו להוסיף עוד נדבחים לרשימה זו אך ייעודה הוא לכוון למשתמשים חדשים ו/או מתחילים שעושים את צעדיהם הראשונים ורוצים קצת סדר בבלאגן. מילה נוספת לפני שיוצאים לדרך, המדריך מתייחס לממשק ה Desktop (המחשב הנייח או הנייד) ולא לאפליקציה הסלולרית. לאחר שכבר תשתפשפו בפעילות בממשק זה, המעבר לפעילות באפליקציה יהיה קל ופשוט.

  1. פתיחת פרופיל ממותג – כמובן אין פעילות ללא פתיחת פרופיל, הפתיחה קלה ופשוטה ותוכלו לעשות זאת בלחיצה על הלינק הבא . השלב הבא, מלאו את כל פרטי הפרופיל בשביל שיהיה מוכן לקבלת קהל.
    תמונת האדר מזמינה, תמונת פרופיל ייצוגית (אם מדובר בפרופיל המייצג עסק שימו את הלוגו) ואודותיכם בקצרה יעזרו לגולשים האחרים להבין בזריזות מי אתם, למה אתם והאם שווה לעקוב אחריכם.
  2. ביצוע חיבור לפייסבוק – טוויטר זו רשת חברתית שממש נבנתה סביבה רשת אפליקציות ענפה התומכת בפעילות ומספקות חוויה נוספת בשימוש. ישנן כמה אפליקציות מובנות במערכת והבסיסית בהן זו האפשרות לחיבור לפייסבוק, זאת אומרת כל "ציוץ" שתעלו יעלה במקביל גם בפרופיל שלכם או בדף העסקי (לבחירתכם).
    גשו להגדרות הפרופיל ומשם לטאב ה APP 
  3. מה כל מושג אומר? או בגדול מהם כפתורי המערכת שכדאי לנו להכיר ולהבין:
    Retweet – זה בעצם כפתור השיתוף במערכת, האהבתם תוכן (ציוץ) ואתם רוצים לשרשר אותו הלאה, למעגל העוקבים שלכם.
    Reply – מענה ישיר לפרופיל ספציפי
    DM Direct Massage – הודעה פרטית לפרופיל, רק אתה והוא חשופים להודעה זו.
    Like  – אהבתם את התוכן (ציוץ) ולכן ביצעתם פעולה "אהבתי", פעולה זו עוזרת לחשוף את התוכן לעוד אנשים (אבל פחות חזקה למשל מפעולת השיתוף).
    עוקבים Following – גולשים שהקליקו בצורה יזומה על כפתור ה Follow ורוצים לקבל עדכונים בדבר הציוצים השוטפים שלי
    נעקבים Followers – הגולשים שאני כפרופיל החלטתי ללחוץ על כפתור ה Follow ולעקוב אחריהם או יותר נכון אחרי הציוצים שלהם.
  4. איך מתחילים לצבור עוקבים? אז כרגע אתם על "קו הזינוק", איך מתחילים לייצר תנועה ראשונית? קודם השתמשו באנשי הקשר שאתם כבר מכירים וחברים שלהם וחפשו אותם ברשת הטוויטר. תוכלו לעשות זאת בקלות דרך כפתור ה Find Friends , כמובן אם אתם מותג עסקי ממליץ לברור ולעקוב אחרי פרופילים שרלוונטיים לקהל המטרה שלכם.
     
  5. #האשטגים  זו ה-מילה בהקשר של טוויטר, מציינת פעולה של תיוג מילה או ביטוי ו"דחיפתה" לכרטיסיית תוכן נוספת במערכת העוסקת/דנה בנושא זה. שילוב האשטגים בציוצים יגדיל לכם את החשיפה ובמידה וגם תסתכלו על חלונית ה Trends ותשלבו את נושאי השיחה "הבוערים" ותתייחסו אליהם, החשיפה תנסוק בצורה דרמטית.
     

