משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing איך להשתמש במערכת הביד בפייסבוק בצורה נבונה

איך להשתמש במערכת הביד בפייסבוק בצורה נבונה

**הפוסט רשום בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה כמובן לשני המינים**

מערכת הפרסום הממומן בפייסבוק הינה מערכת מאוד רחבה, עמוקה ובעלת אפשרויות רבות שכל אחת מהן ראויה לדיון והבנה מעמיקים. החיבור בין כל המשתנים בצורה נבונה ותואמת לקהל המטרה שלכם יבוא לידי ביטוי בצורה חד משמעית בתצורה של: חשיפה גבוה, עלויות הקלקה נמוכות , הגשמה של המטרות העסקיות המוצהרות (לידים, טלפונים, מכירות מקוונות ועוד..) או בקיצור יחסי המרה טובים.

הפעם בחרנו להאיר עבורכם זרקור על מערכת ה BID בפייסבוק. מערכת זו בעצם שאולה עוד מרשת הפרסום של גוגל ומאפשרת לי שליטה וקביעה כמה אני מוכן לשלם עבור פעולה במערכת, מדוע קביעתי חשובה? ראשית כל זה מאפשר לי ניהול תקציבי ברור והבנה כמה בהערכה אני אמור לקבל ביחס לתקציב שיש לי להקצות ושנית מאפשר למערכת לדרג אותי אל מול שאר המתחרים על אותו קהל מטרה. אותו דירוג יקבע (הוא יהיה חלק מסל המשתנים במערכת אבל לא היחיד) האם אני יוצג יותר או פחות ביחס למתחרים.

כאשר אנו יוצאים לדרך ומשקיעים פרסום בפייסבוק אנו קובעים האם אשקיע את התקציב ברמה יומית או ברמה תקופתית Life Time Budget מול Daily Budget , בתוך המסגרות התקציביות הללו יש לי "משחק" נוסף ושלושה פרמטרים נוספים אשר משפיעים על אופן הוצאת הכסף. אפשר להתייחס לכך ברמת מאקרו ומיקרו. זאת אומרת ברמת המאקרו תהיה לי ההוצאה הכספית סה"כ המתוכננת וברמת המיקרו ההוצאה הפרטנית יותר שמשפיעה על גובה עלות הפעולה הספציפית הרצויה. 

אז לאחר שקבעתם תקציב כולל הרצוי להשקעה פרסומית, הגיע הזמן להבין מה הפרמטרים הנוגעים ל BID :
1. מה האופטימיזציה של המודעות או בקיצור מה אתם רוצים להשיג מהפרסום? (לייקים לעמוד, המרות לאתר ועוד..).
כל מטרה פרסומית שאבחר ברמה של הקמפיין תשפיע על האופטימיזציה המתאפשרת לי, למשל זהו צילום מסך בקמפיין אשר מטרתו: Boost Post (גדילה במעורבות הפוסטים שהועלו בדף העסקי).
ביד בפייסבוק
2. איך אתם מתומחרים מול מערכת פייסבוק. תשלום עבור כל חשיפה או עבור כל פעולה רצויה.

ביד בפייסבוק

3. והאם גובה הBID יקבע בצורה אוטומטית על ידי המערכת או בצורה ידנית על ידכם.

ביד בפייסבוק

בואו ניגש ישר להמלצה שלנו, במידה ואתם מפרסמים חדשים במערכת אנו ממליצים להשאיר את הפרמטרים בתצורתם הדיפולטיבית, זאת אומרת שהמערכת תבצע אופטימיזציה בהתאם למטרה הפרסומית שבחרתם וגם תציע ביד אוטומטי וגם תשלמו עבור כל חשיפה, מדוע? כי יש כל כך הרבה משתנים נוספים שעליכם לבחון בשלב ה SPLIT TESTING (טקסט, תמונה, פילוח ועוד..) ולא תרצו להערים הרבה משתנים לבחינה שלכם מה שיאריכה מאוד ויכול מאוד "לשתק" אתכם עקב עודף פרמטרים.
לאחר שתסיימו את שלב הבחינה הבסיסי ותבינו כמה המערכת מצליחה להשיג לכם עבור כל פעולה רצויה ותבינו מהו הקריאייטיב שהכי מניע את הגולשים שלכם ומה הפילוח שהכי מייצר החזר השקעה רצויה זה הזמן לשאול את עצמכם: "האם המחיר המושג על ידי המערכת מתאים לי"? כי יכול להיות שהעלות תהיה תואמת לתקציב והכל טוב, או שתגידו לעצמכם: "אוקיי, הבנתי כמה המערכת יכולה להשיג לי, כעת יש לי רפרנס שממנו אנסה לצמצם בעלויות". ואז תיגשו שוב לעמדת העריכה של המערכת המימונית ותטפלו בחלק של ה BID ותעבירו לתשלום ידני מוטה פעולה רצויה.
פרסום ממומן זו מערכת רבודה שדורשת המון בחינה, זמן וגם ידע וניסיון. אם תרצו להבין זוית נוספת מתוכה תוכלו להקליק כאן 

משהו לא ברור? רוצים לייצר פעילות דיגיטלית נכונה יותר? אנו נשמח לסייע! אנו מתמחים במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים ונשמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ ראשונה חינמית ובלתי מחייבת מצידכם ונבנה יחדיו עבורכם תוכנית עבודה תפורה לכם.

צרו קשר או התקשרו  1599-501015

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן 

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג’ה מונקי בע”מ)

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world