משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
פייסבוק כשירות לקוחות

פייסבוק כשירות לקוחות

תודעה צרכנית הינה קריטית לתהליך המכירה שלכם. מעבר לפן המיתוגי של דף פייסבוק נראה טוב ומנוהל כהלכה ישנו פן נוסף חשוב לא פחות ואפילו בחלק מהסקטורים העסקיים החשוב ביותר, שלצערנו חומק מעיניהם של הרבה בעלי עסקים, שירות לקוחות.

פייסבוק הפכה לזירת שיחה ראשונה במעלה בבואנו לשאול שאלות על מוצרים, שירותים אבל גם להתלונן ולהשמיע דעתנו אל מול חברה זו או אחרת.
דף עסקי אשר מנהליו לא מספקים לנו מענה הולם, שירותי ומהיר משפיע עלינו כצרכנים בהחלטת הקנייה הסופית. הרושם הראשוני שלנו כצרכנים הועבר לסביבה הדיגיטלית,  ביקור בדף עסקי של מותג וחווית שירות איטית, לא נעימה ולא אדיבה המתרחשת עוד בשלב מחקר שוק, מעלה את השאלה : "כאשר אהיה לקוח של אותו מותג איך השירות יראה אז? איך יתייחסו אליי כאשר כבר אשלם את מיטב כספי בעוד עכשיו השירות עלוב?"

שאלות אלו נשאלות יותר ויותר ולא בכדי יותר ויותר חברות תוכנה למניהן צצות כדי לתת נתונים כמותיים/השוואתיים למדדים אלו. לספק לצרכנים מקור השוואה נוסף לפני הקנייה הסופית.

האתר SocialBakers היה הראשון שהחליט לייצר אמת מידה "לאיכות סושיאלית", כזו המספקת מדד כמותי בין חברות עסקיות ומאפשרת לדעת איזו חברה איכותית יותר בשירות הלקוחות מאחיותיה.

1015588037

כפי שאנחנו רואים, המדד "עומד" על 3 פרמטרים כאשר אחד איכותני (ישנה האופציה לביטול האפשרות להגבה על עמודים למי אשר איננו מנהל העמוד) ושניים כמותיים.

לא בכדי המדד האיכותני נכנס למקום הראשון, כבר בכניסה ראשונית וזריזה, ללא שום פעולה אקטיבית מצד הגולש, במידה ואנחנו נתקלים בדף אשר

חסם את האופציה לעיל, זה משפיע על הרושם הראשוני השירותי של המותג ומצביע על אטימות וחוסר רצון לדיאלוג אמיתי עם הצרכנים (הקיימים והפוטנציאלים).

השאלה הבאה שאתם כבעלי עסקים וודאי שואלים היא זו: "אלו נתונים המתייחסים לשוק האמריקאי בו תודעת השירות הינה שונה"

אז זהו..שלא! שירותיות ברמה גבוה הינה מקובלת ומוערכת בכל מקום בעולם,

גם אם המתחרים שלכם (כרגע) לא מספקים רמה גבוה של שירותיות מדוע שאתם לא תהוו את הסנונית הראשונה ותייצרו תודעת שירות אחרת בעזרת כלי דיגיטלי נפלא זה?!?

שימו לב לזמני התגובה הקצרים שהצרכנים מצפים לקבל ברשת החברתית  67% מעוניינים לקבל תגובה עד יממה אחת ולא יותר.

58% ציינו שהחברות צריכות לספק ברשת החברתית מענה גם מחוץ לשעות העבודה הפורמאליות.

1277981442

 

להמשך נתונים ולכתבה המורחבת לחצו כאן

 

אז האם אתם לוקחים זאת בשיקול כאשר אתם מנהלים את דף הפייסבוק שלכם? האם מקדישים לכך מספיק משאבים?

או (במידה ואיש מקצוע מנהל לכם את הדף)

האם אתם לוקחים זאת כחלק מסל השיקולים לאיכותו של ספק השירות?

זכרו! פייסבוק זוהי רשת נפלאה היכולה לשרת אתכם מכמה כיוונים, אבל! אתם צריכים לנתב את "הספינה החברתית" למקום רצוי.

ללא הכוונה נאותה, הפעילות תרגיש לכם לא ממקודת ואפילו, רחמנן לצלן, כבזבוז תקציב.

 

 

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

רוצים לקבל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וכל מה שעסק קטן זקוק לו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו והמיילים שלכם יהיו עשירים ומועילים יותר

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דילוג לתוכן