משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing למה מודעות פייסבוק שלי לא עובדות?
מודעות-פייסבוק

למה מודעות פייסבוק שלי לא עובדות?

**הפוסט רשום בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה כמובן לשני המינים**

אז כבר הבנתם שבכדי להגיע לחשיפה נאותה וגם מפולחת בצורה נכונה אתם צריכים להיעזר ברשת הפרסום של פייסבוק, זאת אומרת לרכוש מודעות פייסבוק. מעולה! אז הקמתם קמפיין, שילמתם כסף אבל התוצאות לא מה שחשבתם. 

בפוסט הבא אני אסייע לכם ואכוון לנקודות שכיחות שבדרך כלל מונעות הגעה לתוצאה הרצויה ובשינוים קטנים תוכלו לשפר משמעותית את התוצאות שאתם מקבלים ואפילו לא לשלם על כך שקל יותר.

אז קדימה בואו נצא לדרך בלי הקדמה נוספת:

  1. אתם מגיעים לאנשים הלא נכונים: נשמע בנאלי אבל הפילוח שלכם לקהל המטרה איננו מדויק והסתפקתם בפילוחים כלליים מדי כגון הכוונה למיקום גיאוגרפי "כל ישראל", או גילאים בין 18 ועד 65 , או גם גברים וגם נשים ולא ירדתם לרזולוציה נמוכה יותר ובצעתם כמה Ad sets שונים לבחינת הניואנסים היותר קטנים והכה חשובים.
  2. אתם מגיעים לאנשים הנכונים אך עם מסר שגוי: הקרייאטייב שלכם פשוט לא מדויק או מעניין את קהל המטרה, נסו תמונות שונות, השקיעו וצלמו תמונות ו/או סרטוני וידיאו ייעודיים שישמשו אתכם במסע הפרסום ואל תסתפקו בתמונות "הסטוק" שהמערכת נותנת לכם.
  3. אתם מגיעים לאנשים הנכונים אך בזמן לא נכון: אתם רוצים לייצר מכירה שזה תהליך שמיוחס לסוף "המשפך השיווקי" אך מכוונים את הקמפיין לאנשים שעדיין לא מכירים את המותג שלכם, רק מתעניינים בתחום בו אתם מציעים שירות או מוצר וכפי שידוע לכם, יצירת מכירה ברוב המקרים דורשת "בישול" הגולש עד הגעה ליעד הסופי מבחינתכם.
    בגדול מאוד התהליך הוא כזה > צרו קמפיין שיניב עניין וימשוך גולשים חדשים שעדיין לא מכירים אתכם או את המותג > לאותם גולשים שכבר הגיעו ויצרו "נגיעה" ראשונית עם המותג בדמות שיתוף, לייק וכדומה, צרו קמפיין ייעודי עבורם ותתנו להם הטבת ערך בחינם (לדוגמה: Ebooks, Webinars, Discounts, Newsletter) תמורת ההרשמה שלהם לרשימת התפוצה שלכם > לבסוף לאותה רשימת תפוצה צרו קמפיין מכירתי שמפנה ישירות למוצר או לשירות.
  4. התקציב שלכם גבוה מדי או נמוך מדי: אתם שמתם תקציב יומי או תקופתי נמוך אל מול שוק תחרותי או אל מול מוצר שבמהותו דורש זמן "הבשלה" גבוה כמו למשל לידים לנדל"ן או רכישת רכב. לחלופין שמתם תקציב גבוה מדי לקהל נישתי ומאוד קטן בו אתם מגיעים מהר מאוד לחשיפה חוזרת Frequency מאוד גבוה ש"מתיש" את הגולשים.
  5. אתם בחרת מטרה סופית Objective שגויה: אתם מעוניינים בלידים ובחרתם במערכת קמפיין שמהותו יצירת לייקים לעמוד וכדומה..בחירת מטרה נכונה משפיעה על תצורת המודעות וגם על העזרה של המערכת להגיע לאנשים שמירב הסיכויים שיעשו את הפעולה שאותה ביקשתם.
  6. אתם מקימים קמפיין ושוכחים אותו: הקמת קמפיין בצורה נכונה אך זה רק 50% מהעבודה, 50% הנותרים זו בחינה ובדיקה שוטפים, אופטימיזציה בשביל להבין מה עבד יותר ומה פחות ולשנות תוך כדי תנועה.
  7. אתם לא הטמעתם קודים דרושים: כיום בעולם הפרסום הממומן בפייסבוק, במיוחד אם אתם נעזרים במודעות פייסבוק להניע אנשים מחוץ לפייסבוק, כגון לאתר שלכם, זה מאוד חשוב להטמיע קוד מעקב, פיקסל קוד שיסייע ויקנה לכם מידע נוסף על הפעילות, ההמלצה היא גם לא להסתפק רק בכך אלא להטמיע גם Google Analytics שיקנה לכם שכבת מידע נוספת שתוכלו להצליב עם המידע של פייסבוק ובכך להגיע לתובנות מדויקות.
  8. דילגתם על שלב ה Split Testing: שלב זה מאוד חשוב להמשך הקמפיין שלכם, כאשר אתם יוצאים לאויר ובוחנים בזמן אמת איזה קראייטיב עבד יותר טוב, איזה קהל הגיב יותר וכדומה..יש לכם רפרנס שממקד את הפעילות שלכם ויכול בטווח הארוך לצמצם בצורה משמעותית את ההוצאה הכספית החודשית שלכם.
  9. הטמעתם פיקסל קוד של פייסבוק אך אין המרות: אתם צריכים להבין שפייסבוק עוזרת לכם להמיר ולהשיג פעולות רצויות באתר שלכם אך זה עובד טוב בעיקר אם יש מספיק תנועה ממנה פייסבוק יכולה לאסוף מידע.
    זאת אומרת אם אבחר אופטימיזציה באתר שלי לפעולת Purchase שהיא פעולה סופית אך בפועל אין מספיק תנועה באתר שלי ובמיוחד מבחינת רכישות האתר כרגע מניב מעט מאוד, אז גם אם אצא בקמפיין המרות Conversion בפייסבוק, הקמפיין לא יהיה מיטבי. פייסבוק לא הצהירה זאת בצורה גלויה אך ברוב הבלוגים המקצועיים בתחום המספר העולה שוב ושוב הוא לפחות 25 המרות ביום בכדי שפייסבוק תסייע בפעולה הרצויה, זאת אומרת אם נחזור לדוגמה שלנו, 25 רכישות ביום בכדי שמנוע ההמרות של פייסבוק יכנס לעבודה במלוא הכוח ולכן אם אין לכם אתר שמניב נפח שכזה, ההמלצה היא שתבצעו המרה דרך הפיקסל קוד לפעולה שגבוה יותר במשפך השיווקי למשל במקום Purchase אז בצעו המרה ל Add to cart. פעולה נוספת שמומלץ שתגדירו במערכת זה את כפתור ה Conversion Window כאשר אתם מקימים את הקמפיין , ככל שתגדילו את תקופת הסכימה של המערכת כך בעצם תוכלו לאפשר למערכת לאסוף עוד נתונים בין פעולה אחת למשניה. אנו ממליצים לאתרים קטנים לבחור את הטווח המקסימלי שהמערכת מאפשרת.
    מודעות פייסבוק