  6. איך כותבים "ציוץ" סוגי ציוצים מומלצים – בסופו של דבר ליבת המערכת זה ציוצים טקסטואליים, ייעודה הראשוני של הפלטפורמה היה לייצר ציוצים קצרים (עד 140 תווים בלבד), עם השנים הפלטפורמה הזו יישרה קו עם שאר המתחרות והכניסה את האפשרות גם להוסיף לציוצים תמונה או וידיאו. ממליץ לכם לשלב מדי פעם בציוצים את הפיצ'רים השזורים במערכת כגון עריכת סקרים Poll או שילוב של Animated Gif
     

  7. תדירות העלאת ציוצים – קחו בחשבון שתדירות העלאת הציוצים, עדכון התוכן, בפלטפורמה זו היא גבוה ביחס לשאר הפלטפורמות, 2-3 ציוצים ביום ואפילו יותר, לכן ההתייחסות שלכם לתוכן בפלטפורמה הזו צריכה להיות יותר קלילה, לרשום טקסטים קצרים, לעשות שיתופים מגולשים אחרים Retweet (במידה ואתם חושבים שזה יעניין את קהל המטרה שלכם) או סתם שיתוף יום יומי של שגרת חייכם. יש אפשרות גם לתזמן ציוצים קדימה בצורה אוטומטית, בסעיפים הבאים נתייחס לכך, המשיכו לקרוא 🙂
  8. שימוש במנוע החיפוש – בטוויטר יש אחלה מנוע חיפוש, המאפשר לכם למצוא משתמשים, תיוגים וציוצים בקלות לפי ביטויים או מילות מפתח, זו קרקע מעולה גם למצוא אנשים חדשים רלוונטיים למעקב או בפן העסקי, למצוא ציוצים רלוונטיים לשירות או מוצר שלכם ולקחת חלק אינטליגנטי בשיחה (אף אחד לא אוהב "ספאמרים").

  9. שימוש ב Lists – צרו לכם רשימת קריאה נוחה, Feed מותאם אישית המרכז לכם את הפרופילים שיותר מעניינים אתכם לפי נושאים או תחומי עניין או כל מה שתחליטו. דרך מעולה לניהול המידע אשר מועבר בפלטפורמה.

  10. מדידה ומעקב Analytics – אז יצרתם, ופעלתם וכתבתם אבל האם אתם בדרך הנכונה? האם גדלתם במדדי החשיפה והמעורבות? טוויטר מספקת לכם מערכת תובנות פנימית וקלה לניתוח. 

  11. תזמון ציוצים – אחד הכלים הניהוליים היותר חשובים עבורכם בניהול תדיר ושוטף זו היכולת גם לתזמן "ציוצים", פונקציה זו חשובה בעיקר לפרופילים עסקיים אשר רוצים לציין חגים, מבצעים וכדומה..
    איך עושים זאת? יש שתי אופציות:
    א. לפתוח את מערכת הפרסום הממומנת של טוויטר: לא דברנו על כך אך יש גם לטוויטר מערכת לפרסום ממומן, רכישת פרסום בפלטפורמה בכסף, נכון להיום מערכת זו עדיין לא הוכיחה עצמה הן מבחינת המרה והן מבחינת עלויות הקלקה אשר יוצרת פעילות משתלמת ולכן לא הרחבנו עליה, אבל אם תרצו לתזמן פוסטים, תצטרכו להירשם למערכת, להזין פרטי אשראי (אתם לא חייבים לשלם לפרסום אלא רק לפתוח את המערכת) ואז לאחר הפתיחה, תהיה לכם גישה לכפתור הנקרא Creatives ושם יש אפשרות לתזמן פוסטים. תוכלו לעשות זאת כאן
    ב. שימוש באפליקציות צד ג' כגון AgoraPulse אשר מאפשרת לכם לנטר בצורה קלה אחר הודעות ותגובות בפרופילים החברתיים השונים או CrowdFire המאפשרת שלל אופציות כגון שליחה אוטומטית של DM לכל עוקב חדש, אותן אפליקציות מאפשרות כמובן גם את פעולת תזמון פוסטים. 

 

משהו לא ברור? רוצים לייצר פעילות דיגיטלית נכונה יותר? אנו נשמח לסייע! אנו מתמחים במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים ונשמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ ראשונה חינמית ובלתי מחייבת מצידכם ונבנה יחדיו עבורכם תוכנית עבודה תפורה לכם.

צרו קשר או התקשרו 1599-501015

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג’ה מונקי בע”מ)

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world