משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing המדריך לניתוח קמפיינים בפייסבוק
ניתוח קמפיינים בפייסבוק

המדריך לניתוח קמפיינים בפייסבוק

המדריך לניתוח קמפיינים בפייסבוק

 

הקדמה

שלום חברים חברות גולשים וגולשות הפעם בהדרכה שאני מציג לכם אני מדבר על נושא סופר קריטי סופר חשוב סופר גם מסובך,
זאת אומרת רוב בעלי העסקים שאני עובד איתם וכאלה שאני מייעץ להם זו היא הנקודה שהם הכי מתקשים בה
והכי נופלים בה ואני מדבר על… תופים.. ניתוח קמפיינים בפייסבוק!

מאוד קל יחסית להקים קמפיין, מאוד מאוד קשה לנתח אותו זה עולם של מידע עולם של אנליטיקות עולם של סטטיסטיקה,
לא יודעים על מה להסתכל וגם לא יודעים איך לנתח את הדברים אז זה עולם שיכול להיות מאוד מאוד מורכב אני מודה,
במצגת הזו אני ממש פירטתי לכם ומציף לכם את הנקודות המרכזיות הכי חשובות והכי קלות להבנה איך עושים את זה בצורה מתודית ונכונה.
אני כרגע מדבר על קמפיינים בפייסבוק אבל אלו גם הערות נכונות לכל מערכת פרסום אם זה גוגל אם זה טיקטוק,
אבל כרגע אני אתמקד בפייסבוק, קדימה! בואו נצא לדרך.

מי שלא מכיר אותי שמי ניר, ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי
אני כבר מעל חמש עשרה שנה בעולם של שיווק דיגיטלי, יש לי גם שני תארים במנהל עסקים
ואני מאוד מאמין בחיבור בין העולם של מנהל עסקים לשיווק דיגיטלי החיבור ביניהם באמת יוצר תוצאות מעולות.
אני גם יועץ ומרצה בכיר בעולמות הללו כך שיש מאחורי "שק" שלם של ידע פרקטי תיאורטי שאני,
מי שעוקב אחרי רואה שאני נכון ופתוח להעביר לכם כמה שיותר ידע כזה כדי שאתם תלמדו תדעו תעשו.

 

כלל מספר 1

נתחיל בכלל הבסיסי הוא נשמע מאוד מאוד פשוט אבל הרבה בעלי עסקים לא עומדים בו.
אם קמפיין עובד ואתם רואים שהוא רווחי אל תיגעו בו! פשוט אל תיגעו בו
זה נשמע בנאלי אבל תתפלאו עד כמה בעלי עסקים כל הזמן נוגעים בקמפיינים וכל הזמן משנים ואז אחרי זה מה שנקרא בוכים
כי לפני שבוע הקמפיין עבד יותר טוב.
אז אם התוצאות טובות ואתם ממש יודעים גם למדוד זאת אומרת הוצאתם X כסף וקיבלתם Y בחזרה של תוצר רצוי
שאני אומר תוצר רצוי זה יכול להיות לידים ,זה יכול להיות מכירות באתר שלכם, זה יכול להיות התכתבויות בוואטסאפ, זה יכול להיות הגדלת רשימת תפוצה.
הרי שהקמתם קמפיין הקמתם עם מטרה ראשית שאתם רוצים להשיג לנגד עיניכם,
אתם רואים שהקמפיין משיג את המטרה הזאת ואתם רווחיים וזה נוח לכם ההוצאה הזו, מעולה!
אל תיגעו פשוט אל תיגעו וכאן המצגת יכולה להסתיים אבל כמובן אם הקמפיין לא עובד טוב,
כאן אנחנו כבר צריכים לעשות את הניתוח והאופטימיזציה ולכן הישארו איתי.

 

כלל מספר 2

אז אמרנו אם הקמפיין עובד לא נוגעים אם הקמפיין ממש לא עובד אתם רואים שממש הקמפיין לא עובד והוא אפילו הפסדי לכם,
תעצרו לא קרה כלום, אפשר לעצור את הקמפיין אתם משלמים רק את החלק היחסי של הימים שהייתם באוויר
ולא את כל הסכום ותחשבו מחדש על האסטרטגיה על קהל היעד ועל המסרים השווקיים ועל הקריאטיב ורק אז תצאו מחדש לקמפיין.
אבל מה קורה בעצם בשלב ביניים שלב שאתם מזהים שהקמפיין עובד טוב אבל הוא לא מעולה,
זאת אומרת כן אתם מתחילים כבר לקבל תוצרים ותוצאות אבל אתם רואים שזה עדיין קרוב עדיין ליד,
אז מה עושים איך חוקרים "ומשייפים" את המערכת? בשביל זה אני כאן

 

ביצוע אופטימיזציה

 