אלו הנקודות התפעוליות המאוד שכיחות מניסיוני בהתעסקות עם מודעות פייסבוק והתייחסות לנקודות אלו מאוד ישפר את הפעילות שלכם. תוכלו אם תרצו גם להקדיש עוד דקה וחצי ולקרוא את 5 הטעויות הנפוצות שכל בעל עסק עושה בפרסום בפייסבוק, אולי תגלו שם עוד משהו הדורש מכם תשומת לב. מעבר לכך, חשוב לי להאיר זרקור על נקודות נוספות רחבות יותר. קחו צעד אחורה והסתכלו על המותג שלכם, האם ה Brand שלכם והמוניטין שלו טובים? מכיוון שאם מראש יש לכם מותג שפועל שנים ובעל מוניטין שוק מסוים (שלילי) , יהיה מאוד קשה לשנות זאת דרך מודעות פייסבוק טובות ככל שיהיו ואולי מבחינת עלויות לאורך זמן, יהיה נכון יותר עבורכם לעשות תהליך של Rebranding ואז לחזור למערכת הפרסום של פייסבוק ולרכוש מודעות. 
שאלות נוספות ברמת הפיתוח העסקי שיכולות להשפיע על תוצאות המודעות הממומנות שלכם בפייסבוק:

  1. האם יש מקום להרחיב סל מוצרים/שירותים?
  2. האם יש אפשרות לרכישה מקוונת ולא רק פיזית?
  3. בהמשך לסעיף הקודם, מהירות הזנקת האתר והתאמה לניידים, האם הינם מיטביים?

לסיכום:

רשת הפרסום של פייסבוק רק הולכת ומסתעפת, עם יותר ויותר פונקציות ואפשרויות אך עם זאת, הבסיסי התפעולי נשאר זהה, הבנה אמיתית מיהו קהל המטרה שלכם, בניית מסרים שיווקיים שונים לכל שלב במשפך השיווקי, הקמת קמפיין בצורה נכונה ומעקב ובקרה יומיים.

 

משהו לא ברור? רוצים לייצר פעילות דיגיטלית נכונה יותר? אנו נשמח לסייע! אנו מתמחים במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים ונשמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ ראשונה חינמית ובלתי מחייבת מצידכם ונבנה יחדיו עבורכם תוכנית עבודה תפורה לכם.

צרו קשר או התקשרו 1599-501015

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג’ה מונקי בע”מ)

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world