משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
מדד הרלוונטיות Relevance Score בפייסבוק הולך להשתנות
מדד רלוונטיות בפייסבוק

מדד הרלוונטיות Relevance Score בפייסבוק הולך להשתנות

**הפוסט רשום בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה כמובן לשני המינים**

מדד הרלוונטיות בפייסבוק עומד להשתנות

מדד הרלוונטיות Relevance Score עוזר למפרסמים לקבל הצצה מהירה למצב המודעות שלהם ועד כמה הן אטרקטיביות לקהל המטרה המיועד. מדד זה עומד להשתנות, המשיכו בקריאה בכדי להיות מוכנים.

פרסום דיגיטלי ובמיוחד רכישת מדיה (קניית מודעות מרשתות פרסום כגון גוגל, פייסבוק) דורש מעקב תמידי. לאחר ההקמה הראשונית, פילוח קהלי המטרה ויצירת הקרייאיטיב העבודה לא הסתיימה, עליכם לעקוב אחר התוצאות, להבין איזה קמפיין/ סט מודעות / מודעות עובדים טוב יותר ואילו פחות, לבצע התאמות ולהגיע למיקסום התקציב שלכם, כזה שייצר לכם יותר מהמטרה הפרסומית המוצהרת בפחות כסף.

יש לא מעט מדדים שכדאי ורצוי לבחון כדי לקבל תמונת קמפיין מלאה ומעבר לכך, עבור מפרסמים מתחילים, אני ממליץ בחום גם להקדיש צפייה בסרטון הבא המרכז 5 טעויות שכיחות שאתם עושים ועולים לכם לא מעט כסף 

מדד הרלוונטיות Relevance score סיפק למפרסמים הצצה מהירה יחסית על מצב המודעות שלהם והוא הציג ציון ב 1- 10 כאשר ככל שציון המודעה התקרב ל 10 זה הצביע על כך שהמודעה רלוונטית לקהל המטרה ומייצרת אינטראקציה ועניין ראויים. 

אז מה הבעיה?

הבעיה היא שמדד זה הרכיב בתוכו לא מעט משתנים שהשפיעו על הציון הכולל, כל עוד המדד הצביע על 8+ כולם מאושרים אך כאשר הוא היה נמוך מכך, היה קשה להבין מה ניתן לשפר בכדי להעלות ציון זה. חשוב לציין פרט נוסף, ציון זה גם משפיע על עלות החשיפה/הקלקה שתשלמו למערכת פייסבוק, זאת אומרת, יש מיקום מוגבל בפייסבוק להצגת מודעות ויש המון אבל המון מפרסמים ולכן חלק מתהליך התעדוף של המערכת זה להציג את המפרסמים להם ציון גבוה יותר במדד הרלוונטיות שכן אותם מפרסמים יוצרים חוויה נעימה יותר לאותו קהל מטרה. אותם מפרסמים לרוב יקבלו עלויות מועדפות כדי לעודד המשך פרסום.

מה השתנה?

החל מ 30.4.19 מדד הרלוונטיות ממשיך להתקיים אך נהיה "בהיר" יותר ומפורט יותר למפרסמים. הוא יוצג ב3 מדדי משנה:
 Quality Ranking  Engagement Rate Ranking Conversion Rate Ranking 

חשוב להדגיש שהמדדים הנ"ל הינם מדדי מערכת משוערכים שהאלגוריתם של פייסבוק מבצע בעזרת חישובים מורכבים
מדד האיכות : מדד זה בוחן את המודעות שלך אל מול מודעות המתחרים על אותו קהל מטרה ומבצע בחינה של כמות "הסתרת פרסום" המבוצע, עד כמה יש שימוש בclickbait (ניסיון ל"שאיבת" קליקים) או engagementbait וכל מיני ניסיונות ליצור באופן מלאכותי במודעה תגובה מקהל המטרה. (לדוגמה: ליצור במודעה בקשה לעשות לייק, או חץ בצבע אדום שמצביע על כפתור ההרשמה וכדומה)
מדד המעורבות: מדד זה בוחן את המודעות שלך אל מול מודעות המתחרים על אותו קהל מטרה ומבצע בחינה של כמות צפויה שהמודעה שלך תייצר מעורבות ברמת לייקים, תגובות, שיתופים 
מדד ההמרה: מדד זה בוחן את המודעות שלך אל מול מודעות המתחרים על אותו קהל מטרה עם אותה מטרת המרה. המערכת משערכת עד כמה המודעות שלך גורמות לקהל המטרה לבצע את ההמרה הסופית המוגדרת. 

איך מסתכלים על המדדים?

כל מדד יוצג לכם בתצורה כזו 

  • Above Average
  • Average
  • Below Average (Bottom 35% of ads)
  • Below Average (Bottom 20% of ads)
  • Below Average (Bottom 10% of ads)

וכך תוכלו להבין איזה מדד מתוך השלושה צריך טיפול ממוקד יותר כדי לשפר את ציון הדירוג הכולל של המודעה.
כמובן, אם כל שלושת המדדים יקבלו ציון משוערך של "מעל הממוצע" אתם במקום טוב בפרסום ולא הייתי ממליץ לשנות משהו.

איך משפרים את המדדים?

מדד האיכות: שיפור שלו יתבצע בעיקר ברמת הקריאייטיב, שפרו את איכות הויז'ואל או הטקסט המוצגים או זקקו את פילוח קהל המטרה לקהל מטרה שיותר יעריך והקריאייטיב "ידבר" אליו
מדד המעורבות: צרו את המודעה שתהיה יותר מניעה לפעולה, עשו זאת חכם ולא "בנאלי" אך שיהיה ברור לגולש מה הוא מתבקש לעשות מכם וצרו מוטיבציה עברו לפעולה, או זקקו את פילוח קהל המטרה לקהל מטרה שיותר יעריך והקריאייטיב "ידבר" אליו.
מדד ההמרה: אם אתם מקבלים מהפרסום מספיק המרות אז אין לכם מה להתייחס לשיפור מדד זה,אך אם רוצים יותר המרות נסו לבחון את היעד הסופי אליו המודעות מפנות, מה ניתן לשפר שם כדי להגדיל המרות, מצד שני בחנו את קהל המטרה ותנסו להגיע לקהל "חם" יותר, כזה שכבר מכיר את המותג שלכם ולכן יהיה לו נוח יותר לרכוש או להשאיר פרטים.

 

משהו לא ברור? רוצים לייצר פעילות דיגיטלית נכונה יותר? אנו נשמח לסייע!
אנו מתמחים במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים ונשמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ ראשונה חינמית ובלתי מחייבת מצידכם,
אנו נבנה יחדיו עבורכם תוכנית עבודה תפורה לכם ונגבש שיווק למידותיכם.

צרו קשר או התקשרו 1599-501015

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג’ה מונקי בע”מ)

 

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

רוצים לקבל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וכל מה שעסק קטן זקוק לו?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו והמיילים שלכם יהיו עשירים ומועילים יותר

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דילוג לתוכן