תזהו, תנסו לזהות מי הקהל היותר רווחי לכם, מהי המודעה היותר רווחית לכם
וזה בעצם נשען על הקמת הקמפיין. הקמת קמפיין והקמת קמפיין בצורה נכונה זו כבר הדרכה והרצאה אחרת,
אבל כלל בסיס שמקימים את הקמפיין זה לייצר AB TESTING זאת אומרת לבחון כמה אפשרויות מראש.
להקים קמפיין שתחתיו למשל יש כמה קהלים ותחת הקהלים הללו יש גם כמה מודעות שונות,
כי אנחנו לא ממש יודעים מראש, אנחנו יכולים לשער איזו מודעה הכי תניב תוצר רצוי אנחנו יכולים לשער,
אבל אם אנחנו רוצים ממש לבדוק את זה בשטח אנחנו נקים שלוש, ארבע, חמש מודעות שונות לאותו קהל יעד
ולראות איזו מודעה יותר רווחית.
אוקיי לצורך הדוגמה אני נגיד אתר סחר אני אתר שמקים קמפיינים שמטרתם להגדיל מכירות באתר שלי,
אז תוצר רצוי זה בעצם לראות איזו מודעה יש לה בעצם את החזר ההשקעה הגבוה ביותר,
זאת אומרת הוצאתי שקל והכנסתי ארבעה שקלים, חמישה שקלים, שישה שקלים, שבעה שקלים.
אוקיי החזר השקעה בשפה המקצועית זה נקרא ROAS RETURN OF AD SPEND
ההחזר שאני מקבל עבור תשלום לכל מודעה, עבור בעצם הוצאה לכל מודעה.
אז זה איזשהו תוצר רצוי מבחינתי ועל בסיסו אני בוחן וזה כלל חשוב להבין ,
מאוד קל להיבלע ו"לטבוע" בעולם של נתונים וחשיפות והקלקות ו מידע נוסף ועוד מידע נוסף,
חבר'ה גשו ישר לתוצר הסופי כמו שאמרתי לפני כמה רגעים, הקמתם את הקמפיין במטרה להציג או להשיג תוצר סופי מסוים
לצורך הדוגמה התוצר הסופי שלי זה בעצם החזרי ההשקעה
וקהל שאני מזהה שיש בו החזר השקעה גבוה יותר מקהל נוסף או אחר שכרגע באוויר,
לצורך הדוגמה יש לי שני קהלים, קהל אחד החזר ההשקעה שלו הוא חמש מאות אחוז והשני הקהל השני מאתיים אחוז,
אוקיי אז מן הסתם את המאתיים אחוז אכבה, ואני אשאיר את ההחזר של החמש מאות אחוז.
בעצם אני מצביע או מסמן למערכת שמכאן ואילך מאה אחוז מהתקציב יופנה רק לקהל אחד שהיא תפסיק לחלק את זה בין שני הקהלים.
אותו דבר לגבי המודעות זיהיתי בקהל המנצח קהל מספר אחד לצורך הדוגמה זיהיתי מודעות עם החזרי ההשקעה הגבוהות ביותר?
אני אשאיר אותן ואכבה את השאר.

 

טיפ חשוב

מעולה עשיתם את השינוי הזה, זהו תעצרו כאן!
תנו למערכת להמשיך לפרסם אתכם עוד תקופה לפני שאתם עושים את השינוי הבא.
דבר חשוב נוסף, תצרו בעצם יומן יומן פעילות אני יודע שבכל מערכת פרסום יש גם את הכפתור שנקרא היסטוריה HISTORY
המציג את ההיסטוריה של הפעילות בחשבון, לי אישית פחות נוח להסתכל בממשק הזה,
לא תמיד הוא מדייק, לי נוח לייצר אקסל מאוד פשוט בו אני רושם בעצם כל קמפיין מה התאריך שבו בצעתי את השינוי
ואז במידת הצורך אם השינוי לא עבד ויכול לקרות שהוא לא עבד ואפילו אולי חלילה מזיק או מרעה לנתונים שלכם
תעשו rollback בעצם תחזרו אחורה לשינוי האחרון. אוקיי אם השינוי האחרון תרם ועבד, מעולה! אנחנו ממשיכים לשייף את הקמפיין.

המשך אופטימיזיציה

 

השיוף הבא אחרי שבעצם בחרנו קהל ומודעות מנצחות השיוף הבא זה בעצם ברמת:
מגדר, גיל, פלטפורמה הנתונים הללו גם יכולים מאוד מאוד לעזור לכם לקבל יותר עבור הכסף שלכם.
אתם תתפלאו לראות את ההבדלים הגדולים בין נשים לגברים, בין גלאים בין פלטפורמות: אינסטגרם , פייסבוק בין מיקומים: פיד, סטורי, רילס
זאת אומרת יש הבדל גם בכל פרמטר כזה וברגע שאתם עושים את החיתוך לפי הפרמטרים הללו,
אתם יכולים לזהות מאוד מאוד מהר למשל איזה מגדר היה עם החזרי השקעה גבוהים ביותר
לצורך הדוגמא אם אני ממשיך את הדוגמא של אתר הסחר שאני מכוון בעצם לכמה שיותר מכירות והחזרי השקעה הכי גבוהים.
אז איזה מגדר יצר לי את זה איזה גילאים יצרו לי את זה איזו פלטפורמה האם פייסבוק או אינסטגרם
ואז שאני מזהה את זה אני יכול גם כאן לכבות את אלה שפחות עובדות
ולהשאיר את המיקומים שעובדים יותר ובכך אני מסמן למערכת את כל הכסף תפני לשם.

טיפ חשוב

טיפ נוסף אם אתם יוצאים לבחינה כזו של עכשיו אתם רוצים להתמקד רק בנשים
או לצורך העניין אתם רוצים להתמקד רק בגולשי הפייסבוק ולא באינסטגרם,
ההמלצה שלי בעצם תצרו שכפול של הקהל שאתם "משחקים" איתו היום ובשכפול תעשו את השינוי המתבקש,
גם יהיה לכם מאוד מאוד קל במידה וזה לא יעבוד לחזור אחורה כי אתם בעצם תפסיקו את השכפול,
תשהו את השכפול ורק תשאירו את הקהל הקודם
וגם אתם בעצם לא "תלכלכו" את הנתונים מה שנקרא הקודמים ויהיה לכם מאוד מאוד קל להסתכל לפני השינוי ואחרי השינוי.
האם השינוי תרם או הזיק.
אז בעצם השכפול הזה זאת צורת עבודה גם מומלצת, כמובן את השכפול אתם משאירים עובד ואת הקבוצת המודעות המקורית אתם סוגרים
וגם כאן אתם חייבים לתת תקופת בחינה נאותה בשביל לקבל מספיק נתונים ולהחליט האם זה תרם או לא תרם.

שני טיפים אחרונים וסיימנו

 

מה קורה לצורך הדוגמה בואו עכשיו נדבר על קמפיין שהמטרה שלו להשיג לידים, אתם עכשיו יועצים עסקיים,
אתם מנהלי חדר כושר, אתם קליניקה שהליד בעצם זה זרם, "זרם החמצן" שלכם האנשים שמתעניינים בשירות שלכם והם משאירים פרטים.
ואתם עושים קמפיין ואתם רואים שעלות הליד היא גבוהה מדי,
אתם רוצים לשלם עלות ליד נמוכה יותר כדי שעדיין כל התהליך הזה יהיה רווחי,
אז כדי להוריד עלות ליד לרוב קריאייטיב אם תייצרו קריאייטיב חדש יותר טוב יותר מהוקצע יותר מהודק לרוב זה יוריד עלויות ליד.
טיפ נוסף אבל מה קורה אם אין מספיק לידים אבל אתם רואים שיש הרבה הקלקות על המודעות,
זאת אומרת ייצרתם איזושהי התעניינות אבל לא עשו את הפעולה הסופית של השארת לידים.
זה מעיד שלרוב קהל היעד לא מדויק מספיק,
זאת אומרת ייצרתם את ההתעניינות על ידי המודעה כי הייתה מספיק מעוררת להקלקה אבל ברגע שהגולשים נכנסו לטופס
הם בעצם הבינו שהשירות לא כל כך מתאים להם לא כל כך רלוונטי להם,אז כנראה הקהל יעד עדיין לא מהוקצע ומדויק.
אופציה נוספת שאולי ההצעת מכר שאתם מציגים שם באותו טופס דליית פרטים,
גם דורש איזשהו שיפור ושינוי ואולי קצת משהו יותר אטרקטיבי לקהל היעד.

לסיכום

התחרות בסופו של דבר היא אתם נגד עצמכם
אין בשום מקום במערכת להציג לכם שהמתחרים שלכם משלמים כיום על אותו קמפיין כך וכך עבור ליד
או מקבלים כך וכך החזרי השקעה, בסופו של דבר אתם כל הזמן מתחרים עם הנתונים של עצמכם
ורוצים שהנתונים שלכם יהיו יותר טובים מנתוני אמש
וכל הזמן אתם בוחנים את עצמכם אל מול עצמכם של בעבר.
אתם יכולים לעשות גוגל ולמצוא כל מיני סטטיסטיקות על ממוצעי עלויות של עסקים אחרים מתחומכם
אבל בסופו של דבר אני יכול להגיד לכם שזה דברים שהם לא מדויקים וגם יוסיפו עוד לבלבול שלכם וללחץ.
בסופו של דבר תסתכלו על עצמכם האם התוצאות טובות לכם,
אם הן לא טובות תעשו את המהלכי שיפור ואופטימיזציה וכל הזמן תייעלו את המערכת עד שאתם תגיעו למקום שנוח עבורכם,
עבור העסק שלכם עבור שולי הרווח שלכם אתם בעצם כמו שהגדרתי בהתחלה,
אתם המתחרים של עצמכם אתם התחרות של עצמכם וזו היא בעצם נקודת ההשוואה.

תודה על הקשבה, מקווה שאהבתם נהניתם כמו תמיד אני אשמח אם תעשו לייק שתפו לחברים, קולגות,
שהמידע הזה יכול לעזור להם וכמובן אם תזדקקו ותצטרכו גם ייעוץ יותר פרטני ואישי לקמפיינים שלכם אז אשמח להשיב תפנו אליי.
שיהיה המשך יום נפלא ביי ביי

נ.ב
אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן
הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ
צרו קשר או התקשרו 0528803553

נ.ב.ב
המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